Posted: 27 Oct 2006, 14:42
Mulle meeldib kasutada 10-46 paksusega keeli, täiesti sellised parajad minu arust
Teemad kõigest, mis on seotud kitarriga
https://kitarr.astar.ee/forums/
Mu meelest läheb 52 lõpp liiga lödiks ära. Need on minu arusaamist mööda mõeldud rohkem pillile, millel on kael teistsuguse skaalaga (veidi pikem?). Et umbes Les Pauli tüüpi vms. Pead muidugi selle arvamuse eest ei anna. Aga jah, strat tüüpi pillil on 52 ots nagu liiga lödi kuidagi.liivainimene wrote:Samas 10-d ei ole ju kõik samad, siis te räägite praegu 10-46 keeltest, aga mulle näiteks meeldivad 10-52'd. Jämedamatel keeltel on tugevam heli ja samas on alumisi keeli ikka küllalt lihtne venitada.
Stratil on pikem skaala kui LP'l ja seega on sama jäme keel võrreldes LP'ga rohkem pingul. Mul on 52'd stratil ja ei ole mingit kobinat. Ja jämedam keel on jah rohkem pingul kui peenem. (Kogu see jutt kehtib mõistagi sama häälestuse korral)beckisagod wrote:Mu meelest läheb 52 lõpp liiga lödiks ära. Need on minu arusaamist mööda mõeldud rohkem pillile, millel on kael teistsuguse skaalaga (veidi pikem?). Et umbes Les Pauli tüüpi vms. Pead muidugi selle arvamuse eest ei anna. Aga jah, strat tüüpi pillil on 52 ots nagu liiga lödi kuidagi.
Hmm, võib-olla Stratil on, aga kõigil Strat tüüpi (keretüüp siis) ei ole? Ega ma võin mööda ka panna, mingi eriline teadlane kitarride ja tehnika ehituse vallas ma pole. Nii mulle igal juhul üks tuttav kitarrist rääkis, aga ma olin purjus ka, nii et võib-olla see võrdlusmoment oli mingi muu pilli, mitte Les Pauliga. Igal juhul isiklik kogemus on see, et kui läksin proovimise mõttes 52. otsale üle, siis tundus nagu liiga lödi. Selles suhtes, et vibratot tehes oli nagu suht suur vahe võrreldes tavalise lõpuga, kõik oli ebalev ja paigast ära. Ehk siis umbes sama efekt, kui 11. pealt 9. peale minna. Bendid ca pool tooni kõrgemale, sest käsi on lihtsalt nii harjunud.liivainimene wrote:Stratil on pikem skaala kui LP'l ja seega on sama jäme keel võrreldes LP'ga rohkem pingul. Mul on 52'd stratil ja ei ole mingit kobinat. Ja jämedam keel on jah rohkem pingul kui peenem. (Kogu see jutt kehtib mõistagi sama häälestuse korral)
Lödi on muidugi ka udune mõiste, mida sa selle all silmas pead?
aga ikkagi on 52. paksem kui 46. ja paksema peale yle minnes ei tohiks midagi lödi olla vaid vastupidi, keeled peaksid harjumatult pingul tunduma.beckisagod wrote:Igal juhul isiklik kogemus on see, et kui läksin proovimise mõttes 52. otsale üle, siis tundus nagu liiga lödi. Selles suhtes, et vibratot tehes oli nagu suht suur vahe võrreldes tavalise lõpuga, kõik oli ebalev ja paigast ära. Ehk siis umbes sama efekt, kui 11. pealt 9. peale minna. Bendid ca pool tooni kõrgemale, sest käsi on lihtsalt nii harjunud.
Selle asja nimi on ilmselt lähme üle ilgelt terava kõlaga keeltelt ilgelt pehme kõlaga keeltele ja samas vahetame veel firmat ka.Kert wrote:aga ikkagi on 52. paksem kui 46. ja paksema peale yle minnes ei tohiks midagi lödi olla vaid vastupidi, keeled peaksid harjumatult pingul tunduma.beckisagod wrote:Igal juhul isiklik kogemus on see, et kui läksin proovimise mõttes 52. otsale üle, siis tundus nagu liiga lödi. Selles suhtes, et vibratot tehes oli nagu suht suur vahe võrreldes tavalise lõpuga, kõik oli ebalev ja paigast ära. Ehk siis umbes sama efekt, kui 11. pealt 9. peale minna. Bendid ca pool tooni kõrgemale, sest käsi on lihtsalt nii harjunud.
mida paksem keel, seda suurema pinge all ta on, sama häälestuse puhul.
No ma räägin seda, mis mulle tundus ja mingisuguse teooria pärast ma seda arvamust muutma ei hakka.Kert wrote: aga ikkagi on 52. paksem kui 46. ja paksema peale yle minnes ei tohiks midagi lödi olla vaid vastupidi, keeled peaksid harjumatult pingul tunduma.
mida paksem keel, seda suurema pinge all ta on, sama häälestuse puhul.