nooditundmine
nooditundmine
Kui helistikus on määratud noodile kõrgendus või madaldus ja loo sees üksikule noodile ka kõrgendus või madaldus-millest siis lähtuda, kas topelt madaldada/kõrgendada?Või tühistab loo sees olev kõrg/mad helistiku oma?
Ega tal päris õiget kohta ei olegi. Ma olen zompsile öelnud, et Improviseerimise foorumi võiks teha üldisemaks, teooria-teemaliseks.
Praegu lükkasin selle muude teemade alla.
Muidu kui helistik määrab mingile noodile juba kõrgenduse/madalduse, siis pole seda eraldi vaja nooti sisse kirjutada. Ma ei usu, et see tähendaks topelt-bemolli/dieesi, sellisel juhul oleks juba mõttekam noot ära muuta.
Ega samas taktis samal noodil eespool bekarri ei ole? See nullib takti lõpuni vastaval noodil kõrgendused-madaldused ära.
Praegu lükkasin selle muude teemade alla.
Muidu kui helistik määrab mingile noodile juba kõrgenduse/madalduse, siis pole seda eraldi vaja nooti sisse kirjutada. Ma ei usu, et see tähendaks topelt-bemolli/dieesi, sellisel juhul oleks juba mõttekam noot ära muuta.
Ega samas taktis samal noodil eespool bekarri ei ole? See nullib takti lõpuni vastaval noodil kõrgendused-madaldused ära.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Seda minagi ütlesin ju.
Aga siin on küsimus selles (nagu mina aru sain), et helistik määrab noodile x kõrgenduse/madalduse, ning mingis taktis on noodil x veel eraldi diees/bemoll ette pandud. Mis on ju nonsens. Ainus seletus, mida ma ette kujutan, on see, et noot x sai samas taktis eespool bekarri.
Aga siin on küsimus selles (nagu mina aru sain), et helistik määrab noodile x kõrgenduse/madalduse, ning mingis taktis on noodil x veel eraldi diees/bemoll ette pandud. Mis on ju nonsens. Ainus seletus, mida ma ette kujutan, on see, et noot x sai samas taktis eespool bekarri.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Faded wrote:Seda minagi ütlesin ju.
Aga siin on küsimus selles (nagu mina aru sain), et helistik määrab noodile x kõrgenduse/madalduse, ning mingis taktis on noodil x veel eraldi diees/bemoll ette pandud. Mis on ju nonsens. Ainus seletus, mida ma ette kujutan, on see, et noot x sai samas taktis eespool bekarri.
Iga juhumärk kaotab järgmises taktis oma kehtivuse.
Mina kui 9 aastat solfedžot õppinu, oskan kommenteerida nii:
1) Need dieesid ja bemollid, mis pärast noodivõtit kirjas on, määravad loo helistiku ja jäävad kehtima terve loo ulatuses, kui just mõni bekaar ette ei tule, mis "tühistab" selle dieesi/bemolli ühe takti ulatuses.
2) Kui taktis tuleb ette juhuslikke dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses madaldust ega kõrgendust määratud pole, siis need KEHTIVAD, ja topelt pole siin midagi, ühe takti ulatuses.
3) duubeldieesid/duubelbemollid tähistatakse vastavalt X ja kaks bemolli märki. Lugu ümber kirjutada pole mingit vajadust, sest see vahetaks loo helistikku.
4) Kui loo keskel tuleb ette koht, kus kõik loo alguses helistiku määranud märgid bekaaridega "nullitakse" ja asendatakse need mingite uutega, siis on tegemist helistiku vahetuse ehk modulatsiooniga. Kuula eurolaule, neis kõigis on modulatsioonid sees
5)Vaid helistikuvahetusega loos saavad ühes loos esineda nii bemollid kui ka dieesid. Vastasel juhul jätkatakse traditsiooni: Kui loo alguses on ütleme fa-diees, do-diees, sol-diees (tegemist on A-duuriga), siis ütleme neljanda astme kõrgendamseks lisatakse re ette diees, mitte mi ette bemoll!
Noh, jah, loodan, et on arusaadav.
1) Need dieesid ja bemollid, mis pärast noodivõtit kirjas on, määravad loo helistiku ja jäävad kehtima terve loo ulatuses, kui just mõni bekaar ette ei tule, mis "tühistab" selle dieesi/bemolli ühe takti ulatuses.
2) Kui taktis tuleb ette juhuslikke dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses madaldust ega kõrgendust määratud pole, siis need KEHTIVAD, ja topelt pole siin midagi, ühe takti ulatuses.
3) duubeldieesid/duubelbemollid tähistatakse vastavalt X ja kaks bemolli märki. Lugu ümber kirjutada pole mingit vajadust, sest see vahetaks loo helistikku.
4) Kui loo keskel tuleb ette koht, kus kõik loo alguses helistiku määranud märgid bekaaridega "nullitakse" ja asendatakse need mingite uutega, siis on tegemist helistiku vahetuse ehk modulatsiooniga. Kuula eurolaule, neis kõigis on modulatsioonid sees
5)Vaid helistikuvahetusega loos saavad ühes loos esineda nii bemollid kui ka dieesid. Vastasel juhul jätkatakse traditsiooni: Kui loo alguses on ütleme fa-diees, do-diees, sol-diees (tegemist on A-duuriga), siis ütleme neljanda astme kõrgendamseks lisatakse re ette diees, mitte mi ette bemoll!
Noh, jah, loodan, et on arusaadav.
Cerridwen wrote:2) Kui taktis tuleb ette juhuslikke dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses madaldust ega kõrgendust määratud pole, siis need KEHTIVAD, ja topelt pole siin midagi, ühe takti ulatuses.
Niipalju kui mina aru sain, oli küsimus selles, et taktis tuli ette dieese/bemolle nootidele, millel loo alguses oli juba määratud kõrgendus/madaldus.
Kas see läheb siis topelt-dieesi/bemollina arvesse?
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.