SQUIER CLASSIC VIBE TELE 50`S
SQUIER CLASSIC VIBE TELE 50`S
tegin kiire searchi aga ei leidnud otseselt selle mudeli teemat kumamas:
http://www.thomann.de/gb/fender_squier_ ... le_50s.htm
Väga atraktiivne elukas - m ä n n i s t kere (nagu kõige esimeselgi telel), alnico III, õige vanakooli sild, 5-screw " single ply" blackguard (jänkidele on see miskipärast nagu hapnik lõõmutusahjule). TDPRI on üsna vaimustuses sellest pillist. Mudel tegelikult vist väga värske aga on Eestis kellegi juba säherdune olemas, või keegi proovida saanud?
http://www.thomann.de/gb/fender_squier_ ... le_50s.htm
Väga atraktiivne elukas - m ä n n i s t kere (nagu kõige esimeselgi telel), alnico III, õige vanakooli sild, 5-screw " single ply" blackguard (jänkidele on see miskipärast nagu hapnik lõõmutusahjule). TDPRI on üsna vaimustuses sellest pillist. Mudel tegelikult vist väga värske aga on Eestis kellegi juba säherdune olemas, või keegi proovida saanud?
Männist tele?
Ei ole küll proovinud, aga kui see mänd nii vinge on, miks siis Gatton, Buchanan, Collins, Richards ja teised isad mängisid või mängivad saarest teledega? Männist täispuidust kerega pill ilmselt ei kanna ja ei sära. Olen omanud paplist, lepast, raskest saarest ja kergest saarest kerega telesid. Siiani on meeldinud mulle kõige rohkem ikka kergest saarest pillid.
Keep rockin
Re: Männist tele?
No männist kerega pille lihtsalt edu lahvatamise hetkeks enam ju ei toodetud - #1 (veidra kaelaotsaga prototüüp mida Leo sõpradele ja sõprade sõpradele stuudiotesse jm laenas) ja veel näpuotsa jagu toodetud mingi truss-rodita täiesti alguse sats olid ainult männist kabaga. Ma pakun välja , et onu Leo oli ikkagi eelkõige ärimehest insener ( loe: koosteodavus, lihtsus, lihtne (garantii-)hooldus , käepäraste vahenditega lahenduse leidmine jneletsrock wrote:Ei ole küll proovinud, aga kui see mänd nii vinge on, miks siis Gatton, Buchanan, Collins, Richards ja teised isad mängisid või mängivad saarest teledega? ...

Samas - kõhutunne ütleb endalgi, et vaigupuu ei peaks olema nr 1 valik solid bodiks...
Mul nt ka üks paplikerega ( 3 piece ) vintage tc 200, mis on peale massiivseid parendusi ja järeleaitamisi ja mõningaid väljavahetusi väga mõnus mängida, kuigi paplikere on väga/liiga pehme , hoidmaks ilma parendusteta kinni nt rihmanuppude kruvisid jms träni. Aga lõbus pill on lõpuks tast saanud
Selle konkreetse mudeliga (skvaier klassik vaib) on vist midagi säherdust, et peamiselt ameeriklased ( enda lõputu turuosaga) haibivad teda põhjusel, et nende turul on see tänase päeva seisuga parim zero-cost budget copy [vt ka tdpri.com] ja kusjuures veel alniko-peadega, lisaks ajab neid pahatihti erutusse see "5 screw black-guardi" (ja ka aged white) asi, ja männist kere lisab selles suhtes särtsu, et et noh nagu prototüübist inspireeritud või nii.
Ise olin kah väga huvitatud sellest mudelist vahepeal, aga jätsin siiamaani ostmata kuna kael on tal arvatavasti minu käe kohta lapikuvõitu, ja tohmanni kitarriosakonna onu, keda aegajalt enda pärimistega e-mailitsi agressiivselt väsitan, ütles, et nt Baja-ga ei anna ikka võrreldagi (Baja on mul samuti huviorbiidis tugevalt, sest kuigi omab mõningaid miinuseid ja riske, elektriskeemist kaba-kaaluni, on Baja minusuguse jaoks/arvates üks parima kogukombinatsiooniga tele üldse, kaelaparameetritest finishini, kopsaka profiiliga R=9.5" medium jumbo krihvidega kaela tõttu lööb isegi 52 AVRI ära)
Bajast ja üldse pilli ostmisest
Olen proovinud mõnda Bajat. Üldjoontes arvan, et hinnaklassi kohta päris hea pill. Elektriskeemi kohta nii palju, et pean seda kõige vähemtähtsaks detailiks. Mingite juppide vahetamine on ju lihtne. Erinevate kaelaraadiuste ja krihvide mõõtudega harjumine ei ole ka ületamatu. Kui vaadata, kuidas isad kontsertidel pille vahetavad, siis pole ju probleem. Stratid, teled. les paulid, kõlakastiga pillid jne, on ju kõik väga erinevate kaeltega, põrkega, kandvusega... Pilli juures on ikka kõige olulisemad tegurid, et häälestuks, et kael oleks sirge, et resoneeriks hästi, et poleks väga jõhkralt surnud noote, et pillil oleks iseloomu, et oleks lahtise ja kena kõlaga jne jne. See kõik on puidu, konstruktsiooni, laki, töö täpsuse küsimus, mitte elektroonika. Vahel võib komistada odava ja hea pilli otsa, võib ka leida kalli kidra, mis ei kõlba mängida. Ei saa arvestada, et tellin nüüd internetist mingi mudeli, sõbral on ja väga hea. Võib ju vedada, aga võib võib ka mitte. Pilli peaks ostma nii, et ta on vähemalt nädal või kaks Sul käes, alles siis otsustad. Poes ei saa kõikidest vigadest aru, on vaja laval proovida(kui võimalik, ka stuudios).
Keep rockin
mnjaa, eks ta nii peaks olema jah
jänkide portaalid ajavad ikka marru küll - vend läheb mingisse lähimasse guitar centeri filiaali ja saab kohapeal 20 erinevat isendit , huvitundvast tüübist proovida ja omavahel võrrelda, ja kui siis ka ikka veel ei leia tõesti seda ÕIGET, siis tuleb 2 nädala pärast (või teises linna otsas) proovida teisi 20-t , samal ajal kui meie siin eestis tikutulega midagi erilist valida saame , ja pimesi netist ostma peame , sest valikut ju eriti pole, ja kui on siis suhteliselt odava kräpi osas. selle peale mõeldes hakkan täitsa aru saama, miks mõned inimesed londonis riideid ostmas käivad
Baja:
ei koti mitte el-skeemi eripärasus, vaid rohkem selle väidetav töökindlus (S-1 pidi trikke tegema üsna tihti), samas Baja skeemi "tavaliseks" jootmine on 15 minutit tööd.
Baja puhul on kere ilmatuma suur kaal revjuude kohaselt liiga suure tõenäosusega garanteeritud, ja seleta nt thomannile või musicstore.de-le et muidu väga hea pill , aga veidi liiga raske sattus, vahetage välja vähemalt sama hea ja kergema vastu
Kaelaprofiili olulisuse/olulisusetuse osas julgeksin vastu vaielda - ma veel alles hiljuti ei osanud suurt midagi arvata kaelaprofiili kujust ja paksusest, aga selgub et lihavam kael toetab siiski tunduvalt paremini kätt , peopesa on nö "täidetud" paremini ja käsi ei väsi saagimise ajal ära, nii et profiil ikka mängib suurt rolli. Teine asi on see et Fendri tüüpiline kumer vanakooli traadilaua raadius (7.5") , ja eriti veel koosmõjus vintage frettidega (nagu nt ongi 52 AVRI-l), hakkab madalaks seatud actioni korral ikka päris segama kohati. Selline kael on nn "akordi võtmise kael" - mugav on bareega akorde võtta , kohe alt otsast alates, aga venitamisega (bendimisega) pole mugav tegeleda, sest mingil iks põhjusel kumera kaela korral järgmised fretid kustutavad venitatava keele sustaini ära. Elik siiski rusikareegli järgi parim ongi 9.5" ja medium jumbo. Ja täpselt sellist MIA-t , millel oleks samal ajal selliste mõõtmetega ja frettidega kael(+ one piece maple), õige tuhatoosi-sild, natural finish, blackguard, ja head pead, (ja seda kõike veel millises hinnaklassis) - POLEGI OLEMAS (vähemalt mina pole välja surfanud)
Sorry jälle väga pikk monoloog tuli, mul on vist suhtlemisvaegus, pole nädal aega kitarride ja arvuti juurde saanud
jänkide portaalid ajavad ikka marru küll - vend läheb mingisse lähimasse guitar centeri filiaali ja saab kohapeal 20 erinevat isendit , huvitundvast tüübist proovida ja omavahel võrrelda, ja kui siis ka ikka veel ei leia tõesti seda ÕIGET, siis tuleb 2 nädala pärast (või teises linna otsas) proovida teisi 20-t , samal ajal kui meie siin eestis tikutulega midagi erilist valida saame , ja pimesi netist ostma peame , sest valikut ju eriti pole, ja kui on siis suhteliselt odava kräpi osas. selle peale mõeldes hakkan täitsa aru saama, miks mõned inimesed londonis riideid ostmas käivad

Baja:
ei koti mitte el-skeemi eripärasus, vaid rohkem selle väidetav töökindlus (S-1 pidi trikke tegema üsna tihti), samas Baja skeemi "tavaliseks" jootmine on 15 minutit tööd.
Baja puhul on kere ilmatuma suur kaal revjuude kohaselt liiga suure tõenäosusega garanteeritud, ja seleta nt thomannile või musicstore.de-le et muidu väga hea pill , aga veidi liiga raske sattus, vahetage välja vähemalt sama hea ja kergema vastu

Kaelaprofiili olulisuse/olulisusetuse osas julgeksin vastu vaielda - ma veel alles hiljuti ei osanud suurt midagi arvata kaelaprofiili kujust ja paksusest, aga selgub et lihavam kael toetab siiski tunduvalt paremini kätt , peopesa on nö "täidetud" paremini ja käsi ei väsi saagimise ajal ära, nii et profiil ikka mängib suurt rolli. Teine asi on see et Fendri tüüpiline kumer vanakooli traadilaua raadius (7.5") , ja eriti veel koosmõjus vintage frettidega (nagu nt ongi 52 AVRI-l), hakkab madalaks seatud actioni korral ikka päris segama kohati. Selline kael on nn "akordi võtmise kael" - mugav on bareega akorde võtta , kohe alt otsast alates, aga venitamisega (bendimisega) pole mugav tegeleda, sest mingil iks põhjusel kumera kaela korral järgmised fretid kustutavad venitatava keele sustaini ära. Elik siiski rusikareegli järgi parim ongi 9.5" ja medium jumbo. Ja täpselt sellist MIA-t , millel oleks samal ajal selliste mõõtmetega ja frettidega kael(+ one piece maple), õige tuhatoosi-sild, natural finish, blackguard, ja head pead, (ja seda kõike veel millises hinnaklassis) - POLEGI OLEMAS (vähemalt mina pole välja surfanud)
Sorry jälle väga pikk monoloog tuli, mul on vist suhtlemisvaegus, pole nädal aega kitarride ja arvuti juurde saanud

kaelaraadius ja krihvid
Põhjus, miks vintage stiilis ehk väiksema kaelaraadiusega pillidel hakkavad "low actioni" korral venitamisel keeled vastu järgmist krihvi käima, on täitsa loogiline. Kui näiteks venitad 1-st keelt, siis ta jõuab sõrmlaual teise keele kohani või kaugemale. Samal ajal 1. keele kõrgus sadulas on ju palju madalamal kui 2-sel või 3-ndal keelel. Aga samas, kui krihvilihv on väga korralikult tehtud, saab keeled ikka võrdlemisi madalale lasta, pole hullu.
Mis puutub astmetraati, siis Fenderite puhul peab paksemate ja kõrgemate krihvide panekusse suhtuma väga ettevaatlikult. Pilli sound on hoopis teine, plekisem, tuimem, vähem puidune. Olen isiklikult sellega puusse pannud. Mõtlesin, et peavad kauem vastu ja kergem venitada. Ei pidanud kauem vastu, kuu aja pärast panin õiged krihvid peale, sest pilli sound oli täiesti vale.
Sai ka pikk jutt, aga ehk on abiks.
Mis puutub astmetraati, siis Fenderite puhul peab paksemate ja kõrgemate krihvide panekusse suhtuma väga ettevaatlikult. Pilli sound on hoopis teine, plekisem, tuimem, vähem puidune. Olen isiklikult sellega puusse pannud. Mõtlesin, et peavad kauem vastu ja kergem venitada. Ei pidanud kauem vastu, kuu aja pärast panin õiged krihvid peale, sest pilli sound oli täiesti vale.
Sai ka pikk jutt, aga ehk on abiks.
Keep rockin
offtopic aga hea topic
vintage style kael + fretid olid mind samadele oletustele viinud. ega tegelt midagi hullu polegi, Mul CIJ telel just selline kael ongi , täitsa madalaks saab keeli keerata, kustutama hakkab umbes alles 1 väike nõksakas kõrgema actioni korral kui fret buzz kätte jõuab.
Aga sinu kogemus nõks suuremate frettide mõjule tooni osas on küll huvitav teadmiseks võtta
huvitav , kas see " medium jumbo" on kohe järgmine mõõt peale nn vintage-t või mahub sinna ikka veel midagi vahele ka?

vintage style kael + fretid olid mind samadele oletustele viinud. ega tegelt midagi hullu polegi, Mul CIJ telel just selline kael ongi , täitsa madalaks saab keeli keerata, kustutama hakkab umbes alles 1 väike nõksakas kõrgema actioni korral kui fret buzz kätte jõuab.
Aga sinu kogemus nõks suuremate frettide mõjule tooni osas on küll huvitav teadmiseks võtta
huvitav , kas see " medium jumbo" on kohe järgmine mõõt peale nn vintage-t või mahub sinna ikka veel midagi vahele ka?
krihvid
Neid mõõte on päris palju. Vaata Stewmaci kodulehelt:
http://www.stewmac.com/shop/Fretting_su ... twire.html
Fender tüüpi pillidele sobib hästi valida midagi "Medium fretwire" valikutest. Viimati ma kasutasin sealt kõige kõrgemat, 0155-t. Mõte oli nagu selles, et kui saab liiga kõrge, siis on lihtne maha lihvida, aga kui pole liiga kõrge, siis ei pea nii ruttu jälle vahetama, kannatab mitu korda lihvi.
http://www.stewmac.com/shop/Fretting_su ... twire.html
Fender tüüpi pillidele sobib hästi valida midagi "Medium fretwire" valikutest. Viimati ma kasutasin sealt kõige kõrgemat, 0155-t. Mõte oli nagu selles, et kui saab liiga kõrge, siis on lihtne maha lihvida, aga kui pole liiga kõrge, siis ei pea nii ruttu jälle vahetama, kannatab mitu korda lihvi.
Keep rockin
-
- Posts: 1047
- Joined: 15 Aug 2007, 17:38
-
- Posts: 669
- Joined: 15 May 2005, 12:29
- Location: Raplamaa/Lelle/Tallinn
- Contact:
ei ole jah, ja vist enam ei ostagi, sest ma sain enda vintage tc200 korraga üllatuslikult väga mängitavaks , peale omajao töötundide ja paremate jubinate sissepanemist (plaanisin classic vibe´i tc200 asemele muidu jah).
teledest unistan baja natural blondi "blackguardist", või soodsastt 52avri-st
ja kõige rohkem on päevakorral üldse epi dot naturali tagaajamine praegu
Aga mikid on joovastuses jah sellest 50 classic squierist - vanad tegijad ostavad isegi neid ja ei suuda ära uskuda mida hiinlase käed tänapäeval juba suudavad. alnico III pead kah peal veel kusjuures! Kaela profiili kohta jutud vastandlikud ja selle taha mul see "kiremõrv" vist jäigi (enne jõudsid tekkida juba vintagele uued potid-juhtmed-kondekad, lakid minema kaela ja kere vahelt, luust sadul, jne jne) - Klassic vaibi kael pidi õhemapoolne olema, aga mitte midagi kosmilist samas,
Ma olen täitsa kindel et hea ost oleks
teledest unistan baja natural blondi "blackguardist", või soodsastt 52avri-st
ja kõige rohkem on päevakorral üldse epi dot naturali tagaajamine praegu
Aga mikid on joovastuses jah sellest 50 classic squierist - vanad tegijad ostavad isegi neid ja ei suuda ära uskuda mida hiinlase käed tänapäeval juba suudavad. alnico III pead kah peal veel kusjuures! Kaela profiili kohta jutud vastandlikud ja selle taha mul see "kiremõrv" vist jäigi (enne jõudsid tekkida juba vintagele uued potid-juhtmed-kondekad, lakid minema kaela ja kere vahelt, luust sadul, jne jne) - Klassic vaibi kael pidi õhemapoolne olema, aga mitte midagi kosmilist samas,
Ma olen täitsa kindel et hea ost oleks
-
- Posts: 1047
- Joined: 15 Aug 2007, 17:38
-
- Posts: 1047
- Joined: 15 Aug 2007, 17:38
Re:
Ja kas ta siuksest tavaliselt squieri telest erineb palju?tonis_soots wrote:Aitäh julgustamast:).
Tuleks sellel millega väljavahetamisega ka arvestada?
EDIT: heli mõttes.
Squier Classic Vibe Tele 50's
Vox Tonelab LE
HB GA5
Vox Tonelab LE
HB GA5