Vatid, võimsus ja valjus

Teemad kitarri ehitamisest, -parandamisest, -timmimisest, võimendid, plokid
Locked
User avatar
krustok
Posts: 1192
Joined: 14 Jun 2005, 15:42
Location: Tartu/Keila

Post by krustok »

Mony wrote:Omanik kasutab seda helimeeste peetimiseks, kui nood järjekordselt saundi tuksi keeravad - nupust juurde ja per*se see PA:)

Heh.. Ja mis teeb enamus kontserditel soundi sitaks? See kui võimendid ja monitorid laval on valjemad kui PA.Helimees ei tohiks tegelt tahta kellegi soundi persse keerata.
Võtame kasvõi Eesti enda No-Big-Silence'i näiteks, kes kasutab kõrvamonitore ning laval ei ole ei kitarri kui ka bassi võimendeid.. ja heli on super.
Rig: Yamaha Pacifica 112 (mod) -> Boss ME-50 -> Harley Benton GA5
Yamaha FG720S
Shure Beta 57A -> E-MU 0404|USB
http://krustok.planet.ee/
User avatar
EmM9
Posts: 931
Joined: 18 Nov 2006, 02:22
Location: kitarri kaela 7. vahes (lahtise E-ga)

Post by EmM9 »

krustok wrote:
Mony wrote:Omanik kasutab seda helimeeste peetimiseks, kui nood järjekordselt saundi tuksi keeravad - nupust juurde ja per*se see PA:)

Heh.. Ja mis teeb enamus kontserditel soundi sitaks? See kui võimendid ja monitorid laval on valjemad kui PA.Helimees ei tohiks tegelt tahta kellegi soundi persse keerata.
Võtame kasvõi Eesti enda No-Big-Silence'i näiteks, kes kasutab kõrvamonitore ning laval ei ole ei kitarri kui ka bassi võimendeid.. ja heli on super.

No see ka näide... Iga helimehe unistus on bänd, mis tuleb preinstalleeritud saundiga lavale, eksole!
Pealegi, kui kõik pillimehed oleks sama pädevad kui Kotkas & Co, poleks helimehi pm vajagi..
- EmM9 -
User avatar
krustok
Posts: 1192
Joined: 14 Jun 2005, 15:42
Location: Tartu/Keila

Post by krustok »

EmM9 wrote:No see ka näide... Iga helimehe unistus on bänd, mis tuleb preinstalleeritud saundiga lavale, eksole!
Pealegi, kui kõik pillimehed oleks sama pädevad kui Kotkas & Co, poleks helimehi pm vajagi..


Mu põhipoint säilib.. loogiline.. kui lavalt tuleb palju müra, ei saagi heli hea olla.
Rig: Yamaha Pacifica 112 (mod) -> Boss ME-50 -> Harley Benton GA5
Yamaha FG720S
Shure Beta 57A -> E-MU 0404|USB
http://krustok.planet.ee/
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

Mr. Mony. Ma üritasin väitega "räägitakse" väljendada üsna palju toonis "naised saunas rääkisid". Ma ise ei ole RI marshalle näppinud ja ei saa enda arvamust õelda. Väga paljusti sõltub arvamus info päritolust. Kui loed seda kindlalt näitkes replica või vintaazi teemale orienteeritud foorumist, laidavad kõik reissuesid maapõhja. Mõni loll üritab koerte karja sees vastu haukuda, aga see surutakse päeva pealt maha. Tegelikult on ju tooni "mahedus" väga abstraktne. Edasine vaidlus oleks vist siin teemas mõttetu.

Mina ise ostsin kitist valmis ehitatud võimu. Panin eelmisesse posti konkreetse lingi ka. Ise ma ei julgeks kõrgete voltidega tegelevat tehnikat kokku joota, vast piirduks mõne stompboxiga.

Aga 1959 ja kõik knobid 10'le keeratult omab juba küllaltki palju gaini. Van Halen ju omal ajal nii mängiski ;)
void
Posts: 258
Joined: 14 Aug 2006, 12:51

Post by void »

Marvin wrote:Mr. Mony. Ma üritasin väitega "räägitakse" väljendada üsna palju toonis "naised saunas rääkisid". Ma ise ei ole RI marshalle näppinud ja ei saa enda arvamust õelda. Väga paljusti sõltub arvamus info päritolust. Kui loed seda kindlalt näitkes replica või vintaazi teemale orienteeritud foorumist, laidavad kõik reissuesid maapõhja. Mõni loll üritab koerte karja sees vastu haukuda, aga see surutakse päeva pealt maha. Tegelikult on ju tooni "mahedus" väga abstraktne. Edasine vaidlus oleks vist siin teemas mõttetu.

Mina ise ostsin kitist valmis ehitatud võimu. Panin eelmisesse posti konkreetse lingi ka. Ise ma ei julgeks kõrgete voltidega tegelevat tehnikat kokku joota, vast piirduks mõne stompboxiga.

Aga 1959 ja kõik knobid 10'le keeratult omab juba küllaltki palju gaini. Van Halen ju omal ajal nii mängiski ;)


palju distortionit küll, eriti lõppvõimus, aga mitte palju gaini. oletame et iga eelvõimu faas võimendab 15 korda pinget, siis 2 eelvõimu faasiga võim nagu 1959 annab 225 korda võimendust, aga 4 või 5 faasiga high-gain võim annab 50000-700000 korda pingevõimendust.
Ibanez SA120(Seymour Duncan Alnico Pro II Bridge, Ibanez AH5 Neck)
Digitech Bad Monkey
Zoom Hyper Lead HL-01
Isetehtud Germaanium Fuzz Face
Laney LC15R (Marshall JCM800 eelvõimuga)

There aint no rock and roll without glowin' glass!
User avatar
EmM9
Posts: 931
Joined: 18 Nov 2006, 02:22
Location: kitarri kaela 7. vahes (lahtise E-ga)

Post by EmM9 »

krustok wrote:
EmM9 wrote:minu möla..


Mu põhipoint säilib.. loogiline.. kui lavalt tuleb palju müra, ei saagi heli hea olla.

Nii ja naa. Miks tuleb lavalt palju müra?
Ideaalis 'tõstetakse' lavasaund ette PA-sse. Paljud helimehed ei suuda/oska seda teha. Siis panedki lavalt täie mütsuga.
Teine variant on noortebändid (eriti emod, kelle populatsioon tuleks geograafiliselt isoleerida), kes ronivad oma 100k peadega
Scotlandi taolisele lavale ja üritavad seda lahtikränkida.. Ka Chuck Norris ei suudaks sellistel tingimustel korralikku saundi keerata.
(Aga arvatavasti Chuck Norris siiski suudaks...)
- EmM9 -
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

Olgu void, ma astusin üle oma pädevuse piiride :D

Mind ajas näiteks sitaks pöördesse selline postitus PlexiPalace's:

Did a sound clip that was as basic as it gets. Used my Baker B1 guitar with my own pickup in the bridge direct into the old circa 1963 JTM45 offset with the original RCA 6L6 tubes that came with the amp! Played it on one of my Mojave 2X12 Alnico Blue Cabinets. Set the amp tone controls the same for the rhythm track as I did for the lead track. I even use the amp cranked to 10 for both clean and lead but the only difference was the guitar volume. Great dynamics.

here you go:

Wave flie
http://vintageamps.com/temp/offset.wav

Mp3
http://vintageamps.com/temp/offset.mp3

Image

Image

Image
Mony
Posts: 219
Joined: 07 May 2007, 13:32

Post by Mony »

Marvin wrote:Mr. Mony. Ma üritasin väitega "räägitakse" väljendada üsna palju toonis "naised saunas rääkisid". Ma ise ei ole RI marshalle näppinud ja ei saa enda arvamust õelda. Väga paljusti sõltub arvamus info päritolust. Kui loed seda kindlalt näitkes replica või vintaazi teemale orienteeritud foorumist, laidavad kõik reissuesid maapõhja. Mõni loll üritab koerte karja sees vastu haukuda, aga see surutakse päeva pealt maha. Tegelikult on ju tooni "mahedus" väga abstraktne. Edasine vaidlus oleks vist siin teemas mõttetu.


Aga ma ei vaielnudki ju sinuga - paljud RI ongi p*sad (võrreldes originaalidega), väitsin lihtsalt et leidub ka erandeid :wink:

Aga mulle meeldis ühe vanamehe postitus mingis foorumis (kahjuks ei mäleta kus)... et noh tüüp aktiivselt mänginud a la 50 ndatest... Ja et point oli selles et ALATI on räägitud et uued asjad on saast ja ei kõlba kuhugi.. JA et nüüd on naljakas vaadata kuidas ühtäkki need 60/70ndate asjad hinnas on, ehki omal ajal peeti neid omakorda saastaks nagu uusi muusikariistu praegugi...

aga for real, kui lugeda erinevaid brändidega seotud teemasid on ju nii et:

Gibsoni tase on alla läinud.. totaalset saasta tehakse.
Fender on lati alla lasknud - pillid saastad ja võimud jube ebakvaliteetselt kokku lapitud
Marshall - Krt pole see mis vanasti, ikka mingit totaalset saasta topitakse kokku.
PRS - nüüd enam pole see mis vanasti
jne...

paneb mõtlema?
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

Jah, ma sain aru, et sa ei vaidle. Mulle lihtsalt tundus, et ma kuulutasin mingit kuulujuttu absoluudina ja pidin natuke oma nahka puhtaks pesema :P

Paraku nii on, et mida suurem firma, seda kommertsim värk on. Kui sa näed, et asjad müüvad ka koonerdamisega, siis milleks pappi raisata? Seega tasub osta tooteid meistritelt, kes ei ole veel väga suureks kasvanud. Kes alles vajavad populaarsust ja seda saavad nad vaid tehes tipp klassi instrumente.

Hakka või teab-mis usklikuks, et asjad koguvad aegamisi "hinge" ja vanad asjad ongi paremad just sellepärast, et neis on vaimset mateeriat mis instrumendi toimimisel mingi salapärase tõukejõu annavad. Mida iganes, eksole :P
Mony
Posts: 219
Joined: 07 May 2007, 13:32

Post by Mony »

Marvin wrote:Hakka või teab-mis usklikuks, et asjad koguvad aegamisi "hinge" ja vanad asjad ongi paremad just sellepärast, et neis on vaimset mateeriat mis instrumendi toimimisel mingi salapärase tõukejõu annavad. Mida iganes, eksole :P


mojo:P

Meenub lapsepõlv, kui kitarrindusega sai tegelema hakatud... siis vaatasime filmi "Crossroads", kus Willie Brown ütles "you need more mileage"...

Me saime aru, et bluusimeheks saamiseks peab palju pilliga mööda teid rändama, ja nii me jalutasime kitarrid kaelas naaberkülla ja tagasi:D

Sellest, et Willie mõtles selle all elukogemust, sain aru alles aastaid hiljem:)
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

Eile õhtul sai 1959 1960A-le sappa lükatud ja kurat. Ma ei ole millegi nii valjuga veel elus kokku puutunud. I kanali ülemine sisend oli käigus ja volume I oli 0.5 peal (10-st) ja juba lõikas kuulmekanaleid. 1.5 peal oli juba kõhus kergelt veider. 3 peal hakkas juba ajusid koinima. Lõpus pistsin tropid kõrva ja keerasin toonipoted 10 peale. Siis järgnes volüüm ja peale 8't hakkas koledalt pilli tagasi jooksma või oskülleerima (ei teagi täpselt...)... Jube elukas. Larry/Rockstah PPIMV ja kõik jutud! Aga igatahes kuiv toon on küll midagi väga mahedat. II kanal on jäme jazz, I kanal selline Hendrix ja RHCP... NAtuke lihtsalt tubescreameriga pidi punnima. 5-6 peal hakkasid lõpulambid juba küllastuma, aga paraku ei suutnud väga nii valjult mängida.

Maahhhhhhheeeeeeeee............ 8)
Velts.
Posts: 250
Joined: 03 Aug 2007, 21:56

Post by Velts. »

What if it goes up to 20?
We board up the house
Hide upstairs and wait
Marvin
Posts: 477
Joined: 21 Dec 2006, 10:39

Post by Marvin »

Pärast mõningate juhtmete kohendamist (lambi kütte juhtmed olid signaali juhtmetega liiga koos) proovisin eile uuesti. Negative Feedbacki ei saanud üle 7'me keerata, tekkis mingi loop või oskülleerimine...

I: Volüüm 3 peal hakkas juba vaikselt küllastuma (ärge laske ennast eksitada sõnast "vaikselt" :D), viskasin mõne bluusi klishee, 5 peal oli täitsa bluus.. Keerasin sealt edasi hopsti 10 peale ja tõmbasin "Back In Blacki". Oh sa raisk, sellel hetkel sain aru, mis on Marshalli saund, millest kõik räägivad. Keerasin natuke keskmisi ära ja tuli selline veidi alagaini all kannatav Van Halen - nagu oleks kitri volüümi veerand pööret tagasi keritud. Täiesti soe toon, päris võimu ees olla ei saanud, olin natuke külje peal.

II: Seekord ei ootanud ma volüümi keeramisega, kohe pauh kõik 10 peale. Lülitasin kaela heli peale ning tõmbasin ühe A. AAAAAaaaaaaaaAAAAAAaaaaaaahhhhh 8). See kanal tegi väga jämedat draivi. Igasugused harmooniad joonistusid välja nii selgelt. Oijah, kas see ongi paradiis?

Kuigi ma ise pilli kaugletki nii hästi ei valda, täitis ruumi selline toon (pill, kapp, mängija olid üsnagi sitemad, aga siuke maitse oli ikkagi küljes):

http://youtube.com/watch?v=iYKtDyeY2Dk
Mony
Posts: 219
Joined: 07 May 2007, 13:32

Post by Mony »

"Oijah, kas see ongi paradiis? "

Ma tean mida te tunnete;)

Ega sellest enne aru saagi kui HEA lahtikeeratud marshalli ees seisnud pole :wink:
telepoiss
Posts: 525
Joined: 18 Sep 2007, 12:37

Post by telepoiss »

Mul on siia sekka üks lampide ja vattide alane küsimus, mille põhjustas tegelikult hr void-i terane silm. Nimelt , kui lõppvõimus on 4xEL84 (eesotsas on 3x12AX7), siis kas ja kuidas kuidas saab RMS 50W olla?

küsimus kerkis üles Peavey Classicutega - 30 versus 50, mõlemal täpselt sama "tubing", aga ühe rms tootja poolt väidetavalt 50, teisel 30. Kas lampide ja vattide mustkunstis on veel mingeid trikke varuks, peale lampide eneste?

tp
Locked