Page 1 of 1

Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 20:50
by Atrac
Tervist

Oleks soov teada saada paari akordi nn tabi, ehk miskit sellist: http://www.justinguitar.com/images/BC_i ... hord-G.gif
Võib tabina ka anda. Netist otsides leitsin kõigi kohta mitmeid variante, aga milline neist õige kurat seda teab.

Akordid siis järgmised:
B#m
C maj9
C 6add9
G aug

Atrac

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, G 9sus4, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 20:50
by sirver
ei tahaks olla ülbe, kuid www.google.com
inimene peab oskama siiski otsida ise infot, mis on nii ilmselge :)

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, G 9sus4, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 20:52
by Black
http://kitarr.astar.ee akordide all peaks need ju olemas olema.

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, G 9sus4, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 21:11
by Atrac
Black wrote:justinguitar.com/images/BC_i ... hord-G.gif
Võib tabina ka anda. Netist otsides leitsin kõigi kohta mitmeid variante, aga milline neist õige kurat seda teab.

Sealt ei leidnud antud akordidest otseselt ühtegi.

sirver wrote:ei tahaks olla ülbe, kuid http://www.google.com
inimene peab oskama siiski otsida ise infot, mis on nii ilmselge :)

Ok vb sõnastasn natuke valesti, aga B#m küll ei leia googlest. Mida see # üldse sea vahepeal tähendab?


ja sellel lingl olevad akordid ei ole ju samasuguse heliga, kuigi nimi üks?
http://jguitar.com/chordsearch/C6add9
See pakubki huvi, et milline neist see kõige õigem.

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, G 9sus4, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 21:12
by Nevermind
Atrac wrote:Ok vb sõnastasn natuke valesti, aga B#m küll ei leia googlest. Mida see # üldse sea vahepeal tähendab?

See on noodi enda nimi mis on akordi "tüveks"(võib olla eesti keeles muusikateoorias vale sõna)
EDIT:Natuke hilja mõtlesin aga,B# nooti ei eksisteeri.Noodid mis tava muusikateooria oktaavis C,C#/Db,D,D#/Eb,E,F,F#/Gb,G,G#/Ab,A,A#/Bb,B,C

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, G 9sus4, C 6add9, G aug)

Posted: 26 Nov 2009, 21:56
by Faded
Atrac wrote:Ok vb sõnastasn natuke valesti, aga B#m küll ei leia googlest. Mida see # üldse sea vahepeal tähendab?
# tähendab dieesi, ehk pooltooni võrra kõrgendamist. Samas B# = C nii et põhimõtteliselt on sul seal Cm akord.

ja sellel lingl olevad akordid ei ole ju samasuguse heliga, kuigi nimi üks?
http://jguitar.com/chordsearch/C6add9
See pakubki huvi, et milline neist see kõige õigem.
Kõik on õiged. Akordid koosnevad nootidest, aga see, mis järjekorras ja mis registris sa need noodid võtad, on täielikult su enda otsustada.

Üldiselt ma pakuks sellised variandid:
B#m (ehk Cm) - tavaline minoorne kolmkõla (C-D#-G)
Sõrmestus: x35543 (x-C-G-C-D#-G)

Cmaj9 - mažoorne kolmkõla + 7. aste + 9. aste (C-E-G-B-D)
Sõrmestus: x35430 (x-C-G-B-D-E)

C6add9 - mažoorne kolmkõla + 6. aste + 9. aste (C-E-G-A-D)
Sõrmestus: x32233 (x-C-E-A-D-G)

Gaug - kõrgendatud kvindiga mažoorne kolmkõla (G-B-D#)
Sõrmestus: xx5443 (x-x-G-B-D#-G)

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 27 Nov 2009, 12:20
by inime

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 12:58
by Sander.S
Muide, mis mõte on üldse 9. astme nimetamisel? Miks ei öelda kunagi lihtsalt 2. aste?

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 14:52
by k6ll
kui tegemist on sus2 või sus4 akordidega, siis liigutatakse kolmkõla sees, keskmist, kolmandat astet, vastavalt kas siis teisele või neljandale astmele. 9 akordides jääb kolmkõla alles. Selles ongi vahe. Loe täpsemalt "elektrikitarri õpikust"

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 17:50
by Counterwise
k6ll wrote:kui tegemist on sus2 või sus4 akordidega, siis liigutatakse kolmkõla sees, keskmist, kolmandat astet, vastavalt kas siis teisele või neljandale astmele. 9 akordides jääb kolmkõla alles. Selles ongi vahe. Loe täpsemalt "elektrikitarri õpikust"

Tegelt, noonakordides peaks kvint ära jääma.

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 17:56
by ville
Sander.S wrote:Muide, mis mõte on üldse 9. astme nimetamisel? Miks ei öelda kunagi lihtsalt 2. aste?


Number akordi tähistava suure tähe järel tähendab seda, et akord peab kindlasti
sisaldama seda nooti (alates toonikast e. tähest loedki ja järgmise oktaavi toonikast
mööda ka, kui muidu välja ei anna), mida number tähistab alustades tähemärgist.
Iga number = ühe astmega. See asjaolu määrabki akordi nimetuse. Näiteks D9
ei saa märkida D2-na, sest selline märgistus (ma mõtlen number kahte) on juba
kasutuses ja tähendab sekundakordi, 4 tähendab kvardipidega akordi, 6 tähistab akordi,
mis sisaldab kindlasti seksti...jne. Seega ei jäägi muud üle, kui kasutada selliseid
numbreid, mis tähistusena veel kasutuses ei ole. Iga number, mis on suurem kui 7
(sest oktaavis on 7 astet) aga lisab tertsi ja kuna tertsi tähistatakse numbriga 3,
sest ta on antud noodist III aste, siis siit ka tähistused 9, 11, 13, seega
paarituarvulised numbrid. Nii et kindlasti peab see noot olema akordi koosseisus,
samuti helistiku 7. aste ja 3., mis omakorda märgib akordi mazhoorset või minoorset iseloomu.
Akord teatavasti ei pea alati olema täielik (sisaldama kõiki akordis ette nähtud noote), vaid
võib olla ka mittetäielik ja tavaliselt nii 7, 9, 11,13...jne. puhul ongi.

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 18:00
by Faded
Counterwise wrote:Tegelt, noonakordides peaks kvint ära jääma.
Ei pea. Kvint (ja ka muud madalamad astmed) jäävad ära siis, kui kitarril tuleb keeltest puudu, ehk 6-keelse kitarri puhul alates seitsme heliga akordidest (tertsdeetsim ja sealt edasi).

Re: Paari akordi tabi (B#m, C maj9, C 6add9, G aug)

Posted: 06 Dec 2009, 18:08
by Counterwise
Parandan enda väidet, kvint jääb ära 4häälse kooriseade juures.