Page 1 of 1

vasaku käe pöial

Posted: 10 Jun 2006, 01:58
by tom
Tere,
mind päris pikka aega vaevab küsimus, et kas asi on kriitiline, kui vasaku käe pöial ulatub mängides üle kitarri kaela? Olen õppinud ära põhiakordid ja tinistanud neid juba mitu mitu aastat...pöial kogu aeg üle kaela tilpnemas. Kui nüüd edasi arenema plaan hakata ja kasutusele võtta barre...või siis nooti mängida, siis selle kohta oli esimene asi kohe kirjutatud, et hoia pöial kaela taga, toetamas. Täitsa jube! Ise ma olen nüüd selle pilguga vaadanud mängijaid ja on nii ja naa neil see pöial. Tõenäoliselt on asjal loogiline seletus ja selle ma ka kindlasti siit kohe saan.

Ette tänades,
Toomas

Posted: 10 Jun 2006, 10:56
by Goldec
See p8ial kaela taga pole kohustus vaid pigem soovitus.
Kui sa saad niimoodi m2ngida et ta sul yle kaela on, siis on k6ik korras .. aga kui sa n2iteks barreesid niimoodi m2ngida ei saa, siis pead lihtsalt ymber harjutama (mis v6ib v2gagi raske olla).

Posted: 10 Jun 2006, 10:59
by k6ll
päris rebu on legaatodes mängida kui pöial on jimis hendrix

Posted: 11 Jun 2006, 14:36
by uku0606
kui sul on õhukese kaelaga elektrikitarr siis on pohh kas pöial on väljas või mitte. kui sul on klassikaline kitarr siis öeldakse et pöial ei tohi kaela tagant välja paista. vaata lihtsalt kuidas mugavam on

Posted: 11 Jun 2006, 16:56
by Madhouse
Nalja teed ve uku. Kui normaalselt soolosid tahad mängida või muidu natuke arenenumat stuffi kui mingi akordi lood siis pane see pöial kindlalt kaela taha. Muidugi on positsioone ja asendeid kus on mugavam kui pöial on isegi kõrgemal aga et kiiremini mängida ja laia haardega siis peab olema pöial kindlalt kaela taga peidus mitte üle kaela upitama

Posted: 11 Jun 2006, 19:04
by tom
Tundub, et asi on halb. Võimalus on jätta see pöial nii nagu ta on ja jäädagi oma tüüpakordide juurde või sihtida ikkagi midagi keerulisemat ja õppida ümber. Aga see saab olema raske..vägagi raske.

Posted: 11 Jun 2006, 19:13
by krustok
Olge nüüd noored. Pole see pöidla üle kaela hoidmine midagi nii hull. Paljud väga väga kuulsad soolo kitarristid hoiavad avatud akorde mängides pöialt üle kaela. Soolodes on iseenesest see, et kui tahta mingit jubedat kiirust, siis peab pöial ikka kaela taga olema. Või noh parem oleks. Minul läheb kõrgemates positsioonides mängides pöial automaatselt kaela taha.

Posted: 11 Jun 2006, 21:34
by Madhouse
noh akorde mängides on jah suht savi kuidas seda pöialt hoiad...vahest tuleb isegi kasuks kui tahad sellist mõnusamat funkimat soundi juurde helile et pöialt hoiad madala E keele peal kui mängid. Aga just selliste keerulistemate ja kiiremate soolode jaoks peab pöial kindlasti all olema

Posted: 12 Jun 2006, 20:24
by tom
Ehk siis on targem nüüd barre, soolode õppimisel see pöial kaela taga hoida ja vaadata kas käsi harjub ära sellega, et vahel on see pöial üle, vahel mitte.
..ja seniste vastuste eest aitäh kah

Posted: 12 Jun 2006, 21:50
by sft
ma ei kujuta ette kuidas sa täis barrega akorde mängid pöial üle kaela, pigem osad mängivad nii et katavad pöodlaga E ja vb ka B keele ja siis mängivad näiteks mõnda akordi

Posted: 12 Jun 2006, 21:57
by AXYB
Nii on täitsa võimalik mängida.. ma ka alguses võtsin nii, aga tegelikult pane pöial allapoole ja suru nii keeli...
kui pöial on üle kaela ja võtta pareed, siis keeled lähevad naq viltu vms ja siis tuleb absoluutselt teine heli, kui võtta nii, et pöidlaga surud vastu kaela...
(ma loodan, et liiga segane tekst ei tulnud)

Posted: 13 Jun 2006, 11:13
by sft
sorri A keelt mitte B