Page 2 of 3

Posted: 19 Jun 2006, 16:27
by tonks06
Aga miks pannakse kidravõimu ette mikker, mitte ei lasta kidravõimust otse pulti?

Posted: 19 Jun 2006, 17:40
by ddes3
Kidravõimust otse pulti?
Kidra võimu output on kõlarile (suured võimsused) mitte Line-out, mis sobiks puldile.
ja pealegi, on kõlar kitarri soundis oluline faktor!

Posted: 19 Jun 2006, 18:46
by wahur
tonks06 wrote:Aga miks pannakse kidravõimu ette mikker, mitte ei lasta kidravõimust otse pulti?
Kidra soundi sa reguleerid kõrva järgi paika. Nüüd kui sa võtad kidravõimu line-outist ja viid miksrisse ja siis lõppvõimu, tuleb sound hoopis teistsugune. Miks? Kidravõimu kõlar töötab ise nagu filter. Ta jätab osad sagedused välja, osasid sagedusi ta toob paremini esile (siin mängib olulist rolli valjukakasti ehitus). Line-out annab sulle signaali mis pole valjukast veel läbi käinud ja seetõttu on see tavaliselt jube terav ja kõrvukriipiv. Mikker võimu ees annab sulle aga võimaluse sättida sound nii nagu sa tahad. Mikrofon võtab nüüd selle soundi ja viib üks ühele miksrisse kust helimees selle ekvalaiserit sättides vastavusse viib lõppvõimu valjukatega.

Siit muuseas ka vahe miks 15w on vahel parem kui 150w võimendi. Väikses ruumis ei tohi monitorid kõvemini karjuda kui lõppvõimu kõlarid. Seega 15w saab rohkem peale keerata ja parim sound tekib tavaliselt siis, kui võimendus nii 60-80% vahele maksimumist jääb. Suurega peab sel juhul aga mingi 5% peal istuma ja sound on tõsiselt mannetu.

Posted: 19 Jun 2006, 22:20
by tonks06
Ok, nüüd edaspidi vähe targem.

Posted: 19 Jun 2006, 23:32
by Roki
Kas ma sain õigesti aru, et kui on tegemist selliste kõlaritega, kus all on kaks kõlarit üksteise peal ning tipus on kast, kuhu sa kitarrist jõudva juhtme paned ning siis lihtsalt säti ära ja mängi ning muud pole vaja. Ja kui on suuremat sorti kontsert, kus on kõlareid suht PALJU, siis läheb kitarri juhe lebi efetide ja asjade mingisse suht väiksesse võimu, kust see mikrite abil saadetakse pulti, kus seda sätitakse veel ja siis edasi suuremasee võimu ja siis alles kõlaritesse? See teema on mul siiamaani veel segane olnud.

Posted: 19 Jun 2006, 23:36
by Goldec
On vist t6esti nii :o
Kas mingid ylipikka viivitust ei teki nii?

Posted: 19 Jun 2006, 23:57
by rait1
Kes veel seda tähele ei pannud, siis ma tegin ennist ühe joonise, kuidas asi käib

Image

Posted: 20 Jun 2006, 10:29
by Goldec
Goldec wrote:Kas mingid ylipikka viivitust ei teki nii?

Posted: 20 Jun 2006, 10:35
by Faded
Ei teki.

Posted: 20 Jun 2006, 10:41
by meisterjaan
Ja üldse - kui just ise helimees ei ole, siis esialgu ei tasu selle pärast eriti muretseda, et kuhu kontserdil heli kidravõimust edasi läheb. Sina paned ikka juhtme võimu ja kõik on nagu alati. Kui korra kuskil kontserdil mängid või tähelepanelikult jälgid kuidas lava üles pannakse, saab kõik selgeks.

Posted: 10 Feb 2007, 17:30
by seldon
Kas miksrit võib ühendada ka mikrofoni inputi või peab ilmtingimata olema Line in's? Või on need üldsegi üks ja sama?

Posted: 10 Feb 2007, 18:34
by Kert
Üldiselt on nad jah Line-Ini yhendamiseks möeldud.
Ja mikrofonisisend ja liinisisend ei ole samad asjad.

Posted: 10 Feb 2007, 21:35
by Marvin
Miskri ja mikkri vahele läheb veel mikkri eelvõim, mis on samuti tähtis komponent heas soundis. Aga see on juba proffesionaalne tase.

Põhiline laks on see, et reverb ja delay effektid ning veel olenevalt teinekord chorus ja flanger jne pannakse mikseri effect sendi. See siis nendele, keda hivitab, miks nad oma võimust puhast reverbi ei saa.

Posted: 10 Feb 2007, 21:41
by Kert
mis need siia puutuvad yldse

Posted: 10 Feb 2007, 22:12
by seldon
Hmm, aga kas on väga halb, kui ma lindistan mikrofoni inputsit kärinaid?