Page 1 of 2
APTuneris lisada uusi häälstusi
Posted: 15 Aug 2008, 22:02
by crypton
Ütlen nii et olen AP Tuneriga oma kitarri dropD-le ja Standardile ilusti saanud. Kuid hetkel sellega see ainult piirdubki. Seal pole rohkem huvitavaid seadeid
Igatahes tahaks näiteks minna "One Step Down" häälestusele, mida seal pole. ja tahaksi teada, mis noodid ma sisestama pean.
One Step Down - DGCFAd
See tahab mingit D2 vms nooti sisse saada..
Ja üldse tulevikus, mis koodidega saaks neid häälestusi veel lisada?
Posted: 15 Aug 2008, 22:28
by damageplan
Kui sa näiteks pingutit timmid, kas siis ei näita kui noodid muutuvad? Kui jah, siis ideepoolest pole nagu vaja ju uusi häälestusi sisestada.
Posted: 15 Aug 2008, 22:38
by crypton
ei, nuh vaata.
Kui ma sean seL Standard "helistiku" või asja ette. On paremal poole Igast D2 jms. Selle järgi saan keeli timmides kitarri vastavasse häälde/tuuningusse.
Ma tahaks nüüd saada One Step Down tuuningusse, mida seal vaikimisi pole sisestatud. Esimeses postis andsin, mis kujul ta ühes loos antud oli.
Nüüd on aga prbleem, mis kujus ma saan ta panna APTunerisse. Missuguseid D2, E3 jms koode ma pean lisama. Nii et kui järgmine kord valin selel tuunignu saan kohe laksti sellesse häälestada.
Posted: 15 Aug 2008, 23:45
by Faded
Numbrid tähistavad oktaave seal. Vaata, mis standardhäälestuse omad on ja muuda lihtsalt tähed ära, numbrid jäta samaks.
Ehk, kui standardhäälestus on:
E2 A2 D3 G3 B3 E4
Siis step down on:
D2 G2 C3 F3 A3 D4
Kui natuke loogilist mõtlemist rakendada, siis ei ole raske asjale pihta saada.
Posted: 16 Aug 2008, 11:22
by crypton
Faded wrote:Numbrid tähistavad oktaave seal. Vaata, mis standardhäälestuse omad on ja muuda lihtsalt tähed ära, numbrid jäta samaks.
Ehk, kui standardhäälestus on:
E2 A2 D3 G3 B3 E4
Siis step down on:
D2 G2 C3 F3 A3 D4
Kui natuke loogilist mõtlemist rakendada, siis ei ole raske asjale pihta saada.
mm, mul endal on muusikateooria suht null

.
Aga jh, näen liikuda muusikatähestikust ühe võrra alla. Ma ise muutsin seal numbreid x).
tänud
Ning kui ma tahask pool tooni maha võtta siis muudan tähe järel oleva numbri ühe võrra alla?
Posted: 16 Aug 2008, 12:22
by Faded
Numbrit pead muutma siis, kui sul mingi noot läheb järgmisesse oktaavi. Oktaav algab ja lõpeb C-noodiga.
Seega kui sa tahaksid veel pool tooni allapoole häälestada, näeks see välja nii:
C#2 F#2 B2 E2 G#2 C#2
Nagu näed, muutus ainult üks number - kolmanda oktaavi C-st sai teise oktaavi B. Ülejäänud noodid jäävad samasse oktaavi. Kui sa veel madalamale häälestad, muutub muidugi veel numbreid.
Posted: 01 Sep 2008, 14:50
by crypton
Vahepeal eemal olnud.
Täissamm standarist:
D2 G2 C3 F3 A3 D4
veel pool sammu allpool:
C#2 F#2 B2 E2 G#2 C#2
Nagu näed, muutus ainult üks number - kolmanda oktaavi C-st sai teise oktaavi B.
aga F3 A3 D4 muutusid E2 G#2 C#2 et seal on ka ju numbrid muutunud...
Kuigi APTuner ei lase kõiki sisse panna.
Kui muutsin, võttes arvesse seda tsitaati:
C#2, F#2, G#2, B2, E3, C#4
Näitas APTUner neid kuid mitte sellises järjekorras nagu sul.
Sammu võrra allaminekust sain aru kuid see pool sammu minna on siiski natukene kahtlane veel.
Vähemalt praeguse näite järgi oelks nagu ikak tähe võrra alla (mis oleks nagu täissamm) ja siis pandud noot poole võrra alla #-ga.
On sellel minig lihtne reegel või kust oleks võimalik selekohta lugeda? Häälestajal pole üldse palju valikuid ja nii ei näe visuaalselt mis miski on.
Sellesuhtes jh, minu muusikateooria on 0, kuid räägin lihtsalt sellepõhjal, mis mu loogika on hetkel võtnud. Ärge pahaseks saage

.
Samuti leidsin hea loo juures sellise häälestuse:
Open Dsus4 1/2 Flat
Db Ab Db Gb Db Db
See b on nagu siis sama kui kirj: D# A# D# jne?
Aga APTuneris on vaja mingit numbrit ka :S?
Posted: 01 Sep 2008, 15:05
by Faded
Pagan, pooled numbrid said valed kogemata. Õige oleks nii:
C#2 F#2 B2 E3 G#3 C#4
Vähemalt praeguse näite järgi oelks nagu ikak tähe võrra alla (mis oleks nagu täissamm) ja siis pandud noot poole võrra alla #-ga.
Tähe võrra alla ei ole tingimata täissamm (ehk täistoon). E ja F ning B ja C vahel on ainult pool tooni.
Ja # (diees) muudab noodi pool tooni kõrgemaks, mitte madalamaks. b (bemoll) muudab noodi madalamaks.
Ehk on abi, kui ma annan sulle nootide nimed:
C C# D D# E F G G# A A# B
Samuti leidsin hea loo juures sellise häälestuse:
Open Dsus4 1/2 Flat
Db Ab Db Gb Db Db
See b on nagu siis sama kui kirj: D# A# D# jne?
Aga APTuneris on vaja mingit numbrit ka :S?
APTuneris peaks see nii olema:
C#2 G#2 C#3 F#3 C#4 C#4
Kaks peenemat keelt peaksid olema samale kõrgusele häälestatud.
Posted: 01 Sep 2008, 15:14
by crypton
Suured tänud! Lihtsalt prooviks, kas nootide nimed on aidanud

.
Üritaks siis näiteks minna standardist poole võrra alla:
stand.:
E2 A2 D3 G3 B3 E4
1/2 down:
D#2 G#2 D#3 F#3 A#3 D#4

? On mu loogika õigepoolne või on kuskil ka tarka materjali selle kohta?
Posted: 01 Sep 2008, 15:17
by Faded
Päris õige ei ole, D3 oled sa liigutanud pool tooni kõrgemale (D#3). Õige oleks:
D#2 G#2 C#3 F#3 A#3 D#4
Posted: 01 Sep 2008, 15:27
by crypton
mm ja jaa, seda ma ei näinudki. Igatahes tundub et asi nagu selge.
Ja numbri pean muutma siis kui oktaav muutub ehk kui liigun C-st alla või B-st üles...
Proov2:
DropD-st 1/2 oleks siis
C#2 G#2 C#3 F#3 A#3 D#4
Posted: 01 Sep 2008, 15:57
by Faded
Täpselt nii.
Posted: 04 Sep 2008, 20:17
by guitar4ever
kuidas lahtine G välja näeks
Posted: 05 Sep 2008, 13:13
by Faded
D2-G2-D3-G3-B3-D4
Posted: 09 Sep 2008, 07:21
by guitar4ever
aitäh
Aga lahtine D
