Projektikas
Projektikas
Tere,
Hakkasin ka mõnda aega tagasi oma esimest projektikat ehitama. Kaelaks on siis Hohner strati kael, kere tuleb tammepuust ja seest kambritega (peamiselt selleks, et pill kergem tuleks ja lisaks peaks veel heli veidi "lahtisemaks" muutuma).Tagakaaneks tuleb õhuke vineer. Elektroonikast veel niipalju, et silda tuleb humbucker ja kaela single coil. Esimese hooga plaanisin Jaguari kerekujuga teha aga kuna see ei sobinud headstocki kujuga üldse kokku, siis mõtlesin ümber. Puiduks sain maakohast leitud vanaaegse riiuli, mille küljest sain 2 prussi jagu materjali. Vanust ei tea aga pööningul seisnud olevat see juba kuskil 30a.
http://www.upload.ee/image/1996761/plank.jpg
Sai kokku liimitud 5'est tükist, mis oli vaja käsitsi lihvida, et pealt maha saada must peits ja lakikiht. Raskusi valmistas veel see, et 1 prussidest oli kõver ja vajas hiljem korralikult tasandamist.
http://www.upload.ee/image/1996819/IMG_4612.JPG
Kerekuju peale tikksaega väljalõikamist, äärte freesimist ja lihvimist. Kaelatasku on ka välja freesitud aga ääred vajavad veel silumist.
http://www.upload.ee/image/1996799/lihvitud.png
Koos kaelaga.
Praegu on lõpetamisel kere kambrite freesimine. Kael sai ka uued pingutid, mis on algsetega võrreldes vähemalt korralik edasiminek. Sillaks tuleb strat tüüpi sild ilma kangisüsteemita.
Hakkasin ka mõnda aega tagasi oma esimest projektikat ehitama. Kaelaks on siis Hohner strati kael, kere tuleb tammepuust ja seest kambritega (peamiselt selleks, et pill kergem tuleks ja lisaks peaks veel heli veidi "lahtisemaks" muutuma).Tagakaaneks tuleb õhuke vineer. Elektroonikast veel niipalju, et silda tuleb humbucker ja kaela single coil. Esimese hooga plaanisin Jaguari kerekujuga teha aga kuna see ei sobinud headstocki kujuga üldse kokku, siis mõtlesin ümber. Puiduks sain maakohast leitud vanaaegse riiuli, mille küljest sain 2 prussi jagu materjali. Vanust ei tea aga pööningul seisnud olevat see juba kuskil 30a.
http://www.upload.ee/image/1996761/plank.jpg
Sai kokku liimitud 5'est tükist, mis oli vaja käsitsi lihvida, et pealt maha saada must peits ja lakikiht. Raskusi valmistas veel see, et 1 prussidest oli kõver ja vajas hiljem korralikult tasandamist.
http://www.upload.ee/image/1996819/IMG_4612.JPG
Kerekuju peale tikksaega väljalõikamist, äärte freesimist ja lihvimist. Kaelatasku on ka välja freesitud aga ääred vajavad veel silumist.
http://www.upload.ee/image/1996799/lihvitud.png
Koos kaelaga.
Praegu on lõpetamisel kere kambrite freesimine. Kael sai ka uued pingutid, mis on algsetega võrreldes vähemalt korralik edasiminek. Sillaks tuleb strat tüüpi sild ilma kangisüsteemita.
Re: Projektikas
ibanetsu jäämees kujuga
cool värk sul valmimas, kas kaela liimid või paned kruvidega nagu strätidel ikka ?
kuulsin et liimitud kael pidi rohkem kõlapikkust tekitama, kuid endal on küsimus kas saab strati kaela liimida nii et midagi ei lõhuks?
+ tee palun palju pilte eri nurkade alt ja eri detailidest, ootan väga huviga
cool värk sul valmimas, kas kaela liimid või paned kruvidega nagu strätidel ikka ?
kuulsin et liimitud kael pidi rohkem kõlapikkust tekitama, kuid endal on küsimus kas saab strati kaela liimida nii et midagi ei lõhuks?
+ tee palun palju pilte eri nurkade alt ja eri detailidest, ootan väga huviga
Re: Projektikas
cooloox wrote:kuulsin et liimitud kael pidi rohkem kõlapikkust tekitama, kuid endal on küsimus kas saab strati kaela liimida nii et midagi ei lõhuks?
Liimitud kael on odavam, lihtsam teha ja raskem parandada.
http://www.edroman.com/techarticles/Nec ... gMyths.htm
stratt ja romu
Re: Projektikas
Rx. wrote:cooloox wrote:kuulsin et liimitud kael pidi rohkem kõlapikkust tekitama, kuid endal on küsimus kas saab strati kaela liimida nii et midagi ei lõhuks?
Liimitud kael on odavam, lihtsam teha ja raskem parandada.
http://www.edroman.com/techarticles/Nec ... gMyths.htm
Okei odavam, raskem parandada, kuid tekstist ei leidnud ma ikka vastust sustainiprobleemile. Ikka ja alati kui vaja kõlapikkust siis pidi olema abimees les paul, sest tal on paks kere ja set-neck... veel on tõendeid videotest kus võrreldakse strätti ja mingit gibsoni set neck toodangut, gibby kõlab kauem.
Mul on siuke tunne et kõigil on oma seisukoht, mis pilliga tal parasjagu kõige paremaid kogemusi on olnud, ning ei lähe see kael midagi iseenesest katki, pill polegi retsimiseks ega sitasti asetamiseks.
Re: Projektikas
Kõlapikkus sõltub sellest kui korralikult on keelte otspunktid fikseeritud. Kõige nõrgem lüli otspunktide vahel on enamasti kaela ja kere ühendus. Korralik bolt-in ühendus tagab selle, et kere ja kael on üksteise vastu surutud ja fikseeritud. Ilma liimita. Jah, see nõuab rohkem tööd ja oskust kui liimimine, aga projektika tegemine selleks ongi.
Tänapäeval tehakse ka akustilisi kitarre poltühendusega, näiteks Kristo Käo uusim kontsertpill, kitarrimeister Viljar Kuuse käsitöö.
Ja ükskord veel kadunud Ed Romanilt, kes on ilmselt parandanud rohkem kitarre kui meie siin kõik kokku näinud:
Tänapäeval tehakse ka akustilisi kitarre poltühendusega, näiteks Kristo Käo uusim kontsertpill, kitarrimeister Viljar Kuuse käsitöö.
Ja ükskord veel kadunud Ed Romanilt, kes on ilmselt parandanud rohkem kitarre kui meie siin kõik kokku näinud:
Bolt on & Bolt in necks have gotten unfairly bashed !!!
Why?
1, Because Most Of The Corporate Guitar Builders Just Don't Do The Job Correctly.
2. Our Younger Population Are Being Systematically Dumbed Down By The Magazines & Big Box Stores !!!
stratt ja romu
Re: Projektikas
Aga kui panna liim vahele ja tõmmata poltidega kinni? Võiks ju eeldada, et on 2 kordselt uhke värk
Re: Projektikas
cooloox wrote:ibanetsu jäämees kujuga
cool värk sul valmimas, kas kaela liimid või paned kruvidega nagu strätidel ikka ?
kuulsin et liimitud kael pidi rohkem kõlapikkust tekitama, kuid endal on küsimus kas saab strati kaela liimida nii et midagi ei lõhuks?
+ tee palun palju pilte eri nurkade alt ja eri detailidest, ootan väga huviga
Esijalgu plaanis ikka kruvidega panna.
Eks ma lähiajal lisan rohkem uusi pilte ka, tahaks natuke edasi teha kõigepealt. Iseenesest kui saan kambrid valmis ja helipea pesad freesitud, siis peaks kiirelt minema, pisemaid töid veel ja lõppviimistlemine.
Re: Projektikas
midagi uut pilli arengust?
Re: Projektikas
ooh, tore näha, et keegi icemani ka ette vötnud palju eelarve muidu on?
_____________________________________________
lõpuks ometi keegi tahab mustvalget vikerkaart... see on nati nagu tahaks olla gay aga hevi ka sama (rada7 foorumist)
Re: Projektikas
cooloox wrote:midagi uut pilli arengust?
See nädal on aega tegeleda alles, muidu kooli ja praktika kõrvalt teen nii kuidas viitsimist on.
Re: Projektikas
raunoland wrote:ooh, tore näha, et keegi icemani ka ette vötnud palju eelarve muidu on?
Mingit kindlat eelarvet pole aga üritan võimalikult vähesega hakkama saada. Siiani kulunud kokku ~75 euri osade alla, k.a. keeled. Algne plaan oli jääda 100 EURi piiresse, eks näeb, kas tuleb toime.
Re: Projektikas
Jöudu ja jaksu minu poolt! May the force be with you!
_____________________________________________
lõpuks ometi keegi tahab mustvalget vikerkaart... see on nati nagu tahaks olla gay aga hevi ka sama (rada7 foorumist)
Re: Projektikas
Lihtselt huvist, et mis liimiga sa need üksteise külge liimisid? Kaua liim kuivas?
Re: Projektikas
Vanish wrote:Lihtselt huvist, et mis liimiga sa need üksteise külge liimisid? Kaua liim kuivas?
Cascol polüuretaanliimi kasutasin, mis iseenesest ei kuiva kaua aga lasin ikka kuskil 24tundi kuivada. Kuna ei olnud kindel ka kui stabiilne puit on, siis tundus mõistlik lahendus, sest see liim jääb oluliselt tugevam kui PVA.
Väike update ka. Vahepeal olen jõudnud tagumise külje kambrid valmis teha ja liimisin ka vineerist kaane peale PVA liimiga. Ainuke asi on, et eitea, kas sai piisavalt korraliku pressi alla, täna õhtul saab üle vaadata. Proovin täna progressist pilte ka lisada.