Kuidas teha soolot?
Pmst on ÕIGUS AGA 7 ASTMELT TEKIB AKORD ALATI IGAS HELISTUKUS m-5, EHK SIIS VÄHENDATUD KOLMKÕLA, Bm-5 on akord C duuris, Pmst kui Faded ütles et VII astmelt tekib dim siis on pmst õige kuigi, dim akord on enamasti mõeldud vähendatud VII astme septakordina, mõned kirjutavad ka dim7 välja. seega õigem oleks mõelda et tekib m-5
Jah, ma mõtlesingi põhimõtteliselt m-5 akordi. Ehk siis esimene, madaldatud kolmas ja madaldatud viies aste. Bm-5 puhul oleks noodid siis B-D-F ja sõrmestus näiteks x2343x. Ma olen seda akordi näinud kõige rohkem Bdim nime all.
dim7 peaks minu teada olema vähendatud kolmkõlale lisatud seitsmes aste. Bdim7 oleks siis B-D-F-G# (mis ühtlasi on ka Ddim7, Fdim7 ja G#dim7 akordide noodid). On see õige, k6ll?
dim7 peaks minu teada olema vähendatud kolmkõlale lisatud seitsmes aste. Bdim7 oleks siis B-D-F-G# (mis ühtlasi on ka Ddim7, Fdim7 ja G#dim7 akordide noodid). On see õige, k6ll?
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
dim kasutatakse kyll koos 7-ga aga enamsti kirjutatakse yksi, dim eeldab seda et kogu aeg on väiksed tertsid, isegi siis kui lisad 7 astme ehk siis Bdim7 oleks B D F Ab, aga VII astmelt tekiv C duuris akord septakordina on Bm7-5, noodid nootideks on B D F A, kus kõik noodid on C duuri omad
faded , kuigi G# on sama noot mis Ab, siis ei saa sa G# kasutada 7 astme nime all, sest G on B-st loetuna 6 aste. muidu sul poleks dim7 vaid dim+6, kuid seda akordi nime ei kasutata
faded , kuigi G# on sama noot mis Ab, siis ei saa sa G# kasutada 7 astme nime all, sest G on B-st loetuna 6 aste. muidu sul poleks dim7 vaid dim+6, kuid seda akordi nime ei kasutata
Jajah, nüüd saan aru. Bm7-5 puhul loetakse noote ikka C-skaalas - B-st alates esimene, kolmas, viies ja seitsmes aste, ehk siis B-D-F-A.
B-D-F-G# oleks Bdim (kõik intervallid on väiksed tertsid), mis on Bdim skaalas esimene, kolmas viies ja seitsmes aste. See on siis lihtsalt eraldiseisev akord, mitte C-helistikku kuuluv.
Sain ma õigesti aru?
B-D-F-G# oleks Bdim (kõik intervallid on väiksed tertsid), mis on Bdim skaalas esimene, kolmas viies ja seitsmes aste. See on siis lihtsalt eraldiseisev akord, mitte C-helistikku kuuluv.
Sain ma õigesti aru?
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
mul koostas õpetaja lihtsa tabeli, mille järgi oli suht lihtne pentatoonilises skaalas kerge improvisatsioon lugudele peale mängida:
Code: Select all
C major => Am penta
G major => Em penta
D major => Bm penta
A major => F#m penta
E major => C#m penta
B major => G#m penta
F major => Dm penta
jah õige aga ikkagi see pole sol# see noot, vähendatud seitsmenda astme septakord 7 aste on siiski lab ehk siis Ab, kui sa loed 7ndat astet siis saad ju g loetuna a. see skaala, mida sina pidasid dim skaalaks on tervetoon pooltoon skaala, mis on lihtsalt matemaatiliselt tekkiv skaala, ma ei mäleta aga vist rimski korsakov kasutas seda esimesena. see kattub dim akordidega, sest kõik astmed on sarnased akordi nootidega. Selles suhtes kui sul on C akord ( c,e,g) noodid siis see on tekkinud Do mazoorist c duuris, ( c,d,e,f,g,a,b), aga sa ju ei ütle et see akord on tekkinud c früügia laadist, kus on ka samad astmed kattuvad noodid on aga (c,d,e ,f#,g,a,b)
k6ll wrote:jah õige aga ikkagi see pole sol# see noot, vähendatud seitsmenda astme septakord 7 aste on siiski lab ehk siis Ab, kui sa loed 7ndat astet siis saad ju g loetuna a.
G# = Ab. See on lihtsalt semantika küsimus.
see skaala, mida sina pidasid dim skaalaks on tervetoon pooltoon skaala, mis on lihtsalt matemaatiliselt tekkiv skaala, ma ei mäleta aga vist rimski korsakov kasutas seda esimesena. see kattub dim akordidega, sest kõik astmed on sarnased akordi nootidega.
Jah, diminished skaala all ma pidasingi täistoon-pooltoon skaalat silmas.
Selles suhtes kui sul on C akord ( c,e,g) noodid siis see on tekkinud Do mazoorist c duuris, ( c,d,e,f,g,a,b), aga sa ju ei ütle et see akord on tekkinud c früügia laadist, kus on ka samad astmed kattuvad noodid on aga (c,d,e ,f#,g,a,b)
Laadid on mulle täiesti tume maa. Lihtsalt seni panin akorde kokku lihtsalt intervallide järgi, ilma selle peale mõtlemata, et helistiku põhiakordid koosnevad vastava helirea nootidest (mis on täiesti loogiline, kui järgi mõelda).
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Ega keegi kõike helistikke sellisel kujul kirja ei viitsi panna? Mul mõned küsimärgid selle teema kohta veel.
Näiteks ma ei tea kõikide helistike noote...
See aitaks.
Code: Select all
aste noot akord
I G G
II A Am
III B Bm
IV C C
V D D
VI E Em
VII F# F#dim
VIII G G
Näiteks ma ei tea kõikide helistike noote...
See aitaks.
dirtdog wrote:Näiteks ma ei tea kõikide helistike noote...
viewtopic.php?t=23&postdays=0&postorder=asc&start=75
4. post.
Äkki aitab..
http://llaurits.wordpress.com
hufuufer ät gmail punkt com
hufuufer ät gmail punkt com
1992 wrote:Aga mida ma teen kui laulus on akordid E5, A5, G5, A#5, C5, B5, F#5, F5
Ma saan aru et pean helistiku leidma, aga milline sinna sobiks?
Ja kui olen leidnud sobiva helistiku, siis otsin sobiva skaala?
Need akordid ei ole ühestki kindlast heliredelist vist üldse võetudki. E5 G5 A5 A#5 ja B5 on E Blues näiteks.
Kasuta näiteks seda lehte (LINK) heliredelite tuvastamiseks, kui kõiki noote peast ei tea.