Page 2 of 5
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 22:54
by renn
Mahagon, saar ja lepp sellised kõige vanakoolimad puidud. Kõige pikemalt laseb vast mahagon kõlada, aga maksab ka kõige rohkem.
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 22:59
by Tegelane
aga teised on kõla kestvuselt ka head ja pikad?
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 23:02
by Faded
Ma arvan, et kõla ja kestus on rohkem kinni helipeades, võimendis ja mängutehnikas.
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 23:04
by Tegelane
seda ka kindlasti jah..aga see puit peaks ju ka mõjutama...
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 23:14
by renn
Kõvema puidugi ilmselt vibreerivad keeled kauem. Muidugi kõvasti aitab ka kaasa jäigalt kinnituv sild(TOM või siis tele stiilis kere läbivad keeled).
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 23:52
by Black
Mida järsema nurga all keeled silla ja pea juurest alla keeravad, seda teravam heli ja parem sustain peaks olema.
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 05 Mar 2009, 23:57
by Tegelane
voh..hetkel tekkis mõtte...mida te sellisest vigurist arvate, kui ma teeks kaela ja kere ühest tükist??
on see hea/halb?
mis on plussid/miinused?
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 06 Mar 2009, 00:03
by renn
Siis tasuks teha pigem juba neck through, mis on tegelikult lõpuks ka lihtsam kui päris ühest tükist. Tegu on siis lahendusega, mida kasutatakse pillide juures üsna palju.
http://www.watsonguitars.net/06G006.htm (sellist kaant pole otseselt vaja nagu seal on tehtud)
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 06 Mar 2009, 14:16
by arch0
Muidu lepa alternatiiviks võib olla basswood e. pärn ja mahagoni alternatiiviks näiteks korina
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 06 Mar 2009, 15:32
by Faded
Proovi leppa või saart, kui teravamat heli tahad.
Või alternatiivina tee vahtrast või eebenist sõrmlaud.
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 06 Mar 2009, 22:37
by liivainimene
Tegelane wrote:voh..hetkel tekkis mõtte...mida te sellisest vigurist arvate, kui ma teeks kaela ja kere ühest tükist??
on see hea/halb?
mis on plussid/miinused?
Miinus on see, et kui midagi ära käkid, pead kõik otsast alustama.
Näiteks veel see, et kui teed tahakallutatud pea, siis see on liimituna parem idee. Sellest tegin kunagi ühe näitliku pildi:
http://www.htg.tartu.ee/~b5andres/kaelad.JPG
Veidi liialdatud muidugi, aga point on siiski olemas.
Muidu peaks ühes tükis tehes iseenesest kogu pill kõige paremini kokku helisema. Teine iva on jälle selles, et mitmest osast tehes saad erinevate puitudega eri toone rõhutada (nt. Strat on klassikaliselt ju lepast kere pluss vahtrast kael).
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 06 Mar 2009, 22:50
by Tegelane
selle kallutamisega niipalu, et selle asja mis sääl pildil näidatud, seda saab ju ikkagi õigesti teha, nojah siis ta poleks 100% ühest tükist, kuid siiski oleks vaid pea ja sõrmlaud eradi tükkidest....
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 07 Mar 2009, 22:32
by Tegelane
nu kas keegi tahaks veel soovitada häid ja halbu külgi ühes tükis pilli kohta, et siis kael ja kere ühest tükist..
rääkige veel miskit, küsimus on mind juba pikemat aega painanud.....
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 07 Mar 2009, 22:59
by tykonu
Ära tee ühest tükist.. midagi valesti läheb, pead otsast alustama + väga raske on teha on ühes tükis. Näiteks kaela pole eriti hea voolida , kui kere ühes otsas tilbendab

.
Re: Kitarri projekt (Flying V omade elementidega)
Posted: 07 Mar 2009, 23:36
by Tegelane
aga kui läebki kael ehituse ajal sassi, siis ma lõikan ta maha ja kas siis soetan kaela ja kinnitan, nagu tavaliselt on või meisterdan eraldi,
see tähendaks, et kerele lõppviimistlust ennem ei tee, kui kael valma on.....