pepejalolo wrote:Otsustasin oma Vintage V100 kitarril elektroonika täielikult välja vahetada. Kindlasti tahaks ise joota. Helipeadeks tulevad
Seymour Duncan-i Alnico II PRO (nii neck kui bridge), kuid kõige muu valimise kohta tahaks nõu. Milliseid potesid, juhtmeauke ja helipea lüliteid soovitaksite? Tahaks kõik asjad Thomannist tellida, va. juhtmed ja kondensaatorid. Niisiis:
poted,
juhtmeaugud,
lülitid
Potekad - noodsamad
Göldo EL500, mis seal nimekirjas esimesed on, peaksid kärama küll.
Väljundpesa -
Allparts Switchcraft
Lüliti - Göldo või Allparts, sõltub kui palju viitsid kulutada.
Potentsiomeetrid
Kas volüümi poted peavad olema 500 kilo-oomised logaritmilised (A klass) ja tooni poted ka 500 kilo-oomised, kuid lineaarsed (B klass)?
Volüümipotekad peaksid olema logaritmilised. Toonipoted võivad olla lineaarsed või logaritmilised.
Poteka väärtus (takistus) määrab natuke soundi - mida suurem takistus, seda heledam sound. Seega võid ka 250K potesid proovida, kui 500K liiga eredad tunduvad.
Kondensaatorid
Kuna helipead tulevad humbuckerid, siis peaks kasutama 47 nF kondensaatoreid, kuid mis tüüpi need olema peaks ja kus neid Tallinnas müüakse?
Ei pea olema 47nF. Võid proovida ka muid väärtusi. Kondekas on põhimõtteliselt high-pass filter - teatud sagedusest kõrgemad saavad läbi, madalamad mitte. Kuna läbi toonipote ja -konde jookseb signaal maasse, siis kondeka väärtus määrab selle, kui madalad sagedused sul lõpuks järgi jäävad, kui toonipote on nulli keeratud. Mida suurem kondekas, seda madalam-bassisem sound jääb. Pane mikrofaradine kondekas ja toonipote muutub põhimõtteliselt volüümipoteks, kuna konde laseb kogu signaali läbi.
Seega katseta erinevate väärtustega. Või kui sa toonipotet eriti ei kasuta, pole see ka oluline, kuna konde väärtus mängib rolli siis, kui sa tooni maha keerad.
Tüüpidest peaksid kõik mittepolaarsed konded sobima - keraamilised, polüestrid jne (aga mitte elektrolüüdid). ELFA Elektroonikast saab neid näiteks.
Miks ühtedel skeemidel on kondensaator tooni pote keskmise klemmi ja tooni pote põhja küljes (ka minu kitarril ja SD skeemil), kuid mõnel teisel skeemil volüümi ja tooni pote vahel, näiteks
siin?
Olulist vahet pole. Signaal jookseb läbi pote ja konde maasse, aga kumb enne on, pole oluline.
Kas „ground wire from bridge“ tähendab seda, et see bridge tooni potelt tulev maandusjuhe (skeemil) joodetakse kitarri sees kuidagi sillaga?
Silla maandusjuhe on LP tüüpi kitarril lihtsalt ühenduses ühe silla kruviga. Otsi juhet, mis sul potekate süvendis silla poolt kitarri seest välja tuleb.
Kas maandus juhe ja signaaliga juhe peavad olema eraldi (nagu Alnico PRO skeemil) või võivad ka ühes olla, sest mu kitarril on enamus juhtmeid sellised, kus südamiku ümber on veel üks juhe, mida on maanduseks kasutatud?
See pole mitte maandus, vaid varjestus. See aitab vältida välise müra sattumist signaali. Pikemate vahemaade jaoks soovitatakse kasutada varjestatud juhtmeid, kui vastav süvend ise ei ole varjestatud.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.