Barreed
Barreed
Tervist siis, olen üsna algaja kitarrist, kusagil 2,5 kuud õppinud ja nüüd hakkavad tulema esimesed barreedega helistikud.
Ja mina ei mõika kuidas neid ühe sõrmega katta, ntks nimetissõrmega (olen paremakäeline), ülevalt 6,5,4 keele saab kaetud, aga viimaseid lihtsalt ei vea välja. Keeled on nagu summutatud ja pole piisavalt hästi alla surutud.
Oskab keegi mingeid soovitusi ja näpunäiteid anda, kuidas efektiivselt barredega hakkama saada?
Tänud ette, Tankist
Ja mina ei mõika kuidas neid ühe sõrmega katta, ntks nimetissõrmega (olen paremakäeline), ülevalt 6,5,4 keele saab kaetud, aga viimaseid lihtsalt ei vea välja. Keeled on nagu summutatud ja pole piisavalt hästi alla surutud.
Oskab keegi mingeid soovitusi ja näpunäiteid anda, kuidas efektiivselt barredega hakkama saada?
Tänud ette, Tankist
proovi nii harjutada, et kui barre peale viskad, katsu seda pöidlaga toetudes hoida sirge, ja proovi samal ajal 2,3,4 sõrme liigutada. SEE nõuab alguses päris suurt keskendumist et sa ei mõtle ühele sõrmele ja suudad teisi sõrmi liigutada. Aga kui matsu välja jagad siis ei tule mingied pingeid terves vasakus käes ja asjad toimivad
tegelikult oleneb ka kitarrikaelast.. nt.kunagi oli mingi vene akust ja sellel oli sitaks jäme kael aga nüüdsetel pillidel ei ole selliseid jämedaid kaelu vb on ka a pole nagu kohanud. jah ja muidugi harjutamine kindlasti!! ega see barre nüüd tegelikult ju kõige hullem ka ei ole alguses ainult tundub nii
- Terminaator
- Posts: 1850
- Joined: 19 Jun 2006, 12:50
- Location: Tallinn
Ma olen tähele pannud, et mõnel tulebki raskemalt, mõni võtab kohe algusest õiged asendid ja hoiakud.
Barre puhul on kolm etappi, millega see käppa saada:
1. Õpi ära mingi sõrmeseade (heliredel mingis positsioonis, näiteks 2. või 5.). Mängi seda vahetevahel kasutades kõiki nelja sõrmlauasõrme. Nii saad õige käehoiaku ja treenid oma sõrmi, eriti väikest. Vaata pilte klassikalise käe asendi kohta ja harjuta seda. Ka siis kui see kõige mugavam ei tundu.
2. Kui meloodiamängus õnnestub sõrmed juba sõrmlaua kohale väänata hakka barred proovima. Varieeri barresõrme asendit sõltuvalt barre tüübist nii, et saaksid kätte puhta heli väikseima vajutusjõuga. Keskendu nendele keeltele, mida teised sõrmed ei vajuta. Katsu ära tunnetada kõik ebavajalikud pinged oma kehas, randmes, õlgades, käsivartes. Pinges peaksid olema ainult need sõrmed, mis midagi konkreetselt vajutavad, ülejäänud käsi ja keha mõnusalt vaba.
3.Kui tunned et saad akordi kõlama proovi seda kombineerida teiste barre ja mittebarreakordidega ja teha vahetused võimalikult mugavaks ja ökonoomseks, uurida mis sõrmi saab paigale jätta või vaid veidi liigutada. Kui su käsi pole enam krampis peaksid suutma barresõrme paigale jättes vahetada erinevaid asendeid teiste sõrmedega vabalt - nt. A, Am ja E tüüpi barred. Harjutada võiks näiteks C-F vahetust ja Am - F vahetust, mis on C-helistikus suht olulised.
Lõpuks või ka vahepeal on kasulik üritada mängida mõndasid lemmiklaule, kus barre sees on, alguses näiteks selliseid, kus vaid üks barre ja seda hõredalt. Muidu läheb liiga igavaks nende näpuharjutuste tegemine, siis saad kohe vaadata, kaugele oled jõudnud.
Barre puhul on kolm etappi, millega see käppa saada:
1. Õpi ära mingi sõrmeseade (heliredel mingis positsioonis, näiteks 2. või 5.). Mängi seda vahetevahel kasutades kõiki nelja sõrmlauasõrme. Nii saad õige käehoiaku ja treenid oma sõrmi, eriti väikest. Vaata pilte klassikalise käe asendi kohta ja harjuta seda. Ka siis kui see kõige mugavam ei tundu.
2. Kui meloodiamängus õnnestub sõrmed juba sõrmlaua kohale väänata hakka barred proovima. Varieeri barresõrme asendit sõltuvalt barre tüübist nii, et saaksid kätte puhta heli väikseima vajutusjõuga. Keskendu nendele keeltele, mida teised sõrmed ei vajuta. Katsu ära tunnetada kõik ebavajalikud pinged oma kehas, randmes, õlgades, käsivartes. Pinges peaksid olema ainult need sõrmed, mis midagi konkreetselt vajutavad, ülejäänud käsi ja keha mõnusalt vaba.
3.Kui tunned et saad akordi kõlama proovi seda kombineerida teiste barre ja mittebarreakordidega ja teha vahetused võimalikult mugavaks ja ökonoomseks, uurida mis sõrmi saab paigale jätta või vaid veidi liigutada. Kui su käsi pole enam krampis peaksid suutma barresõrme paigale jättes vahetada erinevaid asendeid teiste sõrmedega vabalt - nt. A, Am ja E tüüpi barred. Harjutada võiks näiteks C-F vahetust ja Am - F vahetust, mis on C-helistikus suht olulised.
Lõpuks või ka vahepeal on kasulik üritada mängida mõndasid lemmiklaule, kus barre sees on, alguses näiteks selliseid, kus vaid üks barre ja seda hõredalt. Muidu läheb liiga igavaks nende näpuharjutuste tegemine, siis saad kohe vaadata, kaugele oled jõudnud.
Kui B tüüpi barreed teha kasutades kahte näppu ainult, kas siis see teine sõrm (sõrmuse sõrm üldiselt vist) võib olla sirge või peab olema kõverdatud. Ma olen pannud tähele vaadates videosi ja õpetusi, et tavaliselt on ta kõverdatult, aga ma saan ainult sirgelt hoides sellega hakkama.
Igaksjuhuks tahaks teada, et ma valesti ei õpiks ega midagi.
Igaksjuhuks tahaks teada, et ma valesti ei õpiks ega midagi.
Kui hoiad kahte sõrme nii, et e keel (kõige alumine) võetakse kõrgema barre poolt kinni ja kõlab välja ka, siis saad Xadd6 (X6) akordi, mis minu arvates on küll päris laheda kõlaga, aga ta pole ikka siiski päris sama, mis X. Kui e keel on küll barre all aga nii õrnalt vastu sõrmlauda, et noot välja ei kõla, siis on küll õige akord, see noot on 4. keele peal dubleeritud.
Aga minu arvates on see kahe sõrmega A kuju üldse mingi pseudoakord. Võimalik et olen lihtsalt kade, sest minul kolmanda sõrme tipulüli välja ei paindu ja ma pean seda akordi tavalise neljasõrmeversioonina võtma.
Aga proovi nelja sõrmega ka, sealt on oluliselt lihtsam üle minna sus2, sus4 ja 7 akordile. Kasulik kui üritad meloodiat akordi sisse mängida.
Aga minu arvates on see kahe sõrmega A kuju üldse mingi pseudoakord. Võimalik et olen lihtsalt kade, sest minul kolmanda sõrme tipulüli välja ei paindu ja ma pean seda akordi tavalise neljasõrmeversioonina võtma.
Aga proovi nelja sõrmega ka, sealt on oluliselt lihtsam üle minna sus2, sus4 ja 7 akordile. Kasulik kui üritad meloodiat akordi sisse mängida.
sõrme lähemal vaatlusel selgub, et tegu pole mingi pulgaga vaid
liigeste koht eendub võrreldes pehme osaga ja kui nüüd üks keel satub liigese kohale ja teine pehme koha alla on tulemuseks plärin-seda vältida püüdes surutakse aga tugevamini ja sõrmed väsivad. Aitab see kui liigutad sõrme barreeasendis üles alla ja leiad õige koha kus pole loomajõudu vaja ja kõik keeled kõlavad!
liigeste koht eendub võrreldes pehme osaga ja kui nüüd üks keel satub liigese kohale ja teine pehme koha alla on tulemuseks plärin-seda vältida püüdes surutakse aga tugevamini ja sõrmed väsivad. Aitab see kui liigutad sõrme barreeasendis üles alla ja leiad õige koha kus pole loomajõudu vaja ja kõik keeled kõlavad!