Parim skaala?

Skaalad, laadid, pentatoonikad, helistikud, pausid, taktimõõdud, akordid, noodimärgid, rütmid, tempod, terminid
User avatar
EmM9
Posts: 931
Joined: 18 Nov 2006, 02:22
Location: kitarri kaela 7. vahes (lahtise E-ga)

Post by EmM9 »

Ja kõige parem laad on kromaatiline - mängi misiganes nooti või helistikus, ikka on õige!
- EmM9 -
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

JAh, selle kohta oli John Scofieldil mingi nali, et kui ta noor oli ja õppis, siis kysis kellegi käest oot et kle mis ma peaks nagu improviseerides kasutama, siis tüüp oli Scofieldile vastand, Mängi kromaatilist aga te sealt seest õiged valikud :)
User avatar
EmM9
Posts: 931
Joined: 18 Nov 2006, 02:22
Location: kitarri kaela 7. vahes (lahtise E-ga)

Post by EmM9 »

k6ll wrote:JAh, selle kohta oli John Scofieldil mingi nali, et kui ta noor oli ja õppis, siis kysis kellegi käest oot et kle mis ma peaks nagu improviseerides kasutama, siis tüüp oli Scofieldile vastand, Mängi kromaatilist aga te sealt seest õiged valikud :)
Ja nii see ju tegelikult käibki.. :D
- EmM9 -
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

No ma ütleks, et Zakk Wilde ei ole just parimaks näiteks minoor pentatoonilise skaala meloodilisusest.

Aga alustada tõesti sellest, eeskujuks võtta kasvõi mõni bluusimees (deltast modernini) või kasvõi mõni soft rocki mees, kes ajab väga vähesega läbi.

Üks hea on veel Pentatooniline skaala, kus on dominantne seitse pool tooni madalamaks ehk siis kuueks kruditud. Selle pealt on hea buusis mingi läbi kolmanda tagasi toonikasse hüpata, kui v akord V-ks on.
Motu
Posts: 212
Joined: 10 Feb 2007, 14:35

Post by Motu »

Harmooniline minoor on ülimalt huvitava ja hea kõlaga, muidugi. Aga seda on täielik bitch "tööle panna"
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

Yngwie kasutab seda kogu aeg, Aga mängi harm min laadides, Viienda astme laad on see juudiskaala.

Näiteks E früügia dominant on:

E F G# A B C D E
User avatar
afs
Posts: 121
Joined: 14 Nov 2008, 15:06
Location: Tallinn

Post by afs »

Kas harmoonilise ja meloodilise minoori helirea laadid saab tuletada samal põhimõttel nagu mazoorsel? Et siis näiteks võtad harmoonilise minoori helirea mingis positsioonis ja siis järgmise laadi saamiseks liigud vastavalt selle helirea skeemile kaelal ja alustad sama sõrmestusega skaalat sellest noodist, millele laadi mängid?
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

hakkab tulema, täpselt sama moodi jah pannakse magu maz põhised laadid
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

tegelt nede laadidega on nii et kui oled ühe kogu kaelal ära õppind siis teised tulevad lihtsamalt paari päevaga välja, nüüd kui sul ma, harm min ja mel. min said laadidesse ära pandud, täis toon, pool toon ka selged ja pentad ja krom, siis võid hakata ise igast värdjad laade mängima, nn eksootilised skaalad, ala ehitad mõne ise, paned suvalt astmeid: ala 0,5. 1, 0,5, 1, 1,5, 1, 2, 0,5 jne
User avatar
afs
Posts: 121
Joined: 14 Nov 2008, 15:06
Location: Tallinn

Post by afs »

Kas viitsid erinevate minooride laadide nimetused ka kirja panna nende moodustumise järjekorras?
User avatar
Counterwise
Posts: 1276
Joined: 04 Feb 2008, 12:41
Location: Tallinn, mustamäe
Contact:

Post by Counterwise »

loomulik minoor, harmooniline minoor ja meloodiline minoor ja mis mõttes moodustumise järjekorras?
"Miks see kuradi võim viliseb, mul on kõik nupud ju põhjas!"
Helimeeste moto:"Käib töö ja vile koos"
Black metal on sigahale
Selline asi nagu google on olemas, kasuta seda.
Give them everything, and take from them, nothing!
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

googleldamine aitaks ju kah et kirjutad harmonic minor modes või melodic minor modes

1.harmooniline minoor
2. lokria nat. 6
3. Ioonia #5
4. Dooria #4
5. Früügia dominant
6. Lüüdia #2
7. Lokria bb7

1. meloodiline minoor
2. dooria b2
3. Lüüdia #5
4. Lüüdia dominant
5. Miksolüüdia b6
6. Lokria #2
7. Superlokria
User avatar
Counterwise
Posts: 1276
Joined: 04 Feb 2008, 12:41
Location: Tallinn, mustamäe
Contact:

Post by Counterwise »

Kohe et superlokria? pole sellisest asjast kunagi kuulnud, aga mida need dominandid seal tähendavad, mu teoriaõps ei teadnud ka millest ma räägin.
"Miks see kuradi võim viliseb, mul on kõik nupud ju põhjas!"
Helimeeste moto:"Käib töö ja vile koos"
Black metal on sigahale
Selline asi nagu google on olemas, kasuta seda.
Give them everything, and take from them, nothing!
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

dominant, tuleb sellest, et kui tavaliselt on dominant septakordi, seitsmes aste (7) on toonikaugusel oktavist, et siis tegemist on väikse septimiga, siis sellest ka see dominandi nimi. Samamoodi võiks nimetada miksolüüdia laadi nt ioonia dominant, seal on ju madal 7. aste
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

noh seda superlokriat nim. ka altereeritud skaalaks ja ega see dominat ei mooda seal laadi sees midagi, see on lihtsalt selline nimi, analüüsi laadid ära ja saad ise neile sarnased nimed
Locked