(Täielik algaja olen. Metallakusti peal. Esialgu ilma medikata.)
Nagu pealkiri ütleb, tekkis küsimus et kuidas saavutatakse see, et teatud keeli akordis kõlama ei panda. Täpsemalt siis näiteks madalamat keelt A ja Am akordis või kahte madalamat D ja Dm akordis jne. Kindlasti sajas kohas õpetus olemas, aga olen pisut ringi vaadanud ja ei ole selle kohta infi ette juhtunud. Igatahes tüdinesin otsimisest ära nii et parem küsin, mille muu jaoks see foorum siin ikka on.
No servmiste keelte puhul kõige esimene võimalus mis pähe kargab oleks muidugi, et lihtsalt ei lähegi üldse mingitmoodigi vastu nendele keeltele. Aga mulle algajale see niisama lihtne ei tundugi. Esiteks tahaks ju kiirema ja valjema koha peal alla-üles raiuda, aga vähemalt üles lüües ei kujuta küll ettegi, et oleks üldse võimalik viimasena käe teele ette jäävaid keeli usaldusväärselt vältida. Isegi alla lüües on jõulisema liigutuse puhul ikka väga raske ka esimesena käe teele jäävaist keeltest täiesti kindlalt mööda lüüa.
Järgmine mõte on, et äkki kuidagi medikaga on lihtsam mööda lüüa keeltest? Esiteks heli on valjem seega ei pea nii jõulist liigutust tegema, teiseks ka täpsus peaks olema ikka suurem kui umbropsu kõige nelja sõrmega rapsides. Kas on nii? Peaksin ikka kindlasti hakkama mingite medikatega jändama?
Noh, aga siis on muidugi olemas ju ka summutamine. Aga kas sellest ikka piisab täiesti, nii et võin vabalt kõiki keeli rebida ja summutatud keeled tõesti ei kosta kuidagi välja? Või on see ainult nii-öelda halvima ärahoidmiseks, et eelkõige pean üritama keeltest mööda lüüa, ja summutamine on ainult selleks, et asi *väga* halvasti ei kostaks, kui juhtun kogemata natuke ikka pihta minema? Ja kuidas seda summutamist tehakse? Kas ainult pöidla kasutamine on siinkohal mõistlik? Või võin hoopis leiutada olenevalt loost selliseid näppude asendeid kus üks näpp (kõige pikem ehk?) jääb üle ja saan kasutada summutamiseks? Ja kas on realistlik selline asi, et mingi näpp, mis vajutab akordis mingit keelt alla, on asetatud nii et ta samaaegselt läheb temast ülemise keele vastu ja summutab selle (alumine oleks käkitegu, see tuleb mul tahes-tahtmata pidevalt välja...)? Ja kuidas sellised võtted üldse algajale taluda on? Kas on realistlik et saan hakkama või pean esialgu millegi lihtsamaga leppima?
Harige mind. Tänud ette.
Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jne)?
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Summutamine on just see asi, mille sa siis selgeks peaksid saama. Pöidlaga annab väga palju ära teha, et need madalamad keeled kõlama ei läheks. Ning võttes mingi akordi või kvintakordi, siis näpuotstega saab samuti summutada neid madalamaid keeli. Kõrgemaid keeli saab siis jah tavaliselt nimetissõrmega summutada.
Aga rasket ei ole siin midagi, lihtsalt kui sa oled algaja, siis võtab see aega, et see tunnetus tuleks. Mina näiteks ise ei ole seda kunagi harjutanud, see tuli mingi aeg lihtsalt iseenesest.
Aga rasket ei ole siin midagi, lihtsalt kui sa oled algaja, siis võtab see aega, et see tunnetus tuleks. Mina näiteks ise ei ole seda kunagi harjutanud, see tuli mingi aeg lihtsalt iseenesest.
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Täpselt ! Rasket pole midagi, asi on imelihtne ja mingil hetkel avastad, et mängidki automaatselt keeli ise summutades ning oma vajaduse järgi.
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Madalamaid keeli võid ka mitte lüüa näiteks, lihtsalt ära vehi parema käega liiga palju.
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Aga kui lugu just nõuab sellist käega vehkimist, siis vist ikka tuleb nagunii summutada?
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Summutamine on lihtsam, kui keel, mis kõlada ei tohi, on keskel. Sellisel juhul aitab tõesti edukalt mõne kasutamata jäänud sõrme keelele asetamine aga mitte täiesti alla vajutamine. Viienda või seitsmenda astme läheduses vaata siiski, et summutamise asemel kogemata flažoletti ei mängiks. Kui ma tahan seda teha, ei tule see kunagi välja. Kui aga ei tohi midagi kõlada, on päris sagedane.
Power-akorde (a5, c5 jne) mängides pead sa nii kui nii ainult kolme keelt mängima (mõne akordi puhul, nt g5, ei ole siiski probleemiks, kui ka neljas keel (samuti g) kõlab), seega kindlasti tasub harjutada ka ainult alumiste või ülemiste keelte mängimist (ka kiiremas-valjemas kohas).
Power-akorde (a5, c5 jne) mängides pead sa nii kui nii ainult kolme keelt mängima (mõne akordi puhul, nt g5, ei ole siiski probleemiks, kui ka neljas keel (samuti g) kõlab), seega kindlasti tasub harjutada ka ainult alumiste või ülemiste keelte mängimist (ka kiiremas-valjemas kohas).
http://llaurits.wordpress.com
hufuufer ät gmail punkt com
hufuufer ät gmail punkt com
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Üldiselt, basskeeli ürita summutada kaela peal oleva käe pöidlaga ning soolokeeltest tuleb lihtsalt mööda mängida. See peaks mingi hetk iseenesest välja tulema. Ise pole ma enam pea aasta aega akusti mänginud kuid see akordide lammutamine tuleb ajapikku sest medika käe kordinatsioon muutub paremaks.
Re: Kuidas saavutada teatud keel(t)e mittemängimine (A, D jn
Noh, selle teema tegin siis kui olin täielik algaja, mõned päevad peale elu esimese kitarri ostmist. Mõtlesin küsimust täielikul debiili tasemel. Kujuta ette, et ma olin võib-olla kogu elu jooksul kokku mingi 5 tundi kitarri käes hoidnud, ja mitte keegi mitte midagi mulle õpetanud ei olnud. Põhimõtteliselt see mis kuulda tahtsin oli et pane lihtsalt näpp vastu ja valmis. Ja et D ja Dm puhul saab pöidlaga vabalt kaks keelt korraga ära summutada. Ja et isegi algaja saab sellega päris kiiresti hakkama.
Millegipärast need allikad mis mulle kätte olid juhtunud, lihtsalt näitasid skeeme, kus keeltel olid ristid peal, ja ütlesid et näe see keel kus rist peal on seda ära mängi, aga ei seletanud ÜLDSE, kuidas nii teha, et keel ei kõlaks. Lihtsalt absoluutselt ei maininud mitte midagi selle kohta. Eks ma oleks lõpuks kuskilt ka oma käe peal seletuse leidnud, aga kohe ei leidnud ja viskas kopa ette ja mõtlesin et küsin lihtsalt.
Nüüd tuleb mul akordidele tüüpiline madala E keele (või korraga madala E ja A) summutamine pöidlaga juba täiesti automaatselt. Kõrgete keeltega või suvaliste keeltega vahepealt on jah teinekord natuke veel raskusi aga põhimõtteliselt ma saan aru mida ma tegema pean, harjutamise asi lihtsalt.
Millegipärast need allikad mis mulle kätte olid juhtunud, lihtsalt näitasid skeeme, kus keeltel olid ristid peal, ja ütlesid et näe see keel kus rist peal on seda ära mängi, aga ei seletanud ÜLDSE, kuidas nii teha, et keel ei kõlaks. Lihtsalt absoluutselt ei maininud mitte midagi selle kohta. Eks ma oleks lõpuks kuskilt ka oma käe peal seletuse leidnud, aga kohe ei leidnud ja viskas kopa ette ja mõtlesin et küsin lihtsalt.
Nüüd tuleb mul akordidele tüüpiline madala E keele (või korraga madala E ja A) summutamine pöidlaga juba täiesti automaatselt. Kõrgete keeltega või suvaliste keeltega vahepealt on jah teinekord natuke veel raskusi aga põhimõtteliselt ma saan aru mida ma tegema pean, harjutamise asi lihtsalt.