Page 1 of 2
Müstiline Diees, noodivõtme ees (taga)...
Posted: 29 Dec 2006, 17:06
by Poikanen
Kui dieesi märk on kohe peale võtit siis st. et kidra peal mängides tuleb vastav keel poole tooni võrra kõrgemaks häälestada?
Kummaline tundub asi sellepärast, et mõnel juhul pole loos vastava keelega ühtegi nooti - ometi on selle keele ees kõrgendusmärk (diees)

Re: Müstiline Diees, noodivõtme ees (taga)...
Posted: 29 Dec 2006, 17:13
by gitara
Poikanen wrote:Kui dieesi märk on kohe peale võtit siis st. et kidra peal mängides tuleb vastav keel poole tooni võrra kõrgemaks häälestada?
Kummaline tundub asi sellepärast, et mõnel juhul pole loos vastava keelega ühtegi nooti - ometi on selle keele ees kõrgendusmärk (diees)

Möhh!??
Dieesid vöi bemollid pannakse ikka noodijoontele, mis ei tähista mitte sugugi kitarri keeli. Kitarri keeled on tabides, aga sinna ei panda jälle noodimärke
Posted: 29 Dec 2006, 17:13
by Faramir
Eieiei. Diees tähendab, et kõik noodid antud reavahes-noodijoone peal on lihtsalt pool tooni kõrgemal. See diees seal tähendab, et kujutad endale ette need ülejäänud dieesid seal. Häälestuses pole vaja midagi muuta. See näitab ka helistikku, isegi siis, kui seda nooti seal ei mängita.

.
Loodan, et oli arusaadav.
Posted: 29 Dec 2006, 18:14
by tikut6mme
asi on nii et ilma dieesita mängid nt.
----------------------------------
-----------------------------------
----2------2--------2-----------------
-----------------------------------
------------------------------------
-----------------------------------
Dieesiga siis:
----------------------------------
-----------------------------------
----3------3--------3-----------------
-----------------------------------
------------------------------------
-----------------------------------
Posted: 29 Dec 2006, 18:53
by mty
ee üldiselt tabides on juba noot kõrgendatult/madaldatult märgitud nii et ise ei pea midagi leiutama vaid seda mängima mis kirjas on.
Posted: 29 Dec 2006, 19:57
by served
OT: kuna jutt läks juba tabi ja noodi suhte peale siis küsiks kähku seda ka et ma oskan heliredelit ja oskan natukene noodist mängida, aga kuidas ma tean et kas ma pean kusagilt 12 vahest mängima või 0 vahest? et pmtst kust ma tean kui kõrgelt heliredelit mängida?
Posted: 29 Dec 2006, 20:04
by mty
vahest on positsioon märgitud kust sa seda soovitatavalt mängima peaksid, tolel järgi saad siis tuletada. a muidu on pohh ju mängi kõla/enda mugavuse järgi. või kas rohkem noodiga tegelenud oskavad midagi veel öelda?
Posted: 29 Dec 2006, 21:39
by Poikanen
Jupp targem jälle....tänud!

Posted: 30 Dec 2006, 15:11
by served
ma oskan noodist lugeda, aga ma ei tea kunagi mis positsioon peaks õige olema, näiteks White Christmas-it on lihtne õpikust noodi järgi mängida, aga kui vaatad netist tabi siis on noodid tunduvalt kõrgemad. Nüüd tahakski teada mis valemiga ma ka saan õige kõrguse võtta kui tuleb ette, et vaja nooti mängida.
Posted: 30 Dec 2006, 16:32
by served
EI

mees sa ei saa aru mida ma teada tahan

teen siis punaselt. Kitarril on esimene keel Mi siis 1 vahe edasi tuleb Fa siis 2 vahet edasi tuleb Sol. Noodi joonestikus abijoonel on Do ja kitarril on see teise keele kolmandas vahes jne. Nüüd mida ma teada tahan on see. Kui mulle on antud abijoonel Do noot siis kust ma tean millist Do-d ma mängin. Kui paljudes lugudes on Do-d Re-d Mi-d tabi järgi 10nda kriffi juures vms(näitlik oletus). Said aru?

Posted: 30 Dec 2006, 16:40
by donkey
served wrote:EI

mees sa ei saa aru mida ma teada tahan

teen siis punaselt. Kitarril on esimene keel Mi siis 1 vahe edasi tuleb Fa siis 2 vahet edasi tuleb Sol. Noodi joonestikus abijoonel on Do ja kitarril on see teise keele kolmandas vahes jne. Nüüd mida ma teada tahan on see. Kui mulle on antud abijoonel Do noot siis kust ma tean millist Do-d ma mängin. Kui paljudes lugudes on Do-d Re-d Mi-d tabi järgi 10nda kriffi juures vms(näitlik oletus). Said aru?

Kui positsioonivahetust ei ole märgitud, siis võtad abijoonel asuvat Do'd alati viienda keele kolmandast vahest. Positsioonivahetust märgitakse rooma numbriga.
Posted: 30 Dec 2006, 17:15
by served
aga tavalises noodis ei olegi ju positsiooni vahetusi märgitud? Või on

. Probleem tegelt selles et paljud lood kõlavad paremini kui neid kõrgemalt mängida, aga kui kõrgelt seda ei tea. Kas mingite tuuride või asjade järgi ei saa seda kindlaks teha?
Posted: 30 Dec 2006, 17:17
by Laur.
No kui mina muusikakoolis käisin siis teises positsioonis mängimisel oli rea kohale märgitud roomanr.ga positsioon. Samas võid sa mängid suvalises positsioonis kui sulle sobib ja meeldib.
Posted: 30 Dec 2006, 17:24
by triinu
Kui sa mõtled nö tavalist nooti(klaveri oma ehk siis?), siis ei ole tõesti positsiooni muutusi peale märgitud. Kui Püha öö noote internetist vaadata, siis on erinevaid variante palju, sellest võiks järeldada et kindlat reeglit pole. Mulle eelistan tavaliselt kõrgemalt mängida, eks see ole tunde asi

Posted: 30 Dec 2006, 17:28
by donkey
triinu wrote:Kui sa mõtled nö tavalist nooti(klaveri oma ehk siis?), siis ei ole tõesti positsiooni muutusi peale märgitud. Kui Püha öö noote internetist vaadata, siis on erinevaid variante palju, sellest võiks järeldada et kindlat reeglit pole. Mulle eelistan tavaliselt kõrgemalt mängida, eks see ole tunde asi

Jah, me räägime loomulikult klaveri noodist kidrafoorumis
Nagu laur ütles, on KITARRI noodis positsioonivahetus märgitud rooma numbriga