Kuna ise olen kasutanud ainult high tension keeli, siis inimesed kes on kasutanud erinevate pingetega keeli võiksid jagada oma praktilisi tähelepanekuid. Huvitaks just isiklike kogemustega inimeste arvamus.
Foorumeid uurides sain praegu sellised erinevused:
high
paremal käel suurem kontroll
flazolett parem
kiirem mäng (vibreerib vähem)
low
flamenko kidradel
parem tapping, tremolo, vibrato,
heli vaiksem
kergem vajutada
läheb kergemalt plärinasse
lähevad kergemini häälest
kirkust vähem, (aitab kui capo peale nagu flamenkos)
KLASSIKALISE KITARRI KEELED
Re: KLASSIKALISE KITARRI KEELED
Ise mängisin umbes 2 aastat ainult erinevate high tension keeltega ja ei osanud neis midaig halba leida. Siis aga tekkis soov veidikene eksperimenteerida ja ostsin normal tension keeled, mis siis jäävad sinna high ja low vahele. (täpsemalt D´Addario EXP45 normal) Ja olen siiamaani väga väga rahul nendega.
Ei ütleks, et normal tensioni puhul heli kuigi palju nõrgem oleks, või mingeid muid high tensioni eeliseid kaotaks oluliselt aga samas on keeli palju mõnusam vajutada, nad on oluliselt pehmemad.
Kui keegi oskab high või normalit võrrelda low-ga, siis kuulaksin ise ka huviga, sest on endal ka plaan järgmisena low ära proovida.
Ei ütleks, et normal tensioni puhul heli kuigi palju nõrgem oleks, või mingeid muid high tensioni eeliseid kaotaks oluliselt aga samas on keeli palju mõnusam vajutada, nad on oluliselt pehmemad.
Kui keegi oskab high või normalit võrrelda low-ga, siis kuulaksin ise ka huviga, sest on endal ka plaan järgmisena low ära proovida.
Re: KLASSIKALISE KITARRI KEELED
Savareze ekstra kõrge pingega keeled (materjal KF)
Seepärast selle teema tõstatasin, et esimest korda kasutan nn. "carbon" keeli. Esimene nädal olid ikka päris
kanged ja harjumatud, nüüd on nagu oma konditsiooni saavutanud. Heli kirkuse jne. kohta ei julge miskit
öelda aga kindlalt võin väita, et on tõesti oluliselt "kõvema häälega". Küüned peavad ka tugevad olema. Tundub veel et nad venivad kaua, umbes nädala pidin iga kord ikka pool tooni juurde keerama, nüüd on siis venimine venitud ja konditsioon käes nagu algul kirjutasin. Niiet umbes nädalajagu kannatust. Ja kui ei ole just Kalevipoja sõrmed, siis mõnest positsioonist on barreed raskem võtta (sõrm ei jõua katta ja tekib plärin).
info Savarez KF kohta:
http://www.classical-guitars-plus.co.uk ... +and+500AJ
Seni olen kasutanud D`Addario ja La Bella keeli, eriti meeldisid LB mustad, nende "helikirkus" oli parim! Vastupidavad olid ka. Oleks nad peale jätnudki, aga tahtsin teisi ka proovida.(high tension)
Bassikeeled on kellegi leeduka käsitööna tehtud keeled. Ka ikka high tension. Need on juba teist korda peal,
helivärvi kohta ei hakka udutama (maitseasi) aga vastupidavad on ja venivad väga kiiresti paika. Samuti meeldib see, et püsivad väga hästi hääles.
Seepärast selle teema tõstatasin, et esimest korda kasutan nn. "carbon" keeli. Esimene nädal olid ikka päris
kanged ja harjumatud, nüüd on nagu oma konditsiooni saavutanud. Heli kirkuse jne. kohta ei julge miskit
öelda aga kindlalt võin väita, et on tõesti oluliselt "kõvema häälega". Küüned peavad ka tugevad olema. Tundub veel et nad venivad kaua, umbes nädala pidin iga kord ikka pool tooni juurde keerama, nüüd on siis venimine venitud ja konditsioon käes nagu algul kirjutasin. Niiet umbes nädalajagu kannatust. Ja kui ei ole just Kalevipoja sõrmed, siis mõnest positsioonist on barreed raskem võtta (sõrm ei jõua katta ja tekib plärin).
info Savarez KF kohta:
http://www.classical-guitars-plus.co.uk ... +and+500AJ
Seni olen kasutanud D`Addario ja La Bella keeli, eriti meeldisid LB mustad, nende "helikirkus" oli parim! Vastupidavad olid ka. Oleks nad peale jätnudki, aga tahtsin teisi ka proovida.(high tension)
Bassikeeled on kellegi leeduka käsitööna tehtud keeled. Ka ikka high tension. Need on juba teist korda peal,
helivärvi kohta ei hakka udutama (maitseasi) aga vastupidavad on ja venivad väga kiiresti paika. Samuti meeldib see, et püsivad väga hästi hääles.
Re: KLASSIKALISE KITARRI KEELED
Savarez on klassikalise pilli keeltest alati nõks teistest firmadest ees