Tekkis selline intrigeeriv küsimus, et on palju räägitud erinevate puude kõlast, kui kas ka elktrikitarri kujul on mingeid mõjutusi kõlale?
Ja lisaks tahaks teada kogemustest, kuidas on fit in, bolt on ja neck thru body erinevused.
Elektrikitarri kuju
- liivainimene
- Posts: 2163
- Joined: 23 Dec 2005, 15:11
- Location: Tartu
Kujust sõltub nii palju, et näiteks Les Pauli keres on füüsiliselt rohkem puitu kui Stratis ja seetõttu hoiab pill kauem nooti ja ka toonis on erinevusi.
Fit in-i on vist sama asi, mis set neck, ehk liimitud kael. Üldiselt peetakse ka seal põhierinevuseks noodi kõlamise pikkust. Neck-through on neist kõige parem, aga ka kõige raskem teostada. Set neck on keskmik ja bolt-on on viimne, aga need erinevused on väikesed. Bolt-on'i peamine eelis on see, et kui kael peaks pooleks minema (no näiteks), siis saad ilma suurema nusserdamiseta uue panna.
Fit in-i on vist sama asi, mis set neck, ehk liimitud kael. Üldiselt peetakse ka seal põhierinevuseks noodi kõlamise pikkust. Neck-through on neist kõige parem, aga ka kõige raskem teostada. Set neck on keskmik ja bolt-on on viimne, aga need erinevused on väikesed. Bolt-on'i peamine eelis on see, et kui kael peaks pooleks minema (no näiteks), siis saad ilma suurema nusserdamiseta uue panna.
Ja seda ka et, Bolt on neck'e on odavam teha
.
Kui on ühes tükis siis on jah sustain parem(noot kõlab pikemalt).
Fender oli esimene kes hakkas seda kasutama. Et Telecasteril oli bolt on neck (tegelikult oli Telecasteril hoopis mingi teine nimi, aga kaevati kohtusse, sest Saksamaal olid mingid sama nimega trummid
).
Väike ajaloo tund
ps! telecaster oli esimene elektri kitarr mis läks mass tootmisse.
Kui on ühes tükis siis on jah sustain parem(noot kõlab pikemalt).
Fender oli esimene kes hakkas seda kasutama. Et Telecasteril oli bolt on neck (tegelikult oli Telecasteril hoopis mingi teine nimi, aga kaevati kohtusse, sest Saksamaal olid mingid sama nimega trummid
Väike ajaloo tund
ps! telecaster oli esimene elektri kitarr mis läks mass tootmisse.