Page 3 of 13
Posted: 23 Mar 2008, 15:19
by henk
Näitkes niimoodi
http://www.geocities.com/ccbryan/BuildLesPaul.html aga ma kavatsen teha ühes tükis kere, et ei hakka nö kaant peale liimima.
Tegelt tekkis neid pilte vaadates palju lihtsam idee, kuidas kaela süvend saada 3,5 kraadise nurga alla. Ketassaag nurga alla ja kere pealt 3,5 kraadi maha lõigata ning siis on juba freesiga kaela süvendi tegemine lihtne
Aga liivainimese kitarril on kael kerega ühel joonel, ja ta tegi kaela süvendi ju lihtsalt peitli ja haamriga. Kuid mul on vaja see süvend saada nurga alla ja seda niisama peitliga on raske teha.
EmM9 wrote:Eesti pillipoed on nagu nad on. Mõnikord võid saada peagu kõiki varuosasid, vahel jällegi pole potetki...
Kaela võid otsida
wwww.stewmac.com, seal vist olid ka valmiskaelad. Hind ka täiesti taskukohane.
Ja ära põe, et kere mitmest tükist! Esimesi pille ei tehtagi 50 a. termokuivatusega puidust, vaid ikka kehvemast materjalist..
Jõudu!
Okei, seal on juba paremad hinnad, kuid uue ja välismaalt ostmise jätan praegu varuvariandiks.
Eks ta nii ole jah

Posted: 23 Mar 2008, 16:06
by liivainimene
Alternatiivina 3,5 kraadile võid ka lihtsalt silla veidi keresse süvistada. See kaela nurk on ainult sellepärast vajalik, et TOM sild on kõrge ja muidu ei saaks keeli piisavalt madalale lasta. See on oma valik, kas kallutad kaela taha või teed sillale väikese süvendi, et seda madalamale lasta.
Posted: 23 Mar 2008, 16:27
by RockaRolla
Küll tehakse ikka ilusaid asju.
Aga see carvimine on ikka juba töö ma arvan, kui kuskilt liiga palju maha võtad ongi asi pees.
Posted: 23 Mar 2008, 16:29
by liivainimene
Miks?
Suht vaba käega saab seda väga edukalt teha.
Posted: 23 Mar 2008, 16:44
by henk
liivainimene wrote:Alternatiivina 3,5 kraadile võid ka lihtsalt silla veidi keresse süvistada. See kaela nurk on ainult sellepärast vajalik, et TOM sild on kõrge ja muidu ei saaks keeli piisavalt madalale lasta. See on oma valik, kas kallutad kaela taha või teed sillale väikese süvendi, et seda madalamale lasta.
Ka hea mõte, kuid TOM'i süvistamine võib ka paras jamamine olla, et väljanägemine ka ilus jääks. Ise küll ei kujuta praegu ette.
Posted: 23 Mar 2008, 17:43
by RockaRolla
henk wrote:liivainimene wrote:Alternatiivina 3,5 kraadile võid ka lihtsalt silla veidi keresse süvistada. See kaela nurk on ainult sellepärast vajalik, et TOM sild on kõrge ja muidu ei saaks keeli piisavalt madalale lasta. See on oma valik, kas kallutad kaela taha või teed sillale väikese süvendi, et seda madalamale lasta.
Ka hea mõte, kuid TOM'i süvistamine võib ka paras jamamine olla, et väljanägemine ka ilus jääks. Ise küll ei kujuta praegu ette.
Ma arvan, et tomi süvistamine on kergem kui kaelaakku õige kraadi järgi saada.
Samas jah, ega ei oska ette kujutada kuidas selle süvistatud asi pärast välja näeb

Posted: 23 Mar 2008, 17:59
by liivainimene
Posted: 23 Mar 2008, 18:10
by karlapoiss
kaugel oled juba ehitamisega?:)
uusi pilte saaks ?

Posted: 23 Mar 2008, 18:42
by henk
Ehk leiad ka teema üles, kus sellest juttu tehtud on?
karlapoiss wrote:kaugel oled juba ehitamisega?:)
uusi pilte saaks ?

No homme vast saab, lasen paksusmasinast läbi ja lõikan kuju välja. A siis tuleb vist paari nädalane paus, sest selle aja sees on mul üks väike värvimistöö, mille eest saab raha, ja siis saab raha eest äkki kaela ja helipead

Posted: 23 Mar 2008, 18:50
by liivainimene
Seal on rohkem juttu kõigest muust, silla augul pikemalt peatutud ei ole, aga teema on
siin.
Posted: 24 Mar 2008, 22:30
by henk
Niipalju siis paksusmasinast, kurat see on ainult 250 lai, kuigi minu kitarr on 330.
Igatahes, võtsin siis höövli kätte, mitte käsi vaid ikka mootoriga, tulemus ei olnud just päris sama mis paksusmasinaga tehes, kuid need suuremad ebatasasused silus taldlihvija ära.
Hah, nüüd pilti vaadates sain aru, miks peale tolmukoti tühjendust tõmbas peale lühikest lihvimist siukse tolmu pilve üles - lukk oli lahti jäänud
Järgmiseks lükkasin Sabbathi käima ja kukkusin saega võimlema, jube raske töö seda käsisaega välja lõigata! Algul oli plaan tikksaega, aga see ei ulatunud läbi. Praeguseks on üldine kuju välja lõigatud, kuid vajab veel viili ja lihvi, et pilti julgeks teha

Seega pilti kerest näeb vast kolmapäeva õhtul.
A silla kohta veel nii plaju, et kavatsen vast ikka proovida kaela nurga alla saada, ja siis näeb, kas on vaja silda süvistada.
Posted: 24 Mar 2008, 22:51
by liivainimene
Jee, käsisaega kere lõikamine on äge!
Võib-olla on sellest abi, ma kasutasin nende negatiivsete kumeruste (nagu sarvede sisemus) jõhkramaks lihvimiseks elektritrelli ja puidupuuri külge, sellist, millel küljekeermed on ka veidi teritatud. See võttis päris hästi, paremini kui raspel.
Posted: 26 Mar 2008, 22:43
by henk
liivainimene wrote:Jee, käsisaega kere lõikamine on äge!
Võib-olla on sellest abi, ma kasutasin nende negatiivsete kumeruste (nagu sarvede sisemus) jõhkramaks lihvimiseks elektritrelli ja puidupuuri külge, sellist, millel küljekeermed on ka veidi teritatud. See võttis päris hästi, paremini kui raspel.
Oli küll abiks
Nüüd näeb kere juba parem välja, kuid tööd veel jagub nende kumerusete kumeraks tegemisega.
Täna sain ka helipead ning kaela. Helipeadeks on Ibanezi S470'lt maha võetud humbuckerid. Ja kaelaks, kaelaks on hetkel Sunny Crystali kael

Sain ta pmst 50kr eest. Igatahes ma arvan et algul ehitan ma kitarri selle kaelaga, ja hiljem vast vahetan välja, või isegi ehitan ise.

Posted: 26 Mar 2008, 23:12
by liivainimene
Pagan, ma algul kahtlesin selles liimitud keres, aga see näeb täitsa edev välja!
Kas sa süvendid teed freesiga või peksad peitliga?
Posted: 26 Mar 2008, 23:23
by henk
liivainimene wrote:Pagan, ma algul kahtlesin selles liimitud keres, aga see näeb täitsa edev välja!
Kas sa süvendid teed freesiga või peksad peitliga?
Küllaltki jah, kuid arvan et lõppviimistlus läheb ikka värvi alla, ei hakka peitsima ja lakkima.
Süvendid teen nii palju kui võimalik freesiga ja peitliga tuleb ka kindlasti kaasa aidata. Aga freesi võimalus on mul ainult koolis, seega tuleb esmaspäeval šabloone tegema hakata freesimise jaoks.