Page 2 of 7
Posted: 06 May 2008, 18:14
by served
Märg puu ei oma eriti häid kõlaomadusi ka. Kui teed märjast lauast pilli valmis, paned värvi või laki peale ja kui see nüüd sul kuivama seal hakkab siis läheb tõenäoliselt kõveraks ja praguneb ettearvamatutest kohtadest.
Isegi kuivatist läbikäinud puit peab veel paar aastat kuivama et oma õigeid kõlaomdusi kätte saada.
Posted: 06 May 2008, 22:57
by cobra_vello
see kuulub küll kategooriasse et lihatükk läks hamba vahele, lähed raiud metsast jämeda tamme ja hakkad hambatikuks vestma.
Posted: 06 May 2008, 23:13
by Kert
nuh, aga kuna puitu kuivatatakse nii kaua aega, siis on just ju mötekam kohe suur puu koju viia kuivama. Vöib olla tahad kunagi jälle mingit pilli ehitada ja siis hakka jälle mötlema kust head kuiva puitu saaks.
Kui mina kitarri ehitamiseks puitu kuivataks, siis vötaks kah ikka terve puu kohe maha. Saeks parajateks juppideks, nii et igas suunas jääb piisavalt varu yksköik mis kujuga kitarri tegemiseks. Värviks toorikute otsad ära ja paneks kuivama. Siis aastate pärast hea vötta.
E: aa, ja kui äkki möni toorik peaks mingil pöhjusel, kas kuivamise käigus vöi hiljem töödeldes, aia taha minema siis ju kah hea kui neid varuks on.
Posted: 06 May 2008, 23:16
by Faded
Pealegi, kui sa just ei taha oma pilli kahekümnest tükist kokku liimida, on sul paratamatult üsna laia palki vaja, millest laudu teha. Seega hambatiku analoogia pole eriti asjakohane.
Posted: 07 May 2008, 00:19
by served
Ja lepa puhul tasuks heaga kohe mitu tükki korraga maha võtta. Sest sa ei tea ju alguses milline see seest on ja siis saad ikka kindel olla et tuleviks saad ikka midagi kasutada ka nendest nottidest. Muide, peaga ju veel see jama et keskel on mingi südamik vanadel puudel, et selle südamikuga pole sul midagi teha.
Posted: 07 May 2008, 09:26
by Kirveraidur
Soovitan kõigile selles suunas mõtlejatele raamatut
"Puiduliikide piibel". Seal räägib paljudest puiduliikidest, mis just kitarriehitajatele huvi võiks pakkuda. Enamus on miskid surmeksootilised kirdesiberiahvileivapuud, aga on ka maisemaid liike.
Too raamat räägib ka natuke sissejuhatust üldisesse puidutöötlustehnoloogiasse - just see, et kuda saagida planke, kuda kuivab jne.
Jajaja kui te tahate seda leppa, millest pille tehakse, siis ma kujutan ette, et see pole just too tavaline lepavõsast kasvanud puu - so hall lepp - vaid sanglepp või soolepp. Sooäärel kasvavatel puudel pidada eriti korralik ja tihe süü tulema.
Posted: 07 May 2008, 11:16
by cobra_vello
ma pidasin rohkem seda silmas et mõttekam oleks leida keegi, kellel on juba valmis kuivatatud puit olemas (analoogiliselt hambatikk), kõigi kuivatamiste ja muude protsessidega läheb nii kaua aega et selleks hetkeks võid juba invaliid olla, kui lõpuks pill valmis saab (lihatüki hamba vahelt kätte saad). samas kes tahab ikka päris otsast lõpuni ise teha, siis küll. aga kas siis ei peaks mitte ise puud istutama ka...

Posted: 07 May 2008, 14:00
by Kirveraidur
cobra_vello wrote:samas kes tahab ikka päris otsast lõpuni ise teha, siis küll. aga kas siis ei peaks mitte ise puud istutama ka...

Jah ja siis võiks veel olla sõber geenitehnoloog, kes kodeerib tulevase võsukese pikaks ja sirgeks ja oksavabaks.

Posted: 07 May 2008, 14:15
by served
noo kui juba hakata geene muutma, siis võiks selle nii teha, et kasvabki kohe kandiline puu. Et lõikad aga pooleks ja ongi kohe sul kaks 20x5 mõõdus lauda olemas.
Posted: 07 May 2008, 15:19
by Faded
Kirveraidur wrote:Jah ja siis võiks veel olla sõber geenitehnoloog, kes kodeerib tulevase võsukese pikaks ja sirgeks ja oksavabaks.

Sirgus ja oksavabadus sõltub kahjuks rohkem keskkonnast kui geenidest. Nii et parem pöördu sõber botaaniku poole, kes su kitarripuu võimalikult ideaalses keskkonnas üles kasvatab.
Posted: 11 May 2008, 11:14
by andu
Ma siin vahepeal rääkisin inimestega, kes ise endale kitarri valmis on vestnud.
Üks sai siis healjuhul pool aastat seisnud laua (Metsast toodi puu koju, lasti kohe sael lauaks) ja siiani näeb kere kere moodi välja, pragunenud ei ole.
Teine inimene tõi ise endale metsast puu koju ja lasi sael suht kohe lauaks. Laud seisis täpselt nii kaua nurgas, kui kaua too inimene oma pillile kuju mõistatas (nädal kuni mitu)
Mõlemad pillid on alles ja näevad täitsa normaalsed välja.
Pealegi, kui ma endale elektrikat ehitan, kui tähtsad on kõlaomadused?
Posted: 11 May 2008, 11:41
by RockaRolla
andu wrote:Ma siin vahepeal rääkisin inimestega, kes ise endale kitarri valmis on vestnud.
Üks sai siis healjuhul pool aastat seisnud laua (Metsast toodi puu koju, lasti kohe sael lauaks) ja siiani näeb kere kere moodi välja, pragunenud ei ole.
Teine inimene tõi ise endale metsast puu koju ja lasi sael suht kohe lauaks. Laud seisis täpselt nii kaua nurgas, kui kaua too inimene oma pillile kuju mõistatas (nädal kuni mitu)
Mõlemad pillid on alles ja näevad täitsa normaalsed välja.
Pealegi, kui ma endale elektrikat ehitan, kui tähtsad on kõlaomadused?
Kui kõla sind ei huvita tee vineerist. Pole mingeid probleeme

Posted: 11 May 2008, 11:46
by andu
no ma sain aru, et helipead on peamine kvaliteedi ja kõla allikas.
Posted: 11 May 2008, 12:26
by served
andu wrote:no ma sain aru, et helipead on peamine kvaliteedi ja kõla allikas.
Kui sind selline arusaam rahuldab siis palun, tee vineerist, palju lihtsam ju. Puit aga muudab heli omapärasemaks ja nauditavamaks. Kuna sa vist eriti kitarri pole mänginud ja ei tea mida sa soovid saavutada, siis vast olekski mõtekas alustuseks vineerist pill teha. Või ostad omale pilli alustuseks. Siis proovid erinevaid pille ja küll siis lõpuks avastad et helipeadel on ainult 1 imepisikene osa selles terves ahelas.
Posted: 11 May 2008, 12:38
by Kert
Kui pill akustiliselt ei köla hästi, siis ei köla ta ka läbi helipeade hästi. Yksköik kui head need helipead on. Ega si*ast saia ei tee...