Page 1 of 3
võimendi ja kabineti kastide iseehitamine
Posted: 21 May 2008, 09:09
by Rod Truss
tere astar
Et siis sellist sorti küsimused -
Millist puitu sobiks kasutada kasti ehitamisel, kas täispuitu, või mõnda lamineeritud vineeri , kui paks see peaks olema jne ?
Ja kas Eestis keegi müüb neid metallist (kroomitud, mustad vms) metallnurkasid, mis kaitsevad võimendi või kabineti kastide nurki? Ja klassikalisi kattematerjale "meetriga" (vinüül, tolex, tviid (tweed)?
Igasugused asjakohased kommentaarid, näpunäited, kogemused oleksid siia teemasse oodatud
Posted: 21 May 2008, 09:19
by Hydraulic
mul tekkis sama küsimus kunagi aga tuleb välja, et kui tahad ikka head kappi saada siis isetegemine läheb kallimaks. Loe seda>
http://www.rada7.ee/?s=f&k=4&id=23686&p ... ht=cabinet
Posted: 21 May 2008, 09:43
by J.
mnjaa... oleneb nüüd kuidas ja mis... meil on kasutuses üks isetehtud vintage30 valjukatega kast ja üks parima soundiga kappe mis mul võimul all on olnud. kahe erineva marshalli kapiga A/B teste ka tehtud... jäid kõvasti alla. ja minu teada ainus rahaline kulu sinna olid valjukad.
kui aega ja võimalusi on, siis miks mitte katsetada.
J.
Posted: 21 May 2008, 11:40
by Hydraulic
thomannis on vintage30 kõlar 122 euri ja kui teha 4x12" kapp maksavad ainult kõlari elemendid kokku 7600 eeki
samas 4x10 kapp teha ja odavalt leitsin kõige odavama spiikri 33 euri
http://www.thomann.de/gb/jensen_jech_10 ... peaker.htm
Posted: 21 May 2008, 17:42
by served
Ise teha tuleb tunduvalt odavam.
Kasti võid vabalt teha vineerist, sest tagumise külje jätad nii kui nii lahti ja see eriti ei mängi rolli mis puidust teed. Samas võid ka täispuidust teha, mingi ästi ime väike tooni erinevus tuleb.
Posted: 21 May 2008, 18:49
by cobra_vello
millist erinevust kõlas see tagumise külje lahti jätmine tekitab? mu pisikesel skvaieri võimul on ka tagumine külg lahti näiteks. samas mul naaber on oss ja ehitas omale tränapede bassikõlarit, see oli küll maailmatu keeruline, kast oli õhu- ja veekindlam kui tal kodus kanalisatsioonitorustik, ja mingi möll käis mingite üli täpse läbimõõduga spets torudega mis asjale õhutust andsid kuidagi iks moodi... mida kõik see annab?
Posted: 21 May 2008, 21:17
by greencow
Bassikabinetid on valdavalt kinni ehitatud,
Kinnise kasti point on see, et kõlari taga on õhk kinni ja ei saa kuhugi liikuda, seetõttu hakkab ta kõlarile vastu, nii reageerib kõlar kiiremini(faster response time), bassikõlari juures väga oluline, kui see jääks ainult magneti teha, siis suure helitugevuse juures peaks tegu olema ikkagi väga võimsa magnetiga.
Tegelikult võiks selle sõnastada ihtsalt nii, et kinnine kabinet on samasuguste elementidega valjem.
Mingid kõlaomadused tulevad ka mängu vist. Basiikabinetid ongi sellepärast kinni, et bass vajab suuremat võimedust ja valjemaid kõlareid kui näiteks kitarr.
See õhukanalite pull on selleks, et kui tegu on juba suure ja võimsa kabinetiga, siis peab õhul laskma liikuda, samas peab ta tekitama mingisuguse vastusurve.
Posted: 21 May 2008, 21:31
by sguitar
Ilma tagakaaneta kaub minuarust 1/4 bassi ära, nii palju kui mina olen kõlareid valmistanud .
Posted: 21 May 2008, 23:23
by mortral
Tehakse nii ja naa.
Point on tegelt selles, et kui valjuhääldi koonus liigub miski bassiheli tekitamisel näiteks suht pikalt ette, siis selle liikumisega tekib koonuse ees positiivne helirõhk (õhk pressitakse kokku) ja koonuse taga negatiivne helirõhk (hetkeline hõrendus). Kui nüüd kasti üldse ei ole siis need rõhud ühtlustuvad ümber valjuhääldi serva ja head bassheli ei saa.
Siit lähtuvalt kasutatakse kahte lähenemist:
1. Tehakse kinnine või ainult tagant lahtine kast, mis ei laseks helirõhku ümber elemendi tühjaks joosta. (Efekt on oluline just madalamatel sagedustel, füüsikalistel põhjustel).
2. Tehakse kast sellise pikkusega torude süsteemiga, mida läbides võnkumine jõuab faasi muuta ja tuleb kastist välja ning hoopis tugevdab bassi positiivse interferentsiga.
Esimene variant on kindlam, sest kasti suurus ei mängi siis erilist rolli ja üldse on lihtsam asju ajada. Mina olen kappide ehitamisel siiamaani lihtsama vastupanu teed läinud ja kõik nii teinud.
Teine variant annab mahlasema ja võimsama madala bassiotsa, aga kitarr nagunii selliseid sagedusi välja ei anna endast, et see ära tasuks.
Posted: 22 May 2008, 00:20
by kitarrilegend
Ma esitaks siin kohe ühe küsimuse...ei viitsinud uut teemat teha..
Mul on siis Fenderi FM212R võim. Ja tekkis mõte et kui suvel saab tööle mindud ja raha tekib et kas siis oleks võimalik võimu helikvaliteeti märgatavalt parandada kui osta sinna uued, paremad valjukad sisse...ma eriti asjatundja pole aga ma usun et need originaalid seal sees just kõige paremad pole

Posted: 22 May 2008, 08:35
by Rod Truss
sellest kinnise ja lahtise seljaga kapi asjast saan täitsa aru, nii et mõnes mõttes tekib isegi küsimus et milleks üldse tagant lahtiseid kõlarikaste tehakse?
kas kombolampvõimendite puhul dikteerib lahtise kõlariasti vajaduse lampide jahutuse vajadus või?
Posted: 22 May 2008, 14:19
by cobra_vello
kui lampide temperatuur ja kasti ehituse lahtisus omavahel seotud ongi, siis ainuke põhjus see kindlasti pole. minu võimu kõige lähem suhe lampidega on laelamp mis talle peale paistab, aga tagant lahti on ikkagi.
Posted: 22 May 2008, 18:03
by served
Ma soovitaksin sul rohkem seda kõlari asjandust uurida. Nett on artikleid täis mis õpetavad ja seletavad.
Nii palju võin öelda, et ega sul muusika keskuse kõlarid pole ka ju kinnises kastis, see on enamjaolt vaid bassi teema ja kitarr ei mängi ju bassi, või seal pole oluline bass.. Kui teed kinnise kasti hakkab asi sul lihtsalt nagu padja seest tumistama... Mõtle mida sa tahad ja ütle.
Posted: 22 May 2008, 22:15
by J.
emm... õukei. ma siis lähen lammutan järgmine proov kääbidel tagumised seinad maha.
asdasd
Posted: 22 May 2008, 22:35
by Kert
yks vöimalus on teha kast millel on 3/2 tagumisest seinast kinnine ja ylejäänud 3/1 on selline eemaldatav osa. siis on valikuvöimalus kas kinnise vöi lahtise kastiga mängida.