[quote="wahur"]Miskipärast on mul meeles, et mitmekordne lindistamine on lubatud. (Mõelgem sellele, mida kasutavad tänapäeva poplauljad, gaybandid jne siis tundub see justkui täiesti loomulik)
Minu meelest oli see sinu idee hakata mitmekordset lindidtust kasutama ja see laideti maha, aga noh...
kui just tahetakse mõne poplaulja või geibändi nippe kasutada- andke minna
see et kui paned 5 krihvi pealt kidra häälde, et ta siis 12 ja 24 krihvi pealt ka hääles oleks.
tömbad 12 krihvi pealt noodi, ja siis 12 krihvi pealt harmonicu. ja siis need 2 häält peaks samad olema. ja nii köikide keelte peal.
ja kui pole sama noot, siis peab keele pikkust regullima.
ma vähemalt olen nii aru saand et see on intonatsioon
ESP/LTD KH202 —> Boss GT-8 —> ESI Juli@ || Yamaha ERG121 —> Roland MicroCube
kert. Häälest ära kõlavad mulle kohad 0.07, 0.10, 0.19. 0.41-0.43, 0.49-0.51, 0.57, 1.07, 1.10-1.13
Tunerite kohta ütleks niipalju, et mina pole veel leidnud tunerit (või kitarri), mis õieti häälestaks. Alati peab madala E ja B loo järgi ümber tuunima väheke. Kui ma ei eksi, siis oli selle nimi tempereerimine. Igatahes, oma kõrv on kuningas.
Intonatsioon on jah see, mis Kert ütles.
***
One dog barks at something, the rest bark at him.
Mis te neist gaybändidest jahute, igal viimasel kui rockiplaadil on ju mitmekordselt lindistatud, overdubbimisest harmoniseerimiseni välja.
Kert - Algus meeldis mulle kõige rohkem. On tunda aga seda, millest siin ühes teemas ka juttu on, nimelt et sa mängid küll kõiki skaalas olevaid noote ja helistikust välja ei lähe, aga samas sa nagu ei mõtle nende nootide sisu peale. Et lihtsalt mängid mingid heliredelit. Katsu rohkem kuulata seda, mis su peas kõlab ja järgi mängida. Lõpupoole kaob veidi siduv faktor ka ära, et on lihtsalt mingid lickid üksteise otsas, ei teki kohati seost nende vahel. Muidu on tip-top.
Muuseas, ma ei tea küll, kui hea pill sul on, aga see, et sul intonatsioon paigas on, ei pruugi vist odava pilli puhul veel seda tähendada, et su kitarr igalt poolt ilusti häälestub. Muidugi probleem on tõenäoliselt ka selles, et sa pole sellise kangiga harjunud. Proovi ainult kangiga mingeid lihtsaid meloodiaid mängida. Et tõmbad ühte nooti ja edasi lähed kangiga kas tooni või pool madalamaks ja nii. Ja bendimise harjutamiseks kasuta unison bende (näiteks vajuta e keele 12 krihv ja b keele 15 krihv ja siis bendi b keelt, kuni see on täpselt ühel kõrgusel e keelega. ja nii üle kaela erinevatel keeltel)
Gitara - Tööta oma ajastamise kallal kindlasti. Pane metronoom tiksuma ja mängi selle järgi. Hetkel kuulates tekkis selline ebalev tunne, et sa ei tea kuhu minna ja mida teha. Liiga ühte kohta jäid toppama ka, proovi rahulikult ikka üle kaela mängida või vähemalt teistel keeltel. Kuula näiteks enne lindistama asumist rahulikult backing tracki ja mängi ainult pikki noote, kuuled kohe ilusti, mis kuhu paremini sobib. Muidu oli täitsa okei, vaheldusrikkust oleks vaid vaja.
Kolp - Esiteks, võta kindlasti oma tooniga midagi ette. See kriibib kõrva. Teine asi on intonatsioon. Proovi oma pilli natuke sättida või vii mõne asjatundja kätte. Teine võimalus on muidugi, et asi on su sõrmedes. Ehk kasutad sa mängimisel liiga palju jõudu ja oled väga pinges? Võta aeg maha ja lõdvestu. Satriani on ka öelnud, et algaja kasutab mängimisel kuni 10 korda rohkem jõudu kui proff. Ja tal on tuline õigus. Üldmulje jäi mulle aga hea. Kohati küll veidi sloppy, aga see on puhttehniline küsimus. Soolol oli sisu ja ta jõudis mu meelest rohkem edasi kui teised. House of the Rising Sun meeldis mulle ka, aga ma olengi sucker selliste asjade peale. Lühem oleks ta ehk tõesti võinud olla.
Mitme kitarri kasutamine peaks minu arust küll lubatud olema. Ma tegin näiteks märtsikuu soolo kahe kitarri dialoogina (tegelikult üks pill, aga erinevad saundid), ja mingi varasema mängisin kaks korda sisse ja lasin kummagi eri kanalisse. Nii et pretsedent on olemas. Lõppude lõpuks peaks põhirõhku panema ikkagi loomingulisusele, mitte sellele, kas kõik on toll-tollilt reeglite järgi.
Intonatsioon on tegelikult üldiselt õige noodi tabamine. Näiteks fretless keelpillidel (viiulid, tšellod ja muud taolised tegelased) ning samuti tromboonidel on see üks kriitilisemaid punkte mängimise juures.
Kerdi selgitus (et keel oleks iseenda suhtes hääles) käib ka intonatsiooni alla.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Täna viimane aeg hääletada! Täna peale jalkat löön punktid kokku!
Ma ei saa enda punkte anda. Sest ei olnud enam üleval ei Gitara kui ka Beckisagod'i soolosid. Kui hiljem üleval pole - ei saa ka kahjuks mina punkte anda.