Barreega liikumine
Mazoorne heliredel. 8 noodi peale on vist 7 tooni vahet. Asi niimoodi:
I-II terve toon
II-III terve toon
III-IV pooltoon
IV-V terve toon
V-VI terve toon
VI-VII terve toon
VII-I pooltoon
Näiteks C D E F G A B C. E-F pool tooni ja B-C pool tooni.
Või siis F G A Bb C D E F. Samamoodi, A-Bb pool tooni ja E-F pool tooni.
Sellised on mažoorsed heliredelid. Duurid. Ja samamoodi liigutakse ka vastavas helistikus barredega. Üldjuhul on akordideks I IV V, mazooris kõik mazoorsed, ja ka VI, mis siis on minoorne, elik kurb. (Näide: C F G Am; G C D Em) ja suurem jagu ülejäänud akorde helistikus võib ka helistiku enda nootide peale ehitada. (elik Do-mažooris[c-duuris] võib teha VII astmelt, B-st, seitsmenda astme vähendatud kolmkõla. Või siis teise astme kolmkõla, mis oleks Dm. )
Vist oli nii. Rohkem kui aasta möödas viimasest solfitunnist.
I-II terve toon
II-III terve toon
III-IV pooltoon
IV-V terve toon
V-VI terve toon
VI-VII terve toon
VII-I pooltoon
Näiteks C D E F G A B C. E-F pool tooni ja B-C pool tooni.
Või siis F G A Bb C D E F. Samamoodi, A-Bb pool tooni ja E-F pool tooni.
Sellised on mažoorsed heliredelid. Duurid. Ja samamoodi liigutakse ka vastavas helistikus barredega. Üldjuhul on akordideks I IV V, mazooris kõik mazoorsed, ja ka VI, mis siis on minoorne, elik kurb. (Näide: C F G Am; G C D Em) ja suurem jagu ülejäänud akorde helistikus võib ka helistiku enda nootide peale ehitada. (elik Do-mažooris[c-duuris] võib teha VII astmelt, B-st, seitsmenda astme vähendatud kolmkõla. Või siis teise astme kolmkõla, mis oleks Dm. )
Vist oli nii. Rohkem kui aasta möödas viimasest solfitunnist.
-
- Posts: 620
- Joined: 29 Mar 2005, 19:23
faramir tõi selle peamise tõe välja :
I-II terve toon
II-III terve toon
III-IV pooltoon
IV-V terve toon
V-VI terve toon
VI-VII terve toon
VII-I pooltoon
1;1;1/2;1,1,1;1/2
Selle järgi tead täpselt mitu vahet tuleb ülespoole liikuda, et soovitud akordi saada.
I-II terve toon
II-III terve toon
III-IV pooltoon
IV-V terve toon
V-VI terve toon
VI-VII terve toon
VII-I pooltoon
1;1;1/2;1,1,1;1/2
Selle järgi tead täpselt mitu vahet tuleb ülespoole liikuda, et soovitud akordi saada.
***
One dog barks at something, the rest bark at him.
One dog barks at something, the rest bark at him.
Ju siis tundub sellele algajale täiesti õieti, sest ta polegi päris see C duur ja mõnesse "laulvate akordidega" loosse ei pruugi sobidagi.k6ll wrote:segadusse ajab nede duuride juures see asi et tegemist on kolmkõla erinevate pööretega, ja kui mõni pööre kõlab kõrgemalt või hoopis järgmises oktavis siis algajale võib tunduda esmapilgul et see ei ole ju päris see C duur mis esimeses positsioonis
Saatega küll probleeme tekkida ei tohiks.
***
One dog barks at something, the rest bark at him.
One dog barks at something, the rest bark at him.