Page 2 of 3

Posted: 22 Mar 2006, 09:47
by Baarmen
k6ll wrote:Teine võimalus on igalt akordile mängi erinevat laadi, ioonia dooria jne sellest me oleme ka siin rääkinud juba
See võimalus on ainult muusika puhul, mis on mõeldud laadide jaoks (modal music). Üritades seda kasutada key-based muusika puhul, saad sa midagi, mis ei kõla kuidagi kokku.

(Kui sa pead silmas nt: C Dm G ja C ionian, D ionian ja G ioniani kasutamist, sest n-ö C ionian, D dorian ja G mixolydiani "kasutamine" on mõttetu vahettegemine ja ei oma mingit praktilist väärtust)

Posted: 20 Apr 2006, 11:04
by janek87
ma ei saanud sellest värgist siin eriti aru.oletame et mul on näiteks lugu mille refräänis on akordid G D Em ja D. ja kui ma tahan sellele loole ref põhjal kirjutada väikse soolo siis kuidas seda teha?

Posted: 20 Apr 2006, 14:18
by ddes3
Võtad G mažoorse skaala(G ionian) ja mängid sellega.
Sest need peaks olema selle helistiku akordid.

Posted: 20 Apr 2006, 15:29
by Faded
Võivad olla ka D-duuri omad.

Posted: 20 Apr 2006, 16:59
by janek87
aga miks on seal osa noote rohelised, osa lillad ja osa hallid?

Posted: 20 Apr 2006, 17:13
by Faded
Kui ma õigesti aru saan, siis valge (või on see helekollane?) on põhinoot (root note) ehk toonika, sinine subdominant (neljas aste), roheline dominant (viies aste) ja hall siis ülejäänud noodid.

Posted: 25 May 2006, 14:10
by rokk
kuna helistiku akordid on ''üles ehitatud'' helistiku nootidele siis pole vahet mis noote sa mingi akordi ajal mängid, peaasi, et akordid oleks selle helistiku omad.
panen mõned akordid mis mingil helistikul on:
Em=G => Em, G, Am, B(Bm), C, D
Dm=F => F Gm Am A C
C=Am => Am C Dm E Em F G
A=F#m =>Bm F#m G# A E C#m
D=Bm => D Bm F#m G A Em
Gm=Bbemoll => F Am Gm B bemoll Cm Dm
E=C#m => E C#m G#m B A D#m F#m

Posted: 20 Jun 2006, 01:44
by Johan
Tegelt võiks need skaalaludistamised üldse ära jätta ja väheke kuulmist muretseda. Kui sa ikka pead õppima pähe noodid, mis koledalt kõlavad, siis oleks vist targem hoopis spordiga tegeleda.

Ja ei, ma ei tee maha muusikateooriat. Lihtsalt kui sa ei suuda harmooniale kuulmise järgi meloodiat (ja tõesti, soolo võiks ikka ka meloodia olla) luua, siis ei aita tuupimine kah midagi.

Posted: 20 Jun 2006, 09:36
by haandi
eh, kas selle postituse mõte oli et "hakka musikaalseks"

Posted: 20 Jun 2006, 10:21
by Johan
Ja kust kurat sa seda veel välja loed? Kui inimene siiski nii ebamusikaalne on, et ta ei kuule ära valet nooti, siis pole ju küll erilist mõtet ennast mingi instrumendiga vaevata. Veel vähem mingeid soolosid ludistada.

Ja kuulmine on muideks treenitav.

Posted: 20 Jun 2006, 18:15
by Kert
Johan wrote:Kui inimene siiski nii ebamusikaalne on, et ta ei kuule ära valet nooti, siis pole ju küll erilist mõtet ennast mingi instrumendiga vaevata.

Ja kuulmine on muideks treenitav.
mis sa nyyd öelda tahad oma jutuga? need so laused räägivad natuke yksteise vastu.
kui see kuulmine treenitav on, miks siis ei tasu vaevata ennast mingi instrumendiga?????

Posted: 21 Jun 2006, 00:58
by beckisagod
Johan wrote:Tegelt võiks need skaalaludistamised üldse ära jätta ja väheke kuulmist muretseda. Kui sa ikka pead õppima pähe noodid, mis koledalt kõlavad, siis oleks vist targem hoopis spordiga tegeleda.

Ja ei, ma ei tee maha muusikateooriat. Lihtsalt kui sa ei suuda harmooniale kuulmise järgi meloodiat (ja tõesti, soolo võiks ikka ka meloodia olla) luua, siis ei aita tuupimine kah midagi.
Aga kuidas sa näiteks live`l improviseerida kavatsed? Et esimese minuti paned täiega pange ja kui kõrva järgi õiged noodid lõpuks kätte saad, siis hakkab alles midagi tulema. Mõtle ka enne, kui siin sadu aastaid kogemusi maha hakkad tegema. Sellest rääkimata, et kui sa igas jumala loos ainult kõrva järgi tavalist mažoorset/minoorset laadi mängid, tüütab see varsti ära.
Samas ei saa ma öelda, et ma sinuga mõneti ei nõustuks. Kui oled ikka paks, siis kõrgushüppajaks ei hakka ja kui oled loll, siis ülikooli ei saa. Kuulmine on muidugi treenitav, aga kui on ikka elevant kõrva peale astunud, pole sellel rassimisel mõtet. Aga ega ta vast maailma ei tahagi vallutama minna, küllap istub kodus ja tinistab vahel ka lõkke ääres ja ega sellisel puhul siis kohe pillimängu pooleli pea jätma.

Posted: 21 Jun 2006, 10:59
by Laur.
Kõige indlam on kasutada pentatoonikaid.
nt A-duuris....

Code: Select all

-----------------------5-8-
-------------------5-8-----
---------------5-7---------
-----------5-7-------------
-------5-7-----------------
--5-8----------------------



Posted: 21 Jun 2006, 16:06
by wahur
Hea soolo?

Kui vaja välja mõelda head soolot siis ümise see endale ette ja siis mängi kidral. Kui tahad live'l improviseerida siis ära lase näppudel teha seda, mida nemad tahavad vaid kuule peas meloodiat ja käsi näppudel teha seda, mida sina tahad.

Kõik skaalad ma saadaks ausalt öeldes p***e. Ainus hea skaala on kromaatiline heliredel.

Posted: 23 Jun 2006, 10:35
by Johan
beckisagod wrote:
Johan wrote:Tegelt võiks need skaalaludistamised üldse ära jätta ja väheke kuulmist muretseda. Kui sa ikka pead õppima pähe noodid, mis koledalt kõlavad, siis oleks vist targem hoopis spordiga tegeleda.

Ja ei, ma ei tee maha muusikateooriat. Lihtsalt kui sa ei suuda harmooniale kuulmise järgi meloodiat (ja tõesti, soolo võiks ikka ka meloodia olla) luua, siis ei aita tuupimine kah midagi.
Aga kuidas sa näiteks live`l improviseerida kavatsed? Et esimese minuti paned täiega pange ja kui kõrva järgi õiged noodid lõpuks kätte saad, siis hakkab alles midagi tulema. Mõtle ka enne, kui siin sadu aastaid kogemusi maha hakkad tegema. Sellest rääkimata, et kui sa igas jumala loos ainult kõrva järgi tavalist mažoorset/minoorset laadi mängid, tüütab see varsti ära.
Ee. Kuidas saab mingi laad ära tüüdata??? Maailmas on liiga palju kurvakõlalisi laule sinu arust või? Vat sellest ma just rääkisingi, et pole mõtet edasi-tagasi mööda harmoneeruvaid noote jalutada, kui mingit pointi asjal taga ei ole. Heliredeleid võid kodus harjutada jah, aga kui juba laivile ronid, võiks mingit lugu mängida. Neid soolosid mida tehakse vaid selleks, et teha soolot ja näidata kui palju noote torust tuleb, on juba küllalt tehtud. Kedagi ei huvita tegelikult. Samas võib lihtne kolmenoodine ja sellesse loosse sobiv vaheteema ikka päris korralikult lüüa.
Kuigi jah, teooria võib täiustada olemasolevat alust. Aga esimene asi, millele tähelepanu pöörata ta küll ei ole soolotamisel.
Samas ei saa ma öelda, et ma sinuga mõneti ei nõustuks. Kui oled ikka paks, siis kõrgushüppajaks ei hakka ja kui oled loll, siis ülikooli ei saa. Kuulmine on muidugi treenitav, aga kui on ikka elevant kõrva peale astunud, pole sellel rassimisel mõtet. Aga ega ta vast maailma ei tahagi vallutama minna, küllap istub kodus ja tinistab vahel ka lõkke ääres ja ega sellisel puhul siis kohe pillimängu pooleli pea jätma.
Seda küll, aga halb kitarrisoolo on ikka üks hirmus asi. :?
mis sa nyyd öelda tahad oma jutuga? need so laused räägivad natuke yksteise vastu.
kui see kuulmine treenitav on, miks siis ei tasu vaevata ennast mingi instrumendiga?????
Kuulmine on treenitav siis, kui on midagigi treenida, aga kui sa valet nooti konkreetselt ära ei kuule, siis see on juba päris tõsine probleem ja vaeva oleks rohkem kui rõõmu.