Küsimus oli selles, et mis mõte sellel topeltmärgil seal on.
Tea kas inime sai vastuse juba kätte ehk.
nooditundmine
Mina kui 9 aastat solfedžot õppinu, oskan kommenteerida nii:
1) Need dieesid ja bemollid, mis pärast noodivõtit kirjas on, määravad loo helistiku ja jäävad kehtima terve loo ulatuses, kui just mõni bekaar ette ei tule, mis "tühistab" selle dieesi/bemolli ühe takti ulatuses.
2) Kui taktis tuleb ette juhuslikke dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses madaldust ega kõrgendust määratud pole, siis need KEHTIVAD, ja topelt pole siin midagi, ühe takti ulatuses.
3) duubeldieesid/duubelbemollid tähistatakse vastavalt X ja kaks bemolli märki. Lugu ümber kirjutada pole mingit vajadust, sest see vahetaks loo helistikku.
4) Kui loo keskel tuleb ette koht, kus kõik loo alguses helistiku määranud märgid bekaaridega "nullitakse" ja asendatakse need mingite uutega, siis on tegemist helistiku vahetuse ehk modulatsiooniga. Kuula eurolaule, neis kõigis on modulatsioonid sees
5)Vaid helistikuvahetusega loos saavad ühes loos esineda nii bemollid kui ka dieesid. Vastasel juhul jätkatakse traditsiooni: Kui loo alguses on ütleme fa-diees, do-diees, sol-diees (tegemist on A-duuriga), siis ütleme neljanda astme kõrgendamseks lisatakse re ette diees, mitte mi ette bemoll!
Noh, jah, loodan, et on arusaadav.
1) Need dieesid ja bemollid, mis pärast noodivõtit kirjas on, määravad loo helistiku ja jäävad kehtima terve loo ulatuses, kui just mõni bekaar ette ei tule, mis "tühistab" selle dieesi/bemolli ühe takti ulatuses.
2) Kui taktis tuleb ette juhuslikke dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses madaldust ega kõrgendust määratud pole, siis need KEHTIVAD, ja topelt pole siin midagi, ühe takti ulatuses.
3) duubeldieesid/duubelbemollid tähistatakse vastavalt X ja kaks bemolli märki. Lugu ümber kirjutada pole mingit vajadust, sest see vahetaks loo helistikku.
4) Kui loo keskel tuleb ette koht, kus kõik loo alguses helistiku määranud märgid bekaaridega "nullitakse" ja asendatakse need mingite uutega, siis on tegemist helistiku vahetuse ehk modulatsiooniga. Kuula eurolaule, neis kõigis on modulatsioonid sees
5)Vaid helistikuvahetusega loos saavad ühes loos esineda nii bemollid kui ka dieesid. Vastasel juhul jätkatakse traditsiooni: Kui loo alguses on ütleme fa-diees, do-diees, sol-diees (tegemist on A-duuriga), siis ütleme neljanda astme kõrgendamseks lisatakse re ette diees, mitte mi ette bemoll!
Noh, jah, loodan, et on arusaadav.