cobra_vello wrote:ma tegin kunagi töpa tunnis umbes 15cm pikkuse tillukese kitarri, saepuruplaadist, kereosa keskele puurisin suure augu (kõlakast nagu) ja siis vineerid ette ja taha peale. siis väike fretboard, mingid algelised keelepingutid, ja kitarrikeeled peale (jube pingule jäid muidugi, vastu fretti vajutades on näpul jõle valus). siis puurisin väikse augu, sealt arvutimikker sisse, juhtme lõikasin vahelt ära nii et isane helijuhtme ots jääb otse kitarri kerest välja turritama, nii et tavalise audiojuhtmepikendusega arvuti taha ja saab lindistada. või kasutada tavalise arvutimikrina.
vanaisa on koolis puutööõpetaja vms, ta oli hullult sillas sellest asjast, võttis tööle kaasa ja käskis poistel samasugused ehitada
irw, päris geniaalne
Ärge tulistage pianisti, ta teeb kõik, mis suudab.
Ma tahaks nüüd teada sellist asja värvide kohta. Plaan hakata pilli ülevärvima ja lakin nitrolakiga, kas võib mingi selline juhus ka olla et mõni värv ei sobi nitrolakiga?
ja kuidas saaks ilusti värvi poleerida? et tulemus jääks ideaalselt sile peale värvimist, kui tahan laki peale kanda.
Kui nii, siis esiteks kasutatakse sõrmlaua jaoks tihti kõvemat puitu kui kaela jaoks. Puit peab taluma hästi nt higiga kokku puutumist.
Teiseks, eks katsu ühest tükist kaela sisse kuidagi pinguti (truss rod) jaoks süvendit uuristada. Sõrmlaua korral on asi lihtne, kaelale freesiga vagu sisse ja siis sõrmlaud peale.
Teine variant oleks trussrodi süvend uuristada tagant. Siis tuleb see vagu pealt muidugi kuidagi kinni katta. Fenderitel olid mingi aeg vahtrast kaelad, millel eraldi sõrmlauda ei olnud. Trussrodi süvend uuristatigi tagant ja kaeti tumedama puiduga, ning see puidutriip sai nimeks skunkstripe.
Muuseas, inglise kitarritootja Gordon Smith teeb väidetavalt ühes tükis kaelu, millel ka skunkstripe puudub. Ehk siis, trussrodi süvend on kaela sisse uuristatud. Ja see pole niisama lihtne, et pika puuriga silindrikujuline auk - trussrod peab saama seal sees painduda, seega süvendi kuju on keerulisem. Kuidas nad seda teevad, nad ei avalda, aga nähtavasti on see siiski võimalik.
Sõrmlaua jaoks teistsuguse puidu kasutamine võimaldab ka kitarri soundiomadusi muuta. Kuna keeled puutuvad sõrmlauaga otse kokku, siis selle puidu kõlaomadused on kitarri üldise kõla määramisel üsna olulised. Näiteks vahtrast sõrmlauaga kitarr kõlab heledamalt, kui muus osas identne, aga roosipuust sõrmlauaga kitarr.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Küsimus pole niivõrd tugevuses kui kõvaduses. Need pole sugugi sama asi, kõva puit kipub nt. murduma (eriti sõrmlaua paksuse tükina) - pole justkui väga tugev.
mul on helipea ehitamise kohta küsimus. Mis juhtmega helipea traadid kokku tuleks panna. jA kust kohast saaks osta ja kui kallilt seda juppi millesse kinnitub kitarri ja võimendi vaheline juhe.
martra wrote:mul on helipea ehitamise kohta küsimus. Mis juhtmega helipea traadid kokku tuleks panna. jA kust kohast saaks osta ja kui kallilt seda juppi millesse kinnitub kitarri ja võimendi vaheline juhe.