Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jne)?
Posted: 29 Sep 2010, 01:22
(Täielik algaja olen. Metallakusti peal. Esialgu ilma medikata.)
Nagu pealkiri ütleb, tekkis küsimus et kuidas saavutatakse see, et teatud keeli akordis kõlama ei panda. Täpsemalt siis näiteks madalamat keelt A ja Am akordis või kahte madalamat D ja Dm akordis jne. Kindlasti sajas kohas õpetus olemas, aga olen pisut ringi vaadanud ja ei ole selle kohta infi ette juhtunud. Igatahes tüdinesin otsimisest ära nii et parem küsin, mille muu jaoks see foorum siin ikka on.
No servmiste keelte puhul kõige esimene võimalus mis pähe kargab oleks muidugi, et lihtsalt ei lähegi üldse mingitmoodigi vastu nendele keeltele. Aga mulle algajale see niisama lihtne ei tundugi. Esiteks tahaks ju kiirema ja valjema koha peal alla-üles raiuda, aga vähemalt üles lüües ei kujuta küll ettegi, et oleks üldse võimalik viimasena käe teele ette jäävaid keeli usaldusväärselt vältida. Isegi alla lüües on jõulisema liigutuse puhul ikka väga raske ka esimesena käe teele jäävaist keeltest täiesti kindlalt mööda lüüa.
Järgmine mõte on, et äkki kuidagi medikaga on lihtsam mööda lüüa keeltest? Esiteks heli on valjem seega ei pea nii jõulist liigutust tegema, teiseks ka täpsus peaks olema ikka suurem kui umbropsu kõige nelja sõrmega rapsides. Kas on nii? Peaksin ikka kindlasti hakkama mingite medikatega jändama?
Noh, aga siis on muidugi olemas ju ka summutamine. Aga kas sellest ikka piisab täiesti, nii et võin vabalt kõiki keeli rebida ja summutatud keeled tõesti ei kosta kuidagi välja? Või on see ainult nii-öelda halvima ärahoidmiseks, et eelkõige pean üritama keeltest mööda lüüa, ja summutamine on ainult selleks, et asi *väga* halvasti ei kostaks, kui juhtun kogemata natuke ikka pihta minema? Ja kuidas seda summutamist tehakse? Kas ainult pöidla kasutamine on siinkohal mõistlik? Või võin hoopis leiutada olenevalt loost selliseid näppude asendeid kus üks näpp (kõige pikem ehk?) jääb üle ja saan kasutada summutamiseks? Ja kas on realistlik selline asi, et mingi näpp, mis vajutab akordis mingit keelt alla, on asetatud nii et ta samaaegselt läheb temast ülemise keele vastu ja summutab selle (alumine oleks käkitegu, see tuleb mul tahes-tahtmata pidevalt välja...)? Ja kuidas sellised võtted üldse algajale taluda on? Kas on realistlik et saan hakkama või pean esialgu millegi lihtsamaga leppima?
Harige mind. Tänud ette.
Nagu pealkiri ütleb, tekkis küsimus et kuidas saavutatakse see, et teatud keeli akordis kõlama ei panda. Täpsemalt siis näiteks madalamat keelt A ja Am akordis või kahte madalamat D ja Dm akordis jne. Kindlasti sajas kohas õpetus olemas, aga olen pisut ringi vaadanud ja ei ole selle kohta infi ette juhtunud. Igatahes tüdinesin otsimisest ära nii et parem küsin, mille muu jaoks see foorum siin ikka on.
No servmiste keelte puhul kõige esimene võimalus mis pähe kargab oleks muidugi, et lihtsalt ei lähegi üldse mingitmoodigi vastu nendele keeltele. Aga mulle algajale see niisama lihtne ei tundugi. Esiteks tahaks ju kiirema ja valjema koha peal alla-üles raiuda, aga vähemalt üles lüües ei kujuta küll ettegi, et oleks üldse võimalik viimasena käe teele ette jäävaid keeli usaldusväärselt vältida. Isegi alla lüües on jõulisema liigutuse puhul ikka väga raske ka esimesena käe teele jäävaist keeltest täiesti kindlalt mööda lüüa.
Järgmine mõte on, et äkki kuidagi medikaga on lihtsam mööda lüüa keeltest? Esiteks heli on valjem seega ei pea nii jõulist liigutust tegema, teiseks ka täpsus peaks olema ikka suurem kui umbropsu kõige nelja sõrmega rapsides. Kas on nii? Peaksin ikka kindlasti hakkama mingite medikatega jändama?
Noh, aga siis on muidugi olemas ju ka summutamine. Aga kas sellest ikka piisab täiesti, nii et võin vabalt kõiki keeli rebida ja summutatud keeled tõesti ei kosta kuidagi välja? Või on see ainult nii-öelda halvima ärahoidmiseks, et eelkõige pean üritama keeltest mööda lüüa, ja summutamine on ainult selleks, et asi *väga* halvasti ei kostaks, kui juhtun kogemata natuke ikka pihta minema? Ja kuidas seda summutamist tehakse? Kas ainult pöidla kasutamine on siinkohal mõistlik? Või võin hoopis leiutada olenevalt loost selliseid näppude asendeid kus üks näpp (kõige pikem ehk?) jääb üle ja saan kasutada summutamiseks? Ja kas on realistlik selline asi, et mingi näpp, mis vajutab akordis mingit keelt alla, on asetatud nii et ta samaaegselt läheb temast ülemise keele vastu ja summutab selle (alumine oleks käkitegu, see tuleb mul tahes-tahtmata pidevalt välja...)? Ja kuidas sellised võtted üldse algajale taluda on? Kas on realistlik et saan hakkama või pean esialgu millegi lihtsamaga leppima?
Harige mind. Tänud ette.