Page 3 of 5

Posted: 28 Dec 2008, 19:27
by renn
Valmis muusik ja loomisvõimeline võid sa ilma teooriata ka olla ning teooria teadmine ei tähenda, et sul piisavalt loomingulisust oleks lugude tegemiseks. Peamine mis määrab on siiski sinu enda võimed.

Posted: 28 Dec 2008, 21:55
by k6ll
Pigem on see ka mingis mõttes kombineerimisvõime, et põksud mingites rütmides saateakorde jägnevustesse ja proovid omale sobilikku leida, millest pala aretada

Posted: 29 Dec 2008, 00:10
by kaijo60
See kitarriõpik võhikutele (Guitar for Dummies) autorid (tegelt ma ei tea, kas autorid on samad) on teinud ka sellise raamatu nagu Music Theory for Dummies. Leidsin selle raamatu ja vaatan kõigepealt selle läbi.

Posted: 04 Jan 2009, 22:14
by teretere
ise olen õppinud mingi 3 aastat õpetajaga, aga siis viskas üle, sest nad tglt ei õpeta midagi, lihtsalt mängime koos lugusi.. nad ei õpeta kuidagi improviseerima ja soolosi tegema..

ma olen 95% improviseerimisest ja lugude tegemisest ise õppinud...


nii et vb alguses aasta-paar õpetajaga, et basicu alla saada ning siis SELF MADE !

Posted: 05 Jan 2009, 00:06
by kaijo60
Kuid kas need vennad kes on õppinud nt nooremas eas klaverit ja hiljem tahavad kitarrile üle minna, siis kas nad saavad võtta need oskused ja teadmised mis nad klaveriga õppisid kanda üle kitarriga?

Posted: 05 Jan 2009, 01:12
by Baarmen
kaijo60 wrote:Kuid kas need vennad kes on õppinud nt nooremas eas klaverit ja hiljem tahavad kitarrile üle minna, siis kas nad saavad võtta need oskused ja teadmised mis nad klaveriga õppisid kanda üle kitarriga?


Teadmised paljuski, jah. Klaver on palju laiemate harmooniliste ja palju kitsamate meloodiliste võimalustega kui kitarr, mis avaldab ka mõju teooria tundmisele ning kuigi palju on sama, siis rõhuasetused on mõnes kohas veidi erinevad.

Posted: 05 Jan 2009, 10:41
by k6ll
Minu õpilastega on pigem nii et keegi ei viici õppida impoviseerima ja muusikateooriat

Posted: 05 Jan 2009, 16:25
by Natrix
teretere wrote:nad tglt ei õpeta midagi, lihtsalt mängime koos lugusi.. nad ei õpeta kuidagi improviseerima ja soolosi tegema..


palju oleneb ka õpetajast. minu õpetaja näiteks õpetab viimasel ajal umbes pool tunnist improviseerimist ja siis ülejäänud on lugude õppimine. no ja teooria ka.

Posted: 05 Jan 2009, 16:45
by Buckethead
Muusikakool ja niisama õpetaja on kaks erinevat asja.
Muusikakoolis sa kiirendad oma õpivõimekust mitmekordselt rääkimata muusikateooriast, mida sa omandad.
Muusikakool on igal juhul superior ja muusikalise kõrgharidusega inimesed on kõrgelt hinnatud ning neile on karjäär kindlustatud.

Posted: 05 Jan 2009, 23:01
by Kirveraidur
Buckethead wrote:neile on karjäär kindlustatud.


Kust küll taoline väärarusaam...

Posted: 06 Jan 2009, 00:04
by Buckethead
Muusikaline kõrgharidus ei ole mingi suvaline ma-ei-tea-mis. See on kõrgharidus, selliste inimeste kõrvakuulmine on juba muutunud absoluutseks kuulmiseks. Kui inimesel karjääri pole siis ta ei ole ise viitsinud. See on samamoodi kõrgharidus nagu juristi, põllunds, metsandus kõrgharidus.
Aa ja ma olen muide räigelt pilves ka praegu et kui keegi tahab kaske tõsta siis ütelge, ma ujun kohale ja tõstan.

Posted: 06 Jan 2009, 00:12
by kiq
Ära rohkem peale tõmba :D

Posted: 06 Jan 2009, 00:12
by Mustsaba
Minul igatahes on hakanud areng pihta praktiliselt alles peale kitarritunnis käiku. Vabaõpe, küll... Kahju, et vanemad ei pannud mind õigel ajal, piisavalt noorena süvaõppesse.

Enne seda piirdus muusikaharidus vaid algkoolis muusikatundides õpituga, põhikoolis laulmisega, ning nüüd hiljuti ka muusikaajalooga.

Juhendajaga saab ikka palju otsesemalt oma küsimustele vastused ning abistavad vihjed.

Minu arvates on asi nii, et kes väga tahab, see saab hakkama ka omal käel õppides, ise andmeid sirvides ning uurides-puurides.

Aga mis värk, Bucket, kask?
Image

Posted: 06 Jan 2009, 00:24
by Buckethead
Ma ei tea, mõnikord jah.

Posted: 06 Jan 2009, 01:14
by mty
well, sellest impro mitte õpetamisest rääkides võin ma mainida et minul oli küll era õpetaja juures üpris suur rõhk sellel, võtsime tunnis läbi, minoor, masoor, pentantoonilisi skaalasid, caged süsteem, laadid jne. iseasi on see palju sa neist viitsid endal TÕSISELT selgeks teha. + veel kergete lickide õppimine ja backing trackile või saatekidrale impromine.

muidugi oli ka tavalisi asju nagu näiteks noodist mängimisi, a siis ma jätsin asja pigem kuulmise/ja nägemise järgi meelde ja nooti kasutasin lihtsalt umbmääraseks orientiirs et kus ma olen. kahju tegelt, a no, laiskus

lühidalt kõik sõltub ikka endast palju sa viitsid õppida. tund või kaks nädalas ei õpeta sulle mitte midagi. ise tuleb iga päev vaeva näha.