Page 2 of 3

Posted: 06 Jun 2006, 23:02
by Faded
wahur mainis helipead eraldi ära. Loomulikult nendest oleneb võrdlemisi palju. Ma arvan, et wahuri jutu mõte oli rohkem see, et firmamärk pilli peal ei määra heli.

Posted: 07 Jun 2006, 10:18
by Enno
Mina tegelikult ei saa nii hästi pihta sellele puidu osakaalule elektrikitarris. Akustilisel on asi loogilisem IMO, sest akustil on kõlakast ning ilmselgelt helilainete omadused sõltuvad kõlakasti materjali omadustest(võimendab ju).

Kuidas elektrikal siiski on, ma kujuta ette, et puidu oamdused nii hullu mõju saundile osutavad. Eriti arvestades seda kui palju näiteks minu cort x-6 sild üldse puiduga ühenduses on.

Suistainist saan ma aru veel aru, osad puuliigid on lihtsalt rohkem nagu "amordid", võtavad võnkejõu ära.

Ühesõnaga, kes räägita oskab ikka sellest saundist :?:

Posted: 07 Jun 2006, 10:22
by liivainimene
Tegelikult see vahe ongi, et milliste sagedustega puit paremini kaasa resoneerub, need tulevad paremini esile. Kõla sõltub ju isegi sõrmlauast, kas see on vahtrast või roosipuust. Kaelast ja kerest rääkimata, isegi cort x-6'l on ta ikka piisavalt ühenduses, et mõju avaldada.

Posted: 07 Jun 2006, 12:16
by k6ll
noh kui sa ikka paadunud bluesi mees oled, siis mängid ikka stratiga, et sellist lärtsuvad soundi saada

Posted: 07 Jun 2006, 12:17
by k6ll
et kui parem puit siis keel kõlab kaum ja helipea annab signaali ka kauem edasi

Posted: 07 Jun 2006, 12:27
by Enno
k6ll wrote:et kui parem puit siis keel kõlab kaum ja helipea annab signaali ka kauem edasi
Suistain on loogiline, aga selline tonaalsuse ja värgi erinemine. Ma tegelikult hakkan arvama, et see on ka selline ülepingutatud teema nagu selle tehnikaga tundub ikka olevat.

Posted: 07 Jun 2006, 13:27
by KidraJobu
Enno wrote: Ma tegelikult hakkan arvama, et see on ka selline ülepingutatud teema nagu selle tehnikaga tundub ikka olevat.
seda pillidel yle 20k , alla selle on vahed just selle koostekvaliteedi osas vaga suured.

Posted: 07 Jun 2006, 23:29
by wahur
soundile annab ikke rohkem juurde see, kuhu helipea paigutatud on (kaugus sillast, vahemaa keeltest). Sellepärast see soundi vahegi neck'i ja bridge helipea vahel. Kuigi üks ja sama puu ja üks ja sama helipea, püüab helipea erinevates kohtades erinevaid helipikkuseid (ei tea täpset terminit). Seega täpselt keelte keskele keskele paigutatud helipea annaks jubedalt laia soundi, samas kui helipead veelrohkem silla juurde viia läheb sound kitsamaks, samas selliseks konkreetsemaks.
Kuivõrd puu siin rolli mängib...
Helipead on sellised asjad, et ega neid ei huvita ümbruse helid. Nende (väga lihtsustatud) tööpõhimõte on, et liikuv metall magnetväljas tekitab elektronide voolu, seega igasugune puu-võnkumine teda ei huvita. Kui helipea sees mähis ja magnet vibreerivad, siis need tekitavad tavaliselt jubeda feedbacki. Eriti tuleb see ilmsiks nõukaste single coilidega. Helivahe on nagu 150% kui see helipea lahti võtta, mähis ja magnetid kuuma parafini sisse kasta ja seal hoida. ( näidis minu ümberehitatud nõukaste single coilidest, custom-kitarril sentimeetrise vineerikihi sisse istutatult. http://www.soundclick.com/bands/songInf ... ID=3026349 )


Tuleb meelde see, kuidas üks endale alumiiniumist kitarri ehitas. Sustain olevat sellel olnud tohutu. Kahju, et pole saanud sellise pilli heliomadusi kuulda.

Posted: 08 Jun 2006, 10:11
by Enno
Heliproov wahur oli thumbsup, just selline sound mulle hullult meeldib, see et tegemist NSVL helipeadega oli on minu arust ka näitaja sellest tehnikateema ülepingutatust. :roll:

Alumiiniumist kitarr, kas mingistel krameritel või asjadel polnud alumiiniumist kael.

Posted: 08 Jun 2006, 10:45
by liivainimene
Tuli jube tahtmine tsiba kommenteerida:
wahur wrote:...Sellepärast see soundi vahegi neck'i ja bridge helipea vahel. Kuigi üks ja sama puu ja üks ja sama helipea...
Tegelikult kui pillil on samad (nime järgi) helipead sillas ja kaelas, siis tehased teevad meelega kaelapea nõrgemana, kuna seal on keelte võnkeamplituud suurem ja muidu oleks helivaljus jubedalt balansist väljas. Muidugi on ka see õige, et samal helipeal oleks soundivahe sees sõltuvalt asukohast. See tuleneb tegelikult just sellest keele võnkeamplituudist. Sinu enda sõnadega öeldes "lai" sound tulebki just sellest, et keeled liiguvad laiemalt.
wahur wrote:...seega igasugune puu-võnkumine teda ei huvita...
Puu võnkumine soodustab keelte võnkumist, ja seda sõltuvalt puidust. Erinev puit võngub eri sagedustega paremini kaasa ja seega rõhutab teatud sagedusi.

Puidu roll soundis on ammu tõestatud, sellele ei ole mõtet eriti vastu vaielda.

Posted: 09 Jun 2006, 20:15
by Kirveraidur
Faded wrote:firmamärk pilli peal ei määra heli.
Selles sain ma eile vägagi veenduda. Käisin mina ühes Tartu muusikapoes - see, kus müakse kasutatud pille ja mis asub kusagil Annelinnas.
Rääkisin siis müüjale, et millaski on plaan endalegi elektrikitarr osta ja mõtlesin vaadata mõnda kasutatud pilli. Seepeale võttis ta akna pealt alla ühe SG koopia ning andis vaadata - esimese asjana vaatan, et firmaks on Sunny Crystal (tegelikult vist oli Harley Benton, mille ma kehva mäluga seostasin Sunny Crystalist loetuga). Ma olin oma suhtumise nendesse firmadesse saanud siit foorumist ja nagu me kõik teame, pole see kuigi hea. :) Olin ka piisavalt rumal, et oma kitsukesi teadmisi selle firma kohta välja öelda.
Õnneks oli müüja taolise rumalusega kannatlik ja tegi mulle esitluse. Lõpuks tuli tõdeda, et helil ei olnud mitte midagi viga, pingutid olid täiesti head ning ei teinud ühtegi lõtku sisse ja üldse jäi viisakas pilt. Ainus, mida ta mulle ei saanud demonstreerida oli vastupidavus - ei saa anda garantiid, et see poole aasta pärast juppideks ei kuku, aga no eelmise omaniku käes oli vastu pidanud - ei usu, et ta minugi käes oleks pilbastunud. Seega jah, ei saa firmanime tõttu järeldusi hakata tegema.

Posted: 09 Jun 2006, 23:25
by mothman
Kirveraidur wrote:
Faded wrote:firmamärk pilli peal ei määra heli.
Selles sain ma eile vägagi veenduda. Käisin mina ühes Tartu muusikapoes - see, kus müakse kasutatud pille ja mis asub kusagil Annelinnas.
Rääkisin siis müüjale, et millaski on plaan endalegi elektrikitarr osta ja mõtlesin vaadata mõnda kasutatud pilli. Seepeale võttis ta akna pealt alla ühe SG koopia ning andis vaadata - esimese asjana vaatan, et firmaks on Sunny Crystal (tegelikult vist oli Harley Benton, mille ma kehva mäluga seostasin Sunny Crystalist loetuga). Ma olin oma suhtumise nendesse firmadesse saanud siit foorumist ja nagu me kõik teame, pole see kuigi hea. :) Olin ka piisavalt rumal, et oma kitsukesi teadmisi selle firma kohta välja öelda.
Õnneks oli müüja taolise rumalusega kannatlik ja tegi mulle esitluse. Lõpuks tuli tõdeda, et helil ei olnud mitte midagi viga, pingutid olid täiesti head ning ei teinud ühtegi lõtku sisse ja üldse jäi viisakas pilt. Ainus, mida ta mulle ei saanud demonstreerida oli vastupidavus - ei saa anda garantiid, et see poole aasta pärast juppideks ei kuku, aga no eelmise omaniku käes oli vastu pidanud - ei usu, et ta minugi käes oleks pilbastunud. Seega jah, ei saa firmanime tõttu järeldusi hakata tegema.
Palun täpsemalt, kus see asub pole kuulnudki, ise olen tartlane.

Posted: 10 Jun 2006, 00:14
by Faded
Ühinen selle sooviga. Ma astuks ka sealt heameelega läbi, aga pole ka sellisest poest kuulnudki.

Posted: 10 Jun 2006, 11:52
by liivainimene
See on Anne tänaval, seal linnapoolses otsas. Kui Turusilla juurest hakata sinna majade vahele minema ja jõuad Anne tänavale, siis umbes seal ongi. Muusa on nimi.
Ega seal mingit erilist valikut ei ole, müüja on ka paras nöörija. Kunagi oli seal mingi Behringeri OD-pedaal müügis ~600 raha eest, pillipood pakub sama asja ~400'ga. Kuigi mõne päris huvitava vana asja võib sealt küll leida, kunagi oli mingi Jolana vist seal jms, aga nojah, hindade kohta ma ei tea...

Posted: 12 Jun 2006, 16:24
by Enno
Siht kirves koht oli see Muusa, müüs seal ühte HB SG koopiat 600 eek kallimalt kui pillipoes see asi oli.

Huvitav, kas ta alla natuke ka annaks?