Kuidas teete ?
Jagaks näpunäiteid ?
Artificial harmonics: Ise üritan nii teha, et hoian pöilalt õrnalt medika tagant väljas ja medikat hoian natuke rohkem vertikaalselt kui tavaliselt, aga krt se ei õnnestu eriti. Noh muidugi seda peab sitaks harjutama ka.
Juhuks kui keegi ei tea mis see on.
Artificial picking on ainult el. kidraga tehtav. Et kui mängid ühe noodi ja õrnalt lähed uuesti keelele pihta, siis teeb väga kõrge heli. Proovige. Mängige näiteks üks noot ja vajutage sõrmega õrnalt keele pihta. Peaks tekkima. Soovitatav on peenematel keeltel seda proovida. Aga omandatav peaks see oskus olema nii, et kohe kui keelt tõmbad siis tuleb kõrge heli.
Natural harmonics: See peaks olema ka tavalisel akustilise kitarril tehtav. Paned õma sõrme keele peale, aga paned niimoodi et oled ainult vastus ja siis kui teise käega keelt tõmbad siis ruttu tõmbad sõrme keele pealt ära. Peaks kena flöödilik hääl tekkima. Ajastus on väga tähtis.
Üks leht ka mis leidsin http://www.supersonic.net/guitar/lessons/lesson-11.htm
Artificial/natural harmonics
Re: Artificial/natural harmonics
Flaolette saab ainult 5, 7 ja 12 krihvil teha. Isegi üks laul/Tabulatuur on mul olemas. Ei ole rasket midagi.Cheehad wrote:...
Natural harmonics: See peaks olema ka tavalisel akustilise kitarril tehtav. Paned õma sõrme keele peale, aga paned niimoodi et oled ainult vastus ja siis kui teise käega keelt tõmbad siis ruttu tõmbad sõrme keele pealt ära. Peaks kena flöödilik hääl tekkima. Ajastus on väga tähtis.
Üks leht ka mis leidsin http://www.supersonic.net/guitar/lessons/lesson-11.htm
Seda peab tegema krihvi metall osa pealset õrnalt puudutades, mitte krihvi vahele.
Ja muideks ma mängin akustilisega.
Esimest varianti teen ma järgnevalt,
kui keelt mediaatoriga tõmban siis põidla esimese lüliga puudutan
vastu keelt
aga see kõik olenem inimese enda anatoomiast ja mugavusest
üks veel huvitav flasolet on selline, et
mängides mingit meloodiat/soolot siis jätta üks noot vasaku käe näpu all
kõlama ja siis parema käe näpu otsaga puudtada kuskil 20 - 24(oleneb mis tooni vaja) astmel keelt õrnalt
kui keelt mediaatoriga tõmban siis põidla esimese lüliga puudutan
vastu keelt
aga see kõik olenem inimese enda anatoomiast ja mugavusest
üks veel huvitav flasolet on selline, et
mängides mingit meloodiat/soolot siis jätta üks noot vasaku käe näpu all
kõlama ja siis parema käe näpu otsaga puudtada kuskil 20 - 24(oleneb mis tooni vaja) astmel keelt õrnalt
Re: Artificial/natural harmonics
ddes3 wrote:Flažolette saab ainult 5, 7 ja 12 krihvil teha.
Saab ka muudel. 4. ja 9. aste näiteks, mis annavad sama tooni muuseas. Ja 12.-st üles minnes saab ka veel mitmel astmel (16. 19. ja 24.) ning muidugi ka kõlaava/helipeade kohal.
Ning tegelikult annab iga keel igas kohas puudutades mingi tooni, enamasti küll liiga vaikse, et kuulda.
Flažolette on kasutatud näiteks Dagö lugudes "Toiduklubi" ja "Hiired tuules", Genialistide "Leekivas armastuses" ning Pantokraatori lugudes "Tuba tuules" ning "Tule tagasi, helmemänd".
Jah, sai lihtsalt jutujätkuks mainitud
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.
Re: Artificial/natural harmonics
4. ja 9. on juba päris raske minu jaoks. Ei ole eriti midagi kuulda. Kõlaava peal saab ka jah, saan mina hakkama tähendabFaded wrote:ddes3 wrote:Flaolette saab ainult 5, 7 ja 12 krihvil teha.
Saab ka muudel. 4. ja 9. aste näiteks, mis annavad sama tooni muuseas. Ja 12.-st üles minnes saab ka veel mitmel astmel (16. 19. ja 24.) ning muidugi ka kõlaava/helipeade kohal.
Ning tegelikult annab iga keel igas kohas puudutades mingi tooni, enamasti küll liiga vaikse, et kuulda. ...
mul kitarril on ainult 21 krihhvi Ei saa väga kaugele minna
4. ja 9. on raskemad jah, aga mitte ülemäära. Ma kasutan 4. astme flažoletti G-keelel näiteks häälestamiseks. (muidu on 5. astme ja järgmise keele 7. astme põhjal).
Edit: praegu üle lugedes ma ei saa ise ka eriti aru, mida ma kirjutasin
Edit: praegu üle lugedes ma ei saa ise ka eriti aru, mida ma kirjutasin
It's a well-known fact that 100% of people who sell their Telecasters, die.