Page 1 of 1

Probleem E kitarri keelte kõrgusega!

Posted: 30 Aug 2005, 21:41
by 3DZaajets
Probleem on järgmine. Ostsin Elektri kitarri Ibanez (4000 eeku) ja esimese proovimisega oli tunda, et käsi väsib kiiresti ja näpu otstel hakkas valus. (Olen juba 2 a Williamsiga mängind ja pole seda probleemi old). Lähemal vaatlemisel nägin, et keelte vahe Ibanezi kidral on palju suurem kui Williamsil.

Mida peaks ette võtma, nii murran veel oma näpud ää :D ?

Posted: 30 Aug 2005, 22:01
by ddes3
Vii meistri juurde, räägi mure ja maksa palju raha!
Tadaa!

Tegelt peab kaela otsas mm... ma ei tea mis selle nimi on eestikeeles. Ingliskeels nut, see kuhu peale keeled toetuvad ära vahetama.

Ma arvan vähemalt nii!

Posted: 31 Aug 2005, 08:25
by k6ll
võta kurviväänaja, kruvi kaela pealt kaelapulga kaitse plastmassi jupp lahti, siis võta kaelavõti ja vääna näiteks kaks poolringi kaela vist vasakult paremale poole

Posted: 31 Aug 2005, 11:11
by ddes3
See teeb kaela kumeramaks ju :roll:
Või vastupidi, nõgusaks.

Posted: 31 Aug 2005, 11:46
by 3DZaajets
Aga võibollab on kidra sätitud madalamate häälestuste jaoks(keeled kõrgemale tõstetud, et plärisema ei hakkaks või midagi).

Kui ma seda jubinat kuhu need keeled toetuvad(kidra allosas) madalamaks laseks? Ilmselt ei hakka ta siis enam korralikult häälde jääma?

Väga mõru tunne, jäi mulje, et Ibanez korralik firma.

Posted: 31 Aug 2005, 11:57
by Frusciante
Ibanez ongi hea firma, minu teada kasutavad paljud kuulsad bändid selle firma kidrasid, aga eks igal firmal vahest praaki kah tuleb, aga lase ikka seda värki alla, mu eelmisel kidral oli sama jama, mul püsis hääles pärast.

Posted: 31 Aug 2005, 18:14
by siim
Miks on praak kui keeled natuke kõrgemal on? Minu arvates on siis just parem mängida, plärisemine välistatud.

Posted: 31 Aug 2005, 19:35
by zomps
On see kangiga kitarr?

Posted: 31 Aug 2005, 19:40
by 3DZaajets
Ei kangi pole!

Posted: 31 Aug 2005, 19:48
by zomps
ma kardan et siis keeled ei ole samad mille järgi timmitud
ja kaelal on teine pinge, võib ka miskit muud olla

hmmm.
variandid:
* kui ülemise silla juures juba kõrge vahe, siis tuleks seda lihvida, et keeled lähemale saaks

* kui kuskilt poolepealt kõrgeks läheb siis aitab k6ll-i versioon, keerata kaela kruvi (mis peaks mehaniikide all kuskil olema, oleneb pillist).
Tuleks keerata nii, et kruvi annaks järgi siis tõmbub kael sirgemaks.
Vastupidisel juhul jällegi kumeraks ja siis lähevad keeled keskelt just kaugemale.

* aga kui kael juba sirge, siis peaks veel variant olema tagumise sadula pealt keeli langetada. Viimase puudumisel tuleb juba kaela kinnituse kallale minna ja sinna midagi leiutada :(

Posted: 01 Sep 2005, 00:02
by k6ll
statistiliselt on see elektrikate kaela värk ikka tehtud nii, et sada võimalust on timmiseks ja p punkti mineku protsent on viidud 0-li lähedale, tehases on ka alati teatavad testimissüsteemid, mis välistavad rämeda vea.
Ühesõnaga avasta oma pilli ja näperda seda paar kolm tundi, igast kohast. võta kõik võimalikud tööristad appi, kuuskandid, kaela võti.

Kaku kõik legoks lahti ja siis oled spets juba kuidas asjad töötavad, väiksena uurisid kindlasti oma jalgratast samamoodi

Posted: 01 Sep 2005, 14:22
by 3DZaajets
Tahtsin seda tagumist keelte tuge madalamaks lasta aga seal paistis mingi liim või midagi, kruvidel peal olema. Arvan, et ilmselt garantii pärast.

Kui arvate et on ohutu( rahakotile ma mõtlen :D ) siis hakkan katsetama.

Kitarri kael tundub küll sirge olema.

Kuda siin foorumis oma kirjale pilte juurde saab panna?

Posted: 01 Sep 2005, 17:04
by zomps
Tegin alafoorumi kitarri tehnika enda kohta
Moded kui aega, võite Muud teema alt suuremad teemad uude kohta liigutada