noodi tundmine

Skaalad, laadid, pentatoonikad, helistikud, pausid, taktimõõdud, akordid, noodimärgid, rütmid, tempod, terminid
mik
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 21:45

noodi tundmine

Post by mik »

Küsimus siis selline, et kas pilli mängimiseks peab kogu noodimajanduse ära õppima.
Ma selles vallas veel võhik, võib-olla polegi see raske, aga tekkis mure, et äkki ilma polegi mõtet pilli osta.
Et kas siis peab teadma, mis noot parasjagu kõlab, äkki piisab akordide tundmisest ja asukohast pillil ja noodi lugemisest. plaanis kitarr selgeks saada.
Hendri
Posts: 637
Joined: 14 Jul 2006, 01:03
Location: Keila

Post by Hendri »

Oh ei, muidugi ei pea, muidugi tore oleks, kui oskaks nooti lugeda ja sellejärgi mängida aga see pole nii oluline. :)
hexx1
Posts: 384
Joined: 26 Aug 2005, 13:29
Location: Kuressaare

Post by hexx1 »

Paljud kidramängijad ei tunne nooti, aga sul omal lihtsam lugusid õppida, kui vähekegi noodist jagad. See on minu isiklik arvamus.
User avatar
Baarmen
Posts: 307
Joined: 10 Dec 2005, 11:00

Post by Baarmen »

Kui sa tahad kuskil kellegi garaazis rocki või metalit mängida, siis ei ole otseselt vaja.

Kui sa tahad mängida klassikalist muusikat, jazzi, või saada elukutseliseks muusikuks (näiteks muusikud, keda palgatakse ühe projekti raames midagi teistega koos mängima, näiteks reklaamimuusika), siis on kindlasti vaja.

Kasulik on igal juhul. Raske on kindlalt väita, et inimesed, kes suudavad noodist mängida ja teavad mingil määral muusikateooriat, on paremad muusikud, aga mulle on selline mulje jäänud.
User avatar
kaze
Posts: 407
Joined: 20 Nov 2007, 20:28
Location: Pärnu

Post by kaze »

jap oleneb, mida sa mängima kavatsed hakata.
Paljud head muusikud ei jaga teooriast muffigi.
User avatar
sirver
Posts: 824
Joined: 27 Jan 2008, 19:05
Location: Pärnu

Post by sirver »

kaze wrote:jap oleneb, mida sa mängima kavatsed hakata.
Paljud head muusikud ei jaga teooriast muffigi.


ma siis parandan, et mitte muusikud seljuhul, vaid kitarristid

Epiphone LP Special II - Boss DS-2 - HB ga5
Ibanez V70CE
Sakura akust / ülevärvitud ning nokitud
User avatar
Baarmen
Posts: 307
Joined: 10 Dec 2005, 11:00

Post by Baarmen »

sirver wrote:
kaze wrote:jap oleneb, mida sa mängima kavatsed hakata.
Paljud head muusikud ei jaga teooriast muffigi.


ma siis parandan, et mitte muusikud seljuhul, vaid kitarristid


Indeed. Miskipärast on kitarristide seas üle mõistuse suur kontsentratsioon inimesi, kes teooriat eriti ei tunne. On olnud palju muusikuid, kes teooriat eriti ei tunne, aga on väga tuntud (vt. Beatles), aga see-eest on neil olnud ääretult hea kõrv. Kui sul seda pole, siis on teooria õppimine suhteliselt safe bet saada paremaks muusikuks. Rääkimata asjaolust, et teooria tundmine annab sulle keele suhelda teiste muusikutega nii, et nad aru saavad. See on ka noodikirja peamine pluss: mitte ühtegi paremat süsteemi ei ole välja mõeldud, kuidas lugu kõigile arusaadavalt kirja panna. TABi kasutamise jaoks peab lugu eelnevalt väga hästi teadma, noodi puhul seda muret ei ole.

Ja nii jutu jätkuks, et näiteks Petrucci, Vai ja Satriani tunnevad kõik väga hästi muusikateooriat, Petrucci lõpetas lausa Berklee (USA üks kuulsamaid popmuusikakallakuga ülikoole)
Motu
Posts: 212
Joined: 10 Feb 2007, 14:35

Post by Motu »

Baarmen wrote:Ja nii jutu jätkuks, et näiteks Petrucci, Vai ja Satriani tunnevad kõik väga hästi muusikateooriat, Petrucci lõpetas lausa Berklee (USA üks kuulsamaid popmuusikakallakuga ülikoole)


Ei, Petrucci jättis pooleli.

The Beatles tegi siiski üsna lihtsakoelist muusikat, mis ei vajanud erilist teooriat ega nooditundmist. Nooditundmine seevastu annab aluse just sellise muusika tegemisele, mida näiteks Dream Theater viljeleb. Teooria on kasulik, mitte vajalik. Mitte, et The Beatles oma lihtsakoelisuse pärast halb oleks, aga see lihtsalt annab nii palju uusi ideid ja suundi juurde.
User avatar
Silver
Posts: 173
Joined: 02 Dec 2006, 19:42

Post by Silver »

ega jah, mööda külge maha ei jookse jah. Endalgi teooria õppimine hetkel käsil.
k6ll
Site Admin
Posts: 1968
Joined: 13 Mar 2005, 16:08
Location: Tartu-Kesklinn
Contact:

Post by k6ll »

jah ega noodid mingid värdjad pole, õpi ära
mik
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 21:45

Post by mik »

Sain lõpuks oma pilli kätte, Yamaha EG 112C
Eks hakkan siis õppima.
Tänud kõigile
User avatar
Ecko
Posts: 264
Joined: 08 Apr 2007, 00:17

Post by Ecko »

Kas keegi oskaks soovitada noodi õpikuid ?
Kuna olen pikalt mänginud tabi'de, kuulmise ja loomulikult duuride peal , siis tahaks väga nooti tunda. Olen ise õppija ning ehk leidub õpikuid poes või midagi taolist ?
Muusikakoolis käisin titena aasta ning sealt on mingi algpõhi olemas(vist).
Samuti õpin omal käel klaverit(aasta, kuulmise järgi)

Põhiküismus siis õpikute kohta. Ütleme nii, et võhikule..

Aitäääh
Vabandan segase jutu ning muu pärast. Kiired ajad...
User avatar
Baarmen
Posts: 307
Joined: 10 Dec 2005, 11:00

Post by Baarmen »

William Leavitt - A Modern Method for Guitar

Raamatust on 3 volüümi, mis on progresseeruva raskusastmega, ehk siis alusta esimesest.
User avatar
Ecko
Posts: 264
Joined: 08 Apr 2007, 00:17

Post by Ecko »

Baarmen wrote:William Leavitt - A Modern Method for Guitar

Raamatust on 3 volüümi, mis on progresseeruva raskusastmega, ehk siis alusta esimesest.


Loomulikult inglise keelel pole viga midagi, kuid siiski oleks tore eesti keelsest õppida.. ;D
User avatar
Baarmen
Posts: 307
Joined: 10 Dec 2005, 11:00

Post by Baarmen »

Ecko wrote:
Baarmen wrote:William Leavitt - A Modern Method for Guitar

Raamatust on 3 volüümi, mis on progresseeruva raskusastmega, ehk siis alusta esimesest.


Loomulikult inglise keelel pole viga midagi, kuid siiski oleks tore eesti keelsest õppida.. ;D


Kahjuks eesti keelt emakeelena kõnelevaid inimesi on ca. kolmveerand miljonit, 99,9% lugemist väärivaid teaduslikke allikaid, õpikuid ja tekste on võõrkeelsed. Seetõttu soovitan juba varakult harjuda ideega, et õppida tuleb võõrkeeles. Soovitatav ka seetõttu, et isegi kui emakeelne materjal on olemas, siis võõrkeelsed materjalid on reeglina paremad kui eestikeelsed.
Locked