urmz wrote:Muusikateooriat on vaja selleks, et teada, milleks on nootidel sabad, lipud ja punktid. Peale selle veel terve kari muid märke, mida peab noodist mängides teadma.
See on küll väga kitsarinnaline muusikateooria tõlgendus. Noodikiri on muusikatähistusviis, muusikateooria seevastu õpetab muusikat kui keelt tundma ja rääkima. Võrreldav hästi näiteks korrektse kirjakeele ja suulise slängiga - et korrektset kirjakeelt osata oleks vaja teoreetilist grammatikat õppida, kõnekeelt aga arendame ja õpime kõneledes, praktiliselt. Kõnekeel on oluliselt dünaamilisem, kirjakeel aga konservatiivsem. Kumbki pole omas kontekstis vale kuid laia silmaringi mõttes ei teeks paha mõlemat kasvõi algtasemelgi osata.
Teen teema arutlemiseks, kuidas keegi õpib tundma noote sõrmlaual või on õppinud tundma? Millist kasu on sellest saanud ja mis tasemel keegi on? Milliseid meetodeid keegi kasutab?
Ise otsustasin teha seina peale sellise vidina. Abi on olnud siiamaani ning tänu sellele, olen ka saanud süsteemist aru.
See on küll väga kitsarinnaline muusikateooria tõlgendus. Noodikiri on muusikatähistusviis, muusikateooria seevastu õpetab muusikat kui keelt tundma ja rääkima. Võrreldav hästi näiteks korrektse kirjakeele ja suulise slängiga...
Polnud plaaniski siin hakata defineerima või tõlgendama muusikateooriat, kuid noodikiri on kindlasti selle oluline ja lahutamatu osa...
Tegelane wrote:Ise otsustasin teha seina peale sellise vidina. Abi on olnud siiamaani ning tänu sellele, olen ka saanud süsteemist aru.
See ei ole triool seal. Need on lihtsalt kolm kaheksandiknooti. Triooli tähistatakse number kolmega grupi keskel kas üleval või all, enamsti klambri vahel.
Kolme kaheksandik noodi vältus ongi kolm kaheksandiknooti. Kolme kaheksandik noodi vältus trioolis on kaks kaheksandiknooti.