Duuride järejestus kõrguse järgi
Duuride järejestus kõrguse järgi
Kas keegi oleks nii hea ja paneks mulle kirja kõige tavalisemad duurid (just duurid A, D, G jne) madalamast kõrgemani (ehk siis duuride helirida vms?). Tore oleks, kui saaks näiteks minoorid ja 7-med ka sisse.
Või äkki on kellelgi link vms.
Tänan!
Või äkki on kellelgi link vms.
Tänan!
Isa ütles, et mängi bareega, ma mõtsin, et ostan hoopis kapo
Ma täpselt ei saanud kyll aru mis sa soovid aga
http://kitarr.astar.ee/?page=akordid
http://kitarr.astar.ee/?page=akordid
Selgituseks siis. Kui võtan tavalisi duure, siis tahaks teada, mis on nende heli kõrguse järjekord, mis on kõige madalam duur ja mis talle järgneb ja siis sealt järgmine, kuni kõige kõrgemani. Helikõrguse järgi tahaks duure saada järjekorda. Kõige tavalisemad duurid palun.
Isa ütles, et mängi bareega, ma mõtsin, et ostan hoopis kapo
Akordi helikõrgus sõltub nootidest, milles sa akordi üles ehitad. C-duur I positsioonis kõlab madalamalt, kui C-duur VIII positsioonis.
Mille järgi seda akordi helikõrgust peaks vaatama? Kõige kõrgema noodi järgi? Kõige madalama noodi järgi? Mingi muu variant?
Mille järgi seda akordi helikõrgust peaks vaatama? Kõige kõrgema noodi järgi? Kõige madalama noodi järgi? Mingi muu variant?
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Vabandage minu võihiklust. C-duuri 8-s positsioon on C-duur võetuna barees eksole? C-duur võetuna I positisoonis on tavaline C (2,4,5 keel) eksole? Kui see nüüd on nii, nagu ma seda siin väidan, Siis mina tahaksin teada, mis järjestus on duuridel helikõrguse järgi kui neid võtta I positsioonist.
Ma ei sagi aru, kas ma olen asjadest nadza valesti aru saanud. Igatahes olen ma selgeks õppinud kõikvõimalikke duure alustades C ja G-ga ja lõpetades Am ja D7-ga. Olen nad selgeks õppinud nii nagu kitarriõpik seda õpetab. Kõik duurid jäävad esimesse I, II ja III krihvivahesse. Nüüd tekkiski mul küsimus, et milline on nende duuride helikõrguse järjekord?
Ma ei sagi aru, kas ma olen asjadest nadza valesti aru saanud. Igatahes olen ma selgeks õppinud kõikvõimalikke duure alustades C ja G-ga ja lõpetades Am ja D7-ga. Olen nad selgeks õppinud nii nagu kitarriõpik seda õpetab. Kõik duurid jäävad esimesse I, II ja III krihvivahesse. Nüüd tekkiski mul küsimus, et milline on nende duuride helikõrguse järjekord?
Isa ütles, et mängi bareega, ma mõtsin, et ostan hoopis kapo
Oh, ole sa tänatud, minust on aru saadud
Milise noodi järgi, hm, ma pole mõelnud selle peale, kas duuridel miskit keskset nooti ei ole, mille järgi võtta saaks? Paistab, et see asi on keerulisem, kui ma ette kujutasin. Arvasin, et on näiteks A-duur ja ta omab teatud vahemiku noote ja sealt kust ta lõppeb algab näiteks D-duur, et minu arusaamise kohaselt saaks neid helikõrguse järgi järjestada. Aga tuleb välja, et duuride helikõrgused ka kattuvad?
Mulle turgatas see mõte pähe, kuna vahest olen kuulmise järgi üritanud duuritada lugusid ja siis arvasin, et kui selline kindel duuride helikõrguse järjekord ees oleks, oleks seda lihtsam teha. Aga paistab, et ma olen sellest vist erinevalt aru saanud.
Milise noodi järgi, hm, ma pole mõelnud selle peale, kas duuridel miskit keskset nooti ei ole, mille järgi võtta saaks? Paistab, et see asi on keerulisem, kui ma ette kujutasin. Arvasin, et on näiteks A-duur ja ta omab teatud vahemiku noote ja sealt kust ta lõppeb algab näiteks D-duur, et minu arusaamise kohaselt saaks neid helikõrguse järgi järjestada. Aga tuleb välja, et duuride helikõrgused ka kattuvad?
Mulle turgatas see mõte pähe, kuna vahest olen kuulmise järgi üritanud duuritada lugusid ja siis arvasin, et kui selline kindel duuride helikõrguse järjekord ees oleks, oleks seda lihtsam teha. Aga paistab, et ma olen sellest vist erinevalt aru saanud.
Isa ütles, et mängi bareega, ma mõtsin, et ostan hoopis kapo
Muidugi helikõrgused kattuvad.
Ainus variant oleks järjestada akordi esimese astme järgi. See oleks lihtne - C, D, E, F, G, A, B.
Samas võib alati mängida akorde erinevalt, rõhutada erinevaid keeli erineval määral, mis jällegi muudab akordi kõla, nii et sellest järjekorrast mingit praktilist kasu ei ole.
Ainus variant oleks järjestada akordi esimese astme järgi. See oleks lihtne - C, D, E, F, G, A, B.
Samas võib alati mängida akorde erinevalt, rõhutada erinevaid keeli erineval määral, mis jällegi muudab akordi kõla, nii et sellest järjekorrast mingit praktilist kasu ei ole.
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Mulle turgatas see mõte pähe, kuna vahest olen kuulmise järgi üritanud duuritada lugusid ja siis arvasin, et kui selline kindel duuride helikõrguse järjekord ees oleks, oleks seda lihtsam teha.
Kui lugusid duuritada üritad, siis on punkt 1. oluline on akordide bassinoot - 90% juhtudest on see akordinimega sama. Punkt 2. õpi natuke muusikateooriat ja ürita kitsendada seda akordide hulka, mis võivad loos olla. Igas helistikus on omad akordid, ei ole mõtet kõiki maailma akorde ühes loos läbi proovida.
Soovitaks seda, et kui loos on mingi soolo, siis selle järgi saad suhteliselt lihtsalt paika panna helistiku, ning siis tead juba mis akorde proovida.
Alguses proovi näiteks soolodes, kus kõlab korraga üks noot arendada oma kuulmine sinnamaale, et Sa ei eksi enam, milline see noot on. Edasi akordides, kus kõlab kaks, kolm või enam nooti ürita neid eraldi kuulda ja järgi mängida. See ei tulegi päevapealt.
Samast aspektist oli meil üks kõrva arendamise küsimus, uuri seda teemat ka, ei viitsi sama juttu siin uuesti kirjutada.