Page 2 of 3
Posted: 01 Dec 2007, 16:40
by EmM9
Ja kõige parem laad on kromaatiline - mängi misiganes nooti või helistikus, ikka on õige!
Posted: 01 Dec 2007, 17:31
by k6ll
JAh, selle kohta oli John Scofieldil mingi nali, et kui ta noor oli ja õppis, siis kysis kellegi käest oot et kle mis ma peaks nagu improviseerides kasutama, siis tüüp oli Scofieldile vastand, Mängi kromaatilist aga te sealt seest õiged valikud

Posted: 01 Dec 2007, 19:46
by EmM9
k6ll wrote:JAh, selle kohta oli John Scofieldil mingi nali, et kui ta noor oli ja õppis, siis kysis kellegi käest oot et kle mis ma peaks nagu improviseerides kasutama, siis tüüp oli Scofieldile vastand, Mängi kromaatilist aga te sealt seest õiged valikud

Ja nii see ju tegelikult käibki..

Posted: 01 Dec 2007, 21:49
by Marvin
No ma ütleks, et Zakk Wilde ei ole just parimaks näiteks minoor pentatoonilise skaala meloodilisusest.
Aga alustada tõesti sellest, eeskujuks võtta kasvõi mõni bluusimees (deltast modernini) või kasvõi mõni soft rocki mees, kes ajab väga vähesega läbi.
Üks hea on veel Pentatooniline skaala, kus on dominantne seitse pool tooni madalamaks ehk siis kuueks kruditud. Selle pealt on hea buusis mingi läbi kolmanda tagasi toonikasse hüpata, kui v akord V-ks on.
Posted: 02 Dec 2007, 02:19
by Motu
Harmooniline minoor on ülimalt huvitava ja hea kõlaga, muidugi. Aga seda on täielik bitch "tööle panna"
Posted: 02 Dec 2007, 12:18
by k6ll
Yngwie kasutab seda kogu aeg, Aga mängi harm min laadides, Viienda astme laad on see juudiskaala.
Näiteks E früügia dominant on:
E F G# A B C D E
Posted: 06 Jan 2009, 09:51
by afs
Kas harmoonilise ja meloodilise minoori helirea laadid saab tuletada samal põhimõttel nagu mazoorsel? Et siis näiteks võtad harmoonilise minoori helirea mingis positsioonis ja siis järgmise laadi saamiseks liigud vastavalt selle helirea skeemile kaelal ja alustad sama sõrmestusega skaalat sellest noodist, millele laadi mängid?
Posted: 06 Jan 2009, 12:23
by k6ll
hakkab tulema, täpselt sama moodi jah pannakse magu maz põhised laadid
Posted: 06 Jan 2009, 12:27
by k6ll
tegelt nede laadidega on nii et kui oled ühe kogu kaelal ära õppind siis teised tulevad lihtsamalt paari päevaga välja, nüüd kui sul ma, harm min ja mel. min said laadidesse ära pandud, täis toon, pool toon ka selged ja pentad ja krom, siis võid hakata ise igast värdjad laade mängima, nn eksootilised skaalad, ala ehitad mõne ise, paned suvalt astmeid: ala 0,5. 1, 0,5, 1, 1,5, 1, 2, 0,5 jne
Posted: 06 Jan 2009, 20:44
by afs
Kas viitsid erinevate minooride laadide nimetused ka kirja panna nende moodustumise järjekorras?
Posted: 06 Jan 2009, 21:25
by Counterwise
loomulik minoor, harmooniline minoor ja meloodiline minoor ja mis mõttes moodustumise järjekorras?
Posted: 06 Jan 2009, 23:46
by k6ll
googleldamine aitaks ju kah et kirjutad harmonic minor modes või melodic minor modes
1.harmooniline minoor
2. lokria nat. 6
3. Ioonia #5
4. Dooria #4
5. Früügia dominant
6. Lüüdia #2
7. Lokria bb7
1. meloodiline minoor
2. dooria b2
3. Lüüdia #5
4. Lüüdia dominant
5. Miksolüüdia b6
6. Lokria #2
7. Superlokria
Posted: 07 Jan 2009, 00:09
by Counterwise
Kohe et superlokria? pole sellisest asjast kunagi kuulnud, aga mida need dominandid seal tähendavad, mu teoriaõps ei teadnud ka millest ma räägin.
Posted: 07 Jan 2009, 07:55
by k6ll
dominant, tuleb sellest, et kui tavaliselt on dominant septakordi, seitsmes aste (7) on toonikaugusel oktavist, et siis tegemist on väikse septimiga, siis sellest ka see dominandi nimi. Samamoodi võiks nimetada miksolüüdia laadi nt ioonia dominant, seal on ju madal 7. aste
Posted: 07 Jan 2009, 07:58
by k6ll
noh seda superlokriat nim. ka altereeritud skaalaks ja ega see dominat ei mooda seal laadi sees midagi, see on lihtsalt selline nimi, analüüsi laadid ära ja saad ise neile sarnased nimed