Akordi kõrgeim noot?
Akordi kõrgeim noot?
Tere!
Uurides teooriat akord-meloodia stiilis mängimise kohta tekkis selline küsimus - meloodias domineeriv noot pannakse akordi kõrgeimaks noodiks (top note), mida see tähendab?
Selles mõttes, et kas tegemist on kõrgeima noodiga akordi kolmkõlas (C mažoorakordi korral C E G - on see G), või kõrgema noodiga, mida seda akordi mängides kitarril võetakse (lahtises positsioonis mängides nt. lahtine 1. keel, ehk hoopistükkis E)?
Või peavad need kaks selles stiilis ühtima?
Tänud ette,
Martin
Uurides teooriat akord-meloodia stiilis mängimise kohta tekkis selline küsimus - meloodias domineeriv noot pannakse akordi kõrgeimaks noodiks (top note), mida see tähendab?
Selles mõttes, et kas tegemist on kõrgeima noodiga akordi kolmkõlas (C mažoorakordi korral C E G - on see G), või kõrgema noodiga, mida seda akordi mängides kitarril võetakse (lahtises positsioonis mängides nt. lahtine 1. keel, ehk hoopistükkis E)?
Või peavad need kaks selles stiilis ühtima?
Tänud ette,
Martin
Mina näeksin asja nii, et lihtsalt sul on meloodia. Ja sul on akordid. Kui mängida meloodiat akordi kolmkõla peale (kõrgeima noodina), kostub meloodia hästi välja, sest ta ei tekita akordiga väga suurt harmooniat (ei kao nii akordi sisse), kui sa paned aga meloodia kõlama akordi sisse, siis kaob ta harmooniasse ära.
Kui sa tahad mängida meloodiat ainult akordi kolmkõlas, siis on asi vist üsna igav ja arpedzolik. Ei noh, eks sa mängid mida tahad ja võid asja huvitavalt kõlama panna, aga meloodia ei pea põhinema all oleva akordi kolmkõlal. Lihtsalt kolmkõla noodid on sellised lollikindlad kohad, kus alati maanduda võib.
Kui sa tahad mängida meloodiat ainult akordi kolmkõlas, siis on asi vist üsna igav ja arpedzolik. Ei noh, eks sa mängid mida tahad ja võid asja huvitavalt kõlama panna, aga meloodia ei pea põhinema all oleva akordi kolmkõlal. Lihtsalt kolmkõla noodid on sellised lollikindlad kohad, kus alati maanduda võib.
Re: Akordi kõrgeim noot?
Ei. See tähendab seda, et akord tuleb meloodianoodist allapoole ehitada.mortral wrote:Tere!
Uurides teooriat akord-meloodia stiilis mängimise kohta tekkis selline küsimus - meloodias domineeriv noot pannakse akordi kõrgeimaks noodiks (top note), mida see tähendab?
Selles mõttes, et kas tegemist on kõrgeima noodiga akordi kolmkõlas (C mažoorakordi korral C E G - on see G), või kõrgema noodiga, mida seda akordi mängides kitarril võetakse (lahtises positsioonis mängides nt. lahtine 1. keel, ehk hoopistükkis E)?
Või peavad need kaks selles stiilis ühtima?
Tänud ette,
Martin
Nt: oletame, et on mingi meloodia: mi1, fa1, mi1, do1.
Ja kasutame saateks C, C/Bb, F/C, Fsus2; siis oleks ülesehitus:
mi1 fa1 mi1 do1
do1 do1 do1 sol
sol sol la fa
mi mi fa do
do Sib do Fa
punane - meloodia
sinine - alla ehitatud akord
- EmM9 -
Ühesõnaga näiteks kui mul näiteks seesama lahtise positsiooni C akord ja meloodias domineeriv noot on näiteks G (sol), siis võtan seda C-d nii, et neljanda sõrmega lisan 1. keele 3. vahest?
See tähendab siis põhimõtteliselt seda, et meloodianoodid mängitakse kõik 1.keelel, kui esimest keelt üldse mängitakse?
Ja minu algses küsimuses oli enam - vähem õige pakutud teine variant?
Lihtsalt kontrollisin igaks juhuks, kas sain eelnevast teemast õigesti aru
Tänud kõigile, kes vastasid.
See tähendab siis põhimõtteliselt seda, et meloodianoodid mängitakse kõik 1.keelel, kui esimest keelt üldse mängitakse?
Ja minu algses küsimuses oli enam - vähem õige pakutud teine variant?
Lihtsalt kontrollisin igaks juhuks, kas sain eelnevast teemast õigesti aru
Tänud kõigile, kes vastasid.
http://harjutused.veeb.pri.ee/?leht=har ... 1ia95mmkrl
et panin sinna väiks näite Meloodia vs Akordivõte, et kui asetad meloodia esimesele kitarrikeelel, siis millist akordi võtet võid selle meloodia noodi läheduses kasutada. Ps tihti peale ei pea sa kasutama üle kõigi kuue keele olevat akordi võtet, võid ka piirduda ainult 4 esimese keelega, ja kui on meloodia noot erinev akordi helist, mis paikneb 1 keele, siis pead akordivõttes mõningat sõrmede muutust tegema.
et panin sinna väiks näite Meloodia vs Akordivõte, et kui asetad meloodia esimesele kitarrikeelel, siis millist akordi võtet võid selle meloodia noodi läheduses kasutada. Ps tihti peale ei pea sa kasutama üle kõigi kuue keele olevat akordi võtet, võid ka piirduda ainult 4 esimese keelega, ja kui on meloodia noot erinev akordi helist, mis paikneb 1 keele, siis pead akordivõttes mõningat sõrmede muutust tegema.
Lisasin näiteks "Kaugel Kaugel" pala
helistikus A mažoor
esimene variant on kinniste akordidega
http://harjutused.veeb.pri.ee/?leht=har ... e7aes32bpm
Nüüd kuna pala harmoonia selles helistikus langeb kokku lahtiste keeltega, siis lisasin ka teise variandi
http://harjutused.veeb.pri.ee/?leht=har ... cpc7sw4li9
Seadete tegemisel kasutatakse tavaliselt niipalju lahtisi keeli kui võimalik, sest need resoneerivad paremini
helistikus A mažoor
esimene variant on kinniste akordidega
http://harjutused.veeb.pri.ee/?leht=har ... e7aes32bpm
Nüüd kuna pala harmoonia selles helistikus langeb kokku lahtiste keeltega, siis lisasin ka teise variandi
http://harjutused.veeb.pri.ee/?leht=har ... cpc7sw4li9
Seadete tegemisel kasutatakse tavaliselt niipalju lahtisi keeli kui võimalik, sest need resoneerivad paremini
Sellest ei saa ma enam aru - kui ma mängin sol meloodianoodina 3. keelelt ja ei jäta 1. ning 2. keelt mängimata, siis ei ole sol enam mängitava akordi kõige kõrgem noot ju? Või ei olegi oluline, et oleks?Ei. Meloodiat võid mängida mistahes keele peal - mugavus ja loogilisus eelkõige.
Sol meloodias võib ka 3. keelel asuda...
Jutt käib just meloodia lisamisest akordile kõrgeima noodina, mitte meloodia mängimisest akordide vahepeal.
My bad! Oleksin pidanud lisama, et sellisel juhul 1. ja 2. keelt ei kasutata...mortral wrote:Sellest ei saa ma enam aru - kui ma mängin sol meloodianoodina 3. keelelt ja ei jäta 1. ning 2. keelt mängimata, siis ei ole sol enam mängitava akordi kõige kõrgem noot ju? Või ei olegi oluline, et oleks?Ei. Meloodiat võid mängida mistahes keele peal - mugavus ja loogilisus eelkõige.
Sol meloodias võib ka 3. keelel asuda...
Jutt käib just meloodia lisamisest akordile kõrgeima noodina, mitte meloodia mängimisest akordide vahepeal.
- EmM9 -
millest sa seal aru ei saa? meloodiat oskad mängida, selles palas? akordid mis juures on, on erinevate lahtise positsiooni duuride A E D C ja G pikendused, mängid sama akordi teises positsioonis, siis on ka akordil teine nime, näiteks kui mängid E akordi 10 postsioonis siis on selle akordi nime D, ja kui 5 positsioonis siis on akordi nimi A, sellest said aru vä?
Seal on akordile juurde kirjutatud, et A nagu e, on siis Lahtises positsiooni E duur, tõstetud ülespoole, nii et sellest samast akordi võttest on saanud A.
Seal on akordile juurde kirjutatud, et A nagu e, on siis Lahtises positsiooni E duur, tõstetud ülespoole, nii et sellest samast akordi võttest on saanud A.